Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ong. 7 weken , niet wat klein ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ong. 7 weken , niet wat klein ?

    Korting op 420shop
    Autoflower gefeminiseerde WW en cheese zaden laten ontkiemen ; zie hier
    1. Ik vraag me af of ze niet erg klein ( 25 tot 40 cm ) zijn voor de leeftijd ( ong. 7 weken ) ?
    Ik stel meteen maar wat andere vraagjes:
    2. Nu in 10 L potten ,ik wil ze overpotten in grotere potten 20 , 30 , 40 , L ?
    3. Zou Canna Terra Professional geschikt zijn ?
    4.Is toppen van een autoflower wenselijk /noodzakeliijk ? Ik lees nl conflicterende dingen




    #2
    Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

    Ik heb zelf nog niet autoflowers gebruikt, en heb er zelf dus geen ervaring mee. Wat mij echter wel direct al opvalt... Een AF hoort heel snel automatisch in bloei te gaan. Ik zie nog geen enkel teken van bloei? Ik zou de AF kenners eens vragen, maar ik betwijfel of het wel een echte AF is. (sommige AF's hebben niet erg goede genetica, en zijn soms gewoon fem, en niet AF)

    Ik kijk zelf eigenlijk nooit naar de hoogte, omdat ik niet af kweek. Bij mij blijven de planten over het algemeen ook laag. Ik vind wel dat de afstand tussen je internodes (afstand tussen de setjes bladeren) vrij groot is. En de onderste foto, daar lijkt het haast alsof ze nog steeds druk bezig is met nieuw blad...

    Normaal gesproken pot je een AF vrij snel over, en laat je haar in de definitieve pot zitten. Overpotten geeft namelijk over het algemeen wat wortelschade. De ene keer wat meer dan de andere keer. Daar moet een plant van bijkomen. Met een echte AF, heb je geen tijd om de plant te laten herstellen. Maar ik twijfel of het wel een AF is, dus wacht even de experts af.

    Toppen is iets wat je eigenlijk NIET hoort te doen bij een AF. Je plant wordt namelijk maar een X aantal weken oud, en ze is die hele tijd (normaal gesproken) keihard bezig. Als je een AF topt, ben je toch wel een week verder voordat ze is bij gekomen, hersteld is, en weer fatsoenlijk verder groeit. Over het algemeen is het not-done om een AF dus te toppen, omdat je met het tijdslimiet zit. Wederom twijfel ik of het wel een AF is.

    Wat vraagjes waar de AF kenners waarschijnlijk wat aan hebben: van welke breeder/welk merk zaad heb je? En staan ze wel aan de zuid/zon zijde van je woning? (omdat ik denk dat ze nogal strekken...) Hoe droog/nat staan de dames? Zitten er gaten in de potten onderin, om het (overtollige) water weg te laten lopen? En tot slot, wat voor aarde heb je eigenlijk gebruikt... Ik snap dat je een buiten kweek doet, maar hoe komt al dat onkruid daar bij je in die pot?!? Vrij ongebruikelijk...
    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

    Comment


      #3
      Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

      Toppen en overpotten, zijn twee dingen die voor stilstand of minimaal een vertraging zorgen, bij de plant.

      Dat is bij niet autoflowers niet zo belangrijk, maar met autoflowers word dit afgeraden, om de reden die Bohica al aangeeft.

      Ik heb dit jaar (mijn tweede kweek), ook autoflowers. Ik heb het zaadje meteen in de eindpot gedaan, om dezelfde reden.

      Pas wel op als je water geeft, dat je zaadje niet weg spoelt. Dat is mij al een keer gebeurd.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bohica View Post
        Ik heb zelf nog niet autoflowers gebruikt, en heb er zelf dus geen ervaring mee. Wat mij echter wel direct al opvalt... Een AF hoort heel snel automatisch in bloei te gaan. Ik zie nog geen enkel teken van bloei? Ik zou de AF kenners eens vragen, maar ik betwijfel of het wel een echte AF is. (sommige AF's hebben niet erg goede genetica, en zijn soms gewoon fem, en niet AF)
        ik begin zelf nu ook te twijfelen of , gezien het uiterlijk,het wel AF zijn, alhoewel de Fast ryder 1 van de Bulldog duidelijk op de verpakking zegt autoflower.
        het ontkiemen en het labelen is wat chaotisch verlopen, ik heb net de verpakking opgezocht waar de zaadjes inzaten ;5x Fast ryder 1 AF en fem. en 5x green house cheese fem..
        dus ik heb helemaal geen White widow zoals ik eerder dacht.
        Ik heb in totaal nog zeven plantjes, twee daarvan staan op de foto hierboven,ik vraag me af of er uberhaupt wel AF planten bij zijn, ik hoor graag het oordeel van deskundigen hierover.
        I
        k kijk zelf eigenlijk nooit naar de hoogte, omdat ik niet af kweek. Bij mij blijven de planten over het algemeen ook laag. Ik vind wel dat de afstand tussen je internodes (afstand tussen de setjes bladeren) vrij groot is. En de onderste foto, daar lijkt het haast alsof ze nog steeds druk bezig is met nieuw blad...
        inderdaad worden er nog volop nieuwe bladen ontwikkeld.
        Normaal gesproken pot je een AF vrij snel over, en laat je haar in de definitieve pot zitten. Overpotten geeft namelijk over het algemeen wat wortelschade. De ene keer wat meer dan de andere keer. Daar moet een plant van bijkomen. Met een echte AF, heb je geen tijd om de plant te laten herstellen. Maar ik twijfel of het wel een AF is, dus wacht even de experts af.
        inderdaad ik wacht het nog even af wat anderen hier van vinden.
        En staan ze wel aan de zuid/zon zijde van je woning? (omdat ik denk dat ze nogal strekken...)
        ze staan op het zuidoosten.
        Hoe droog/nat staan de dames?
        ik probeer me aan de adviezen hier te houden, dus niet teveel en niet te weinig water geven, er zitten gaten onderin.
        wat de gebruikte aarde betreft: bij het over potten uit de stek potjesheb ik ze in zandgrond uit de moestuin gezet, naar ik later hoorde was dit niet zo'n handige zet. Daarom denk ik dat het hoog tijd wordt om ze in de uiteindelijke potten te zetten nu, en mijn vraag over de grondsoort te gebruiken.

