Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

    Korting op 420shop
    Begin mei heb ik een Royal Dwarf van RQS gepland, onder CFL-verlichting.

    Bij deze een foto. Volgens mij ben ik (bijlange) nog niet klaar voor de oogst, maar ik vraag het liever even na. Als je googlet op foto's, zien die plantjes er immers veel 'rijker' uit

    Probleem is echter, als ik een blaadje onder een microscoop leg, dat ik er vrij zeker van ben dat de trichomen die volgroeid zijn, 'cloudy' zijn.

    Wie kan mij verder helpen?

    2015-06-22 18.53.28.jpg

    #2
    Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

    post even een foto van een top close up

    hoelang 12/12 momenteel ?

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

      Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
      post even een foto van een top close up

      hoelang 12/12 momenteel ?
      Ah, vergeten. Het is een autoflower, ik heb het lichtschema dus niet aangepast.

      Bij deze meer foto's (van de grote top).
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

        Hallo,
        Dat trichomes checken valt niet mee, heb een paar planten al mogen oogsten maar ik pik dat niet zo snel op. Stukje eraf halen en onder de microscoop vind ik ook het gemakkelijkst kijken, maar je houd geen plant meer over. Plus door dat gefutsel aan de plant heb ik al meerdere malen rottende toppen gehad. Word ook helemaal zenuwachtig als ik telkens tegen de buds buts met mijn microscoopie. Mijn vriendin ziet het in enkele seconde, en beschrijft dan vanalles. Snap daar ook niks van.
        Succes
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

          Hangt er nou tneon boven ?
          Waarom kweek je op deze manier onder tneon ? Die geeft toch niet meer dan 10, max 15cm licht ?

          alles wat verder van 'n TNeon af zit zal bij lange na niet zover ontwikkeld zijn als de top die z'n hele leven als enige goed verlicht is.
          Dat scroggen wat je veel ziet is niet voor de grap, dat is om alle topjes evenveel te verlichten.

          Foto's van de plantjes die je op google ziet staan niet in het donker.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

            Het lijkt erop dat je plant ook natspuit, misschien geeft dat een vertekend trichomen beeld.
            Maar zoals je zelf ook al vertelde is de plant nog lang niet oogst-klaar, veel te groen.
            Van CFL-verlichting heb ik geen verstand. Ik weed dat HPS het beste is.
            Advies is langer te laten staan en niet meer natspuiten.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

              Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel View Post
              Het lijkt erop dat je plant ook natspuit, misschien geeft dat een vertekend trichomen beeld.
              Maar zoals je zelf ook al vertelde is de plant nog lang niet oogst-klaar, veel te groen.
              Van CFL-verlichting heb ik geen verstand. Ik weed dat HPS het beste is.
              Advies is langer te laten staan en niet meer natspuiten.
              Ik dacht het wel, maar bedankt voor de bevestiging. Ik doe het inderdaad onder CFL-licht, en ik weet ook wel dat licht = gewicht, maar ik wou er aanvankelijk ook niet te veel aan spenderen. Ik wou aanvankelijk eerst zien hoe alles verloopt.

              Hoe lang schat je dat ik nog te gaan heb? Drie weken?

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                Is moeilijk in te schatten.
                Maar zoals QNQ ook al zei; de onderste toppen zullen fluf blijven. Dat betekend dat je wel weed hebt, maar het geen goede kwaliteit zal zijn.
                Investeer in een goede kast, tent, met kwaliteit licht (HPS), dat zal zijn vruchten afwerpen. Blijft goedkoper en beter als coffeeshop weed, als je een regelmatige roker bent.
                Suc6, duim!

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                  ik maak gebruik van een 600w hps en had zelfs fluffie toppen onderin.
                  dus zoals QnQ zegt zal je veel fluffie hebben.
                  kan je gebruik maken van de zon ?
                  ik wens je nog veel succes verder.
                  ik schat nog een 16 dagen.
                  geef de laatste 2 dagen niets meer

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                    Ik wil je topic niet stelen, maar het is nogal overbodig om een 2de topic te starten met hetzelfde onderwerp.
                    Ik zou ook willen weten of mijn plant klaar is, ik denk volgens mij wel, ziet er toch redelijk cloudy uit en zeker de helf van de haren zijn bruin:
                    Attached Files
                    Last edited by PieterVT; 14 September 2015, 15:56.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                      Check je trichomes. Cloudy vind ik persoonlijk perfect; dat is mijn type high. Iets minder overweldigend en wat relaxter dan zo'n diepe couchlock die je bij een hoog amberpercentage hebt.

                      De haren zijn absoluut geen indicatie. Ze zijn eerder een luchtvochtigheid/aanrakings-meter dan iets anders. Zo op het oog, zou ik haar nog een weekje, misschien twee, geven.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                        De haartjes van de onderste buds (die minder licht vangen) zijn nog volledig wit. Het is een autoflower in zn 9de week. Bedankt voor je advies.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                          Sluit me aan bij LR2, weekje of 2 nog. Ik zou op water gaan.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                            Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                            ik maak gebruik van een 600w hps en had zelfs fluffie toppen onderin.
                            dus zoals QnQ zegt zal je veel fluffie hebben.
                            kan je gebruik maken van de zon ?
                            ik wens je nog veel succes verder.
                            ik schat nog een 16 dagen.
                            geef de laatste 2 dagen niets meer
                            Ik denk dat mijn plant toch aan zijn laatste dagen bezig is. Ik moet steeds meer en meer dode bladeren verwijderen. Bladeren verliezen hun kleur, worden geel en sterven af. Aangezien de plant tot daarvoor altijd kerngezond is geweest, ga ik ervan uit dat hij bijna klaar is voor de oogst.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek, ben ik al klaar voor de oogst?

                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-Trichomes

                              Comment

                              Bezig...
                              X