Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Plant

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik ben Dan en voor het eerst ga ik een eigen wietplant(je) kweken.

    Ik heb vorige week een zaadje in een 1.5 liter pot gestopt en het resultaat is al 3 cm, het was dan ook best aangenaam weer deze week. De plant is een White Label Purple Bud (Zowel de plant als de toppen worden paars), die in de omschrijving een gematigd klimaat nodig heeft en een enorme oogst geeft. Het is voor 80% een indica. Mijn pot staat op de vensterbank in de slaapkamer met uitzicht op het zuiden (na 12.00u altijd zon). Ik wil de plant en de oogst alleen voor mezelf gebruiken en heb berekend dat ik zo'n 36 gram per jaar rook, wat zeker niet veel is. Ik wil de plant uitsluitend op natuurlijke wijze kweken, dus zonder kunstmatige voeding, lampen etc. Nu heb ik gelezen dat het kweken achter dubbel glas niet goed gaat werken en mijn vriendin er ook niet erg blij van word als de plant straks gaat meuren. Dan moet hij de slaapkamer uit. Ik heb zowel een balkon op het noorden aan de straatkant als op het zuiden met een tuin erbij, maar er word in mijn wijk flink geklauwd, dus wil ik de plant eigenlijk niet buiten zetten, of alleen als ik er zelf zicht op heb en dan switchen door de plant in de badkamer te zetten, maar dan krijg ik weer te maken met een gestreste plant en dat zie ik ook weer niet zitten. Ik kan de plant overpoten in een 10 liter pot met drainage gaten en hydrokorrels voor het afvoeren van overtollig water, maar dan kan hij zeker niet meer op de vensterbank staan.

    Ik weet op het moment niet wat ik het beste kan doen. Kan ik de plant elke dag een paar uur buiten zetten en dan weer binnen halen of is het of binnen of buiten? Ik heb ook een jochie van 5 jaar hier rondlopen, dus ik wil ook niet het risico lopen het huis uit geknikkerd te worden.

    #2
    Plant

    Kijk om te beginnen je huurcontract ff na wat daarin staat over wiet kweken. Ws einde plant.
    Of je doet een leuke guerilla als het thuis niet kan......
    Succes

    Comment


      #3
      Re: Plant

      Ik kan er niets over vinden in mijn contract, maar het is ook al 10 jaar oud en de politie hier komt niet eens binnen als ze met hun hitte sensoren niets vinden. Ik zat wel te denken over kweken in het bos, maar dat is veel te ver bij mij vandaan.. Misschien in de duinen? Maar ik weet weinig over kweken op zandgrond.

      Comment


        #4
        Re: Plant

        Een buurtBBQ in je tuin houden terwijl daar een wietplant staat is dan bijvoorbeeld niet zo handig.
        Geldbomen kweken in een tuin zonder schutting ook niet.
        Zolang niemand het weet of ziet is het geen probleem.

        Met een minderjarige in huis moet je je misschien ook afvragen wat daar de gevolgen voor kunnen zijn.
        Er zijn veel dingen waar je rekening mee kunt houden.
        Dan is het een kwestie van overwegen hoe groot de kans is dat alles fout gaat.
        't Is ook maar 1 plantje tenslotte, daarvoor zul je niet aan de galg gaan voor de rechter als je een beetje pienter bent.
        Ik zou het wel aandurven met een plantje hoor.

        In 1.5L potje ga je geen 40gr kweken, dus 10L is beter, buiten zetten als je er zicht op hebt en binnen achter het raam als het moet.
        's Avonds moet dat dan wel helemaal donker zijn, en blijven.
        Achter dubbel glas lever je wel tientallen procenten licht in ten opzichte van buiten.
        Je zet de plant liever ook niet tegen het raam, dan zijn er zeker mensen die 'm zien, dus binnen is wel aanzienlijk minder dan buiten.
        Mgoed, je mag gewoon kweken zoals het kan. Wietplantjes zijn niet zo moeilijk.
        Succes !
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Plant

          Succes ermee ! Zou de plant zeker overpotten 1,5L is nirt superveel.
          - Kweekverslag 2015

          Praten tegen je plant helpt!

          Comment


            #6
            Re: Plant

            Door steeds met je plant door de tuin te slepen valt het wel erg op naar de buren toe, en reken erop dat een plant uit regulier zaad op 10 liter grond ongeveer 1,5 meter hoog word...niet handig veel heen en weer te slepen en kans op beschadigingen, misch is het handiger hem in een hoekje te zetten waar niemand er zicht op heeft en indien hij te hoog word gewoon af te toppen.

            Comment


              #7
              Re: Plant

              Ja, aftoppen was ook mijn bedoeling en het is een indica, dus ik ben niet zo bang voor de hoogte van de plant (50 cm in 10 liter). Daarbij wetende dat mijn plant paars gaat kleuren en dat nog vrij uniek is hier denk ik dat ik hem tijdens de groei gewoon op het balkon kan zetten (of eronder). Wel zal ik hem uit voorzorg in de nacht binnen gaan zetten. Ik heb plaats gemaakt in mijn douche ruimte daarvoor. Het plaatsen van de plant in een hoekje is een top idee. Bedankt voor al jullie reacties.

              Comment


                #8
                Re: Plant

                Indica's blijven niet per definitie kleiner. Dat is een hardnekkige fabel. 2 meter is niet ongewoon in de buitenkweek.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Plant

                  w4 dag 12.jpg

                  Dit is dag 12 van mijn plant.

                  Ik weet het niet, maar ik twijfel eraan of dit goed gaat. Het blad lijkt wat gelig te worden in de nerf. Is hij niet te gestrekt? Of moet ik mij nog geen zorgen maken op dit moment?

                  Comment


                    #10
                    Re: Plant

                    Het beste is sowieso geen stenen pot te gebruiken maar bijvoorbeeld een rozen pot vanaf 11 liter

                    Comment

                    Bezig...
                    X