        Comment


          #5
          Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

          Hey kerel

          hoe is de staat nu van je plantjes? Op de foto zijn ze inderdaad vrij klein en weinig vertakingen een autoflower hoort na 2 weken groei ongeveer sneller te groeien dat het bijna opvalt als je er naast staat. Ook kan het zijn dat je wat zwak zaad hebt. Mocht je vragen hebben over autoflowers kan je ook altijd even een berichtje sturen.

          Groetjes shine

          Comment


            #6
            Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

            Oorspronkelijk geplaatst door shine2009 View Post
            Hey kerel

            hoe is de staat nu van je plantjes? Op de foto zijn ze inderdaad vrij klein en weinig vertakingen een autoflower hoort na 2 weken groei ongeveer sneller te groeien dat het bijna opvalt als je er naast staat. Ook kan het zijn dat je wat zwak zaad hebt. Mocht je vragen hebben over autoflowers kan je ook altijd even een berichtje sturen.

            Groetjes shine
            Ik heb de fout gemaakt niet alles op te schrijven, nu weet ik niet exact meer hoe ik ben gestart, ik denk dat ik in 2 tranches ben begonnen ,met ong. 1 week tussentijd , als dit klopt kan dit misschien de hoogte verschillen verklaren ?
            de planten zien er verder prima gezond uit .

            Comment


              #7
              Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

              Dat zou opzich wel kunnen maar het blijven auto flowers en niet elke plant hoeft even groot te zijn of even snel te groeien zelfs niet als het de zelfde soort en merk is

              Comment


                #8
                Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                1. Ze zijn zo groot als de omstandigheden toelaten. Daar kun je veel aan veranderen, maar die 7 weken krijg je er niet mee terug. Zo klein vind ik ze niet.
                2, begin maar met 20L. Als er autos tussen zitten, die snel gaan bloeien, dan krijg je die 20l niet meer vol. En anders wel, dan pot je nog een keer over.
                3. Ja.
                4. Het antwoord daarop is: doe wat je leuk vind. Kun je bij de ene helft wel en de andere niet doen bijvoorbeeld. Dan krijg je een leuke vergelijking. Zo lang ze niet bloeien kun je snoeien naar hartelust.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                  @ LR2
                  Dank voor de adviezen ,zal ze uivoeren .al zal het geen Garden of Eden worden.
                  Toppen of niet , zal ik toch eerst moeten weten of de plant een autoflower is of niet , dunkt mij ?
                  komt de volgende vraag ,jawel , je kon er op wachten ; hoe / waneer weet ik of ik met een autoflower van doen heb ?
                  Idioot dat ik zo verkrampt doe over een plantje , slakken in de spinazie, eet meer spinazie, gun de vogels hun deel van de aardbeien , dus plant meer dan je op kunt , meeste erwtenzaden opgepeuzeld door de veldmuizen , zaai opnieuw ;voor een paar euro koop je een zak zaad.
                  Cannabiszaad is zo duur dat je niet even een handje uitwerpt .... ,hou je ondanks je stomme beginnersfouten uiteindelijk precies 5 planten over , ligt er nog eentje te kreperen op de composthoop ,en krijg je een overval door de gestasi , wordt je als een crimineel behandeld !
                  Moest het even kwijt

                  Comment


                    #10
                    Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                    Gecondoleerd man... Echt niet fijn, die gestapo.
                    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                    Comment


                      #11
                      Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bohica View Post
                      Gecondoleerd man... Echt niet fijn, die gestapo.
                      Blijkbaar heb ik onjuist geformuleerd, het is mij gelukkig niet overkomen .ik beschreef een hypothetische situatie.
                      Dat van die composthoop is wel echt gebeurd.

                      Comment


                        #12
                        Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                        Kijk ook graag even mee,
                        Succes!
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          #13
                          Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                          Nouja, je weet of je een autoflower hebt, door de verpakking van je zaadjes te bekijken. Als het daar niet op staat, is het geen autoflower..
                          Autoflowers bloeien gemiddeld na een week of 3-5. Dus dan weet je eigenlijk al voldoende
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                            Nouja, je weet of je een autoflower hebt, door de verpakking van je zaadjes te bekijken. Als het daar niet op staat, is het geen autoflower..
                            Autoflowers bloeien gemiddeld na een week of 3-5. Dus dan weet je eigenlijk al voldoende
                            Volgens de verpakking heb ik ; Fast ryder 1 AF en fem. en 5x green house cheese fem , dus niet AF.
                            Maar ik heb ze niet gelabeld dus ik zal maar aannemen dat de grootste planten autoflower zijn.

                            Comment


                              #15
                              Re: ong. 7 weken , niet wat klein ?

                              Fast ryder en alle andere soorten met 'ryder' in de naam zijn aftreksels van de lowryder. Die bloeit gemiddeld na 21 dagen groei. Die blijven vaak ook kleiner. Ik denk dus dat je beter kunt aannemen dat de kleinste de autoflowers zijn.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X