Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Serre.jpgMaar je hebt gelijk. die CM XL2, ik denk dat het beter zal zijn haar uit haar lijden te verlossen.
    Ik ga ze nog een week ofzo houden en zien wat er gebeurt. Ik heb hier nog 2 afghan zaadjes liggen. Die vent van de growshop blijft me maar gratis zaadjes geven
    Deze week nog wat bloempotten halen en wat grond.

    De Speeddevil, WW en de Mohan hebben een mooi formaat en bedekken de pot goed met het blad, de rest valt mij een beetje tegen qua grootte.
    Zo had ik het nog niet bekeken eerlijk gezegd. Gebrek aan ervaring laten we maar zeggen Qua hoogte zit er eigenlijk niet zo veel verschil op. 5-8 cm +-.
    Maar de bedekking van de pot is inderdaad erg verschillend. Ik dacht dat dit gewoon met de soort te maken had. De Sweet skunk en de Fast bud hebben wel wat meer stress gehad dan de anderen.
    Heb in het begin moeten zoeken naar een goede plek waar ze zoveel mogelijk zon hadden, en toch nog een beetje uit het zicht van buren en eventuele bezoekers. Dus vaak verplaatst en dat blijkt niet zo goed te zijn.
    Ook de bloempotten heb ik wat te klein gekocht en waarschijnlijk had ik ze ook nog wat meer kunnen vullen. Ze staan in potten van 30cm diameter en inhoud van 8,5l.
    Voor de kleintjes heb ik potten van 35cm diameter en 15l inhoud. Ik denk dat dat beter zal gaan. Denk je dat ik nu nog wat extra grond kan bijvoegen? of gaat dit nu niets meer uitmaken?
    In ieder geval, erg bedankt voor jullie feedback. als jullie nog tips hebben, laat ze maar komen he. Anders doe ik gewoon verder zoals ik bezig ben
    Hasta la proxima!!

    Comment


      #17
      Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

      Wat je dan kan doen is oftewel een reverse-ring(20euro) kopen voor je camera, maar die 18-55 heeft geen manuele diafragma dus dat zal mss wat moeilijk gaan.
      Of je kan enkele macro voorzet-lenzen(10-20euro) kopen.
      Ik gebruik ze allebeide, het voordeel daarvan is, als je ook nog wat fotografie doet, je ook macro fotos kan nemen, beestjes, bloemen, al wat klein is

      Comment


        #18
        Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

        Thx Wietje wanker, dat zou inderdaad handig zijn!!
        Heb je een aanrader qua voorzet lens? zoiets als dit voldoet? http://www.amazon.es/Primer-plano-Fi...3WVA84WXGDK4WM
        op mijn lens dop staat 52mm dus ik denk dat het deze wel zal zijn
        Last edited by BlueSpanishHighs; 22 June 2015, 02:43.

        Comment


          #19
          Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

          Ja het zijn die dat ik bedoel.
          Maakt niet uit wat voor camera of lens erbij staat, je moet gewoon zien dat het 52mm is.

          Je kan ze via ebay, amazon of milanuncios bestellen. Ik denk dat ze die van hamma ook verkopen in de mediamarket.
          In de winkel zal het wel wat duurder zijn als online, als ik fotogerief online koop is het meestal in Andorra, daar zijn de prijzen wel een stuk lager.

          Die dat ik heb is een merk dat niet meer bestaat, zijn al zeker 30 jaar oud maar doen nog steeds hun werk
          Zal deze avond eens een foto nemen dan zie je de vergroting.

          Zoek of vraag in de winkel naar 'lente de aproximacion' normaal begrijpen ze dat wel
          salu2

          Comment


            #20
            Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

            Hier wat fotos met de voorzetlensjes die ik heb.
            Heb wel enkel de +1, +2 en +3 lensjes.
            Als je die dan nog samen zet met de +10 kom je wel veel groter uit, ik denk dat je dan op een ratio van 1:1 komt.
            Wat zeker genoeg is voor je trichomen te chekken en je kan nog altijd inzoomen op je foto als het moet.

            de jack,
            1ste is een 100% crop van de 2de

            vztlenscrop.jpgvztlens1.jpg

            en nog eentje van de akwidow
            2de is de crop van de eerste

            lensak.jpglensakcrop.jpg

            Met een reverse-ring zit je dan wel weer een pak dichter maar dan verlies je ook je AF en heb je weinig dof. Dan is een externe flash aan te raden.

            grtz

            Ook nog dit, mijn camera heeft 12mpix en de d3200 heeft er 24 geloof ik, dus de crop op jouw camera is dan weer en stuk groter.
            Last edited by wietje wanker; 22 June 2015, 22:11.

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                Het kost dan wel 20 tal euros meer als zo een loep maar dan heb je er later ook nog iets aan.

                Aan je laatste fotos te zien staan ze er toch nog mooi groen bij. Zou me niet teveel zorgen maken om die gele bladeren, maar begrijp het wel, je hebt een mooie groene plant en dan komen de eerste gele bladeren, ben zelf ook zo hoor. Maak er mij nu al wat minder zorgen over, kijk maar bij mijn plantjes, veel geel/lichtgroen maar rond de toppen is het blad wel nog mooi groen (hopelijk blijft dit zo

                Wat LR2 me toen zei is dat ik mss iets wat te vroeg begonnen ben met bloeivoeding en dat er zo een blokkade is ontstaan. Ben toen gestopt met voeding en enkel regenwater gegeven wat in zekere mate geholpen heeft, minder snel vergeling van de bladeren.
                Dat kan je eventueel ook ens proberen voor een week en zien of het bij jou helpt.

                Ook geef ik bijna enkel water via de onderkant en 1 keer per week de bovenkant wat nat sproeien.
                De reden hiervoor is een topic van monty
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-water-geven

                Comment


                  #23
                  Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                  Hola ww, volgende kweek ga ik dat zeker eens proberen. jammer dat zijn fotos niet meer beschikbaar zijn. Ik zal u dan wat lastig vallen om te zien hoe ik dit correct kan aanpakken
                  Voor deze plantjes kan ik ze in een bakje zetten en het water laten opzuigenvoor een half uurke?
                  Ik ben zeker niet te vroeg begonnen met bloei voeding denk ik. stonden al een week of 2 zelfs in bloei toen ik begon.
                  Regenwater heb ik hier niet. 't Is nu "aan't regenen". 20 druppels hier, 15 daar. grijze lucht en veel lawaai daarboven maar er valt niet veel uit de lucht.
                  Monty sprak over dat wit gedoe dat je vind op je grond. dat heb ik nu wel niet moet ik zeggen. Op de zak van die stenen die in mijn potten liggen stond dat het ook voor drainage is.
                  Wat dat nu betekent weet ik nie echt haha. Ik heb gewoon witte stenen gekocht omdat die minder warm worden. maar of ze nu ook echt iets afvoeren...da's een andere vraag.
                  Ik heb wel witte vlekken in mijn schotels onder mijn potten.
                  Hier een foto van de sweet skunk. Ik denk dat ze nu echt wel op haar einde loopt. Dacht dat ik een paar amber trichomes heb gezien. straks proberen betere foto te maken met statief.
                  Sweet Skunk Vergeling.jpg ik heb ook 2 kleine blaadjes in de hoofd top die op de punten een bruin randje beginnen te krijgen.
                  Misschien is het allemaal niets en normaal. maar ja, ik zit op 'kweken voor beginners' voor een reden he

                  Lenzen zijn trouwens besteld en zouden hier vrijdag moeten zijn Ben echt benieuwd

                  En i.vm. die temperaturen... voor mij is 40-45 toch een graad of 10-15 te veel ze haha

                  Comment


                    #24
                    Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                    Ja is een mogelijkheid, kan je zeker doen. Het water dat overblijft na half uurtje kap je gewoon weg. Je kan ook gewoon water in de schotels onderaan je potten gieten.

                    Drainage is voor de afvoer van overtollig water dus eigelijk horen die onderaan je pot te liggen. Aan de bovenkant hebben die niet echt een (drainage)functie.
                    Of die stenen nu wit zijn wilt niet zoveel zeggen, die worden ook warm hoor na een dag zon, over het algemeen behouden stenen veel langer hun warmte dan aarde.

                    Hoe lang staat die sweet skunk nu al?

                    Bruine rand zou kunnen wijzen op een teveel aan voeding. Een foto kan mss wat meer duidelijk geven.

                    keep 'em cool

                    Comment


                      #25
                      Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                      Hola WW, sweet skunk zit op dag 55 vandaag. Ik denk echt dat het niet lang meer is.
                      Heb geprobeerd nog es foto's te maken van de trichomes, maar twas niet duidelijk genoeg. Dus heeft geen zin ze te posten. Maar als ik mij niet vergis, zijn er al een paar amber trichomes.
                      Vrijdag ga ik nieuwe update posten van alle planten als ik de lenzen heb. Dan kan ik zeker zijn.

                      I.v.m. de bruine randen, ik ben gestopt met voeding geven. Ga het nu houden op 1x voeding, 1dag niets, 1 dag water, 1 dag niets en herhalen. Zien wat dat doet.

                      Thx!

                      Comment


                        #26
                        Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                        En man hoe gaat het verder? Zijn je lenzen binnengekomen?

                        Comment


                          #27
                          Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                          Hey WW, jawel, ze zijn binnen. Maar zoals je hier beneden zal zien, heb ik nog wat oefening nodig lol, Ik krijg het nog nie goed genoeg in beeld. Zoom je helemaal in of uit als je de lenzen gebruikt?
                          Morgen ga ik nog wat proberen om nog betere foto te maken.

                          Hier de updates, en deze week heb ik zeker feedback nodig!!

                          Sweet Skunk: dag 58
                          Sweet Skunk01_D58.jpgSweet Skunk02_D58.jpgSweet Skunk03_D58.jpgAan de hand van de trichomes foto, nog een weekje voor oogst?

                          Fast Bud: dag 56
                          Fast Bud01_D56.jpgCream Mand02_D51.jpg

                          Cream Mandarine: dag 51
                          Cream Mand01_D51.jpgFast Bud02_D56.jpg

                          Speed Devil: dag 51
                          Speed Devl01_D51.jpgSpeed Devl02_D51.jpg

                          White Widow: dag 51
                          White Widow01_D51.jpgWhite Widow02_D51.jpg

                          Big Devil: dag 51
                          Big Devil01_D51.jpgBig Devil02_D51.jpg

                          Mohan Ram: dag 51
                          Mohan01_D51.jpgHier zou ik graag wat feedback over willen. De bloei is nog steeds niet gestart, en ze blijft maar groeien. Is het mogelijk dat ze meer leunt naar een normale plant ipv autoflower?
                          Zoja, wat raden jullie mij dan aan? Heb me laten wijsmaken ze 24 in het donker te zetten, dat dat de blooei zou kunnen triggeren. Ze staat nu in een 8L pot, en als ze zo blijft door gaan gaat die pot te klein worden.
                          Zou ik ze overpotten? Graag wat advies hierover.

                          Afghan (dag33), Cream Mand XL1 (dag33), Cream Mand XL3 (dag31). De XL2 staat nog en is zelfs nog een beetje gegroeid, maar ik ge haar vervangen door een nieuw zaadje. De opbrengst gaat ver niets worden denk ik.
                          Afghan_D33.jpgCream Mand XL1_D33.jpgCream Mand XL3_D31.jpg

                          Comment


                            #28
                            Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                            Ok, ik heb eens geprobeerd met de +10 voorzet lens, ging een beetje beter dan ze allemaal te stacken.
                            3 fotos van dezelfde top, mss 3% amber? lol
                            Sweet Skunk Tri01.jpgSweet Skunk Tri02.jpgSweet Skunk Tri03.jpg

                            Comment


                              #29
                              Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                              Als je uit deze foto's nu eens het scherpste deel eruit knipt en die foto met bijvoorbeeld paint 2 x groter maakt heb je een heel aardige close-up. Op JD worden de fotoo's zowiezo verkleind tot 1024 x 720 pixels dus hele grote lappen van fotoos uploaden brengt niet meer. Bij een gecropte foto zie je dus veel meer online.

                              Comment


                                #30
                                Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                                Originele fotos zijn 4000x6000 pixels, de fotos van de trichomes zijn gecropped uit die fotos. Alleen dat ze net iets groter zijn dan de 1024x720 die het forum toe laat. Volgende keer zal ik croppen op dat formaat. Thx

                                Comment

                                Bezig...
                                X