Slappe plantjes + onderblaadjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Losd
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2015
    • 8

    #1

    Slappe plantjes + onderblaadjes

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Dit is de eerste keer dat ik plantjes kweek, daarom heb ik een vraag over 2 plantjes die er niet helemaal geweldig bij staan.
    Ik zou graag een uitleg willen hebben waarom dit gebeurt en wat ik hier aan kan doen.

    Alvast bedankt voor het kijken.

    Zie afbeeldingen:

    Attached Files
  • wietje wanker
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2014
    • 183

    #2
    Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

    Je mag ze gerust verpotten in een grotere pot en ingraven tot net onder de lobblaadjes.
    Dat zal ze al wat meer steun geven.

    Comment

    • Losd
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jun 2015
      • 8

      #3
      Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

      Bedankt! Weet je misschien ook hoe het komt dat de bladeren naar beneden hangen?

      Comment

      • Ronthebudman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2015
        • 916

        #4
        Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

        Ik ben zelf nog niet zo erg ervaren dus misschien spreek ik voor mijn beurt, maar het lijkt mij dat er niet genoeg voeding in jou grond zit.
        Als je ze toch gaat overpotten schaf dan ff goede grond voor je kweek aan.
        Succes

        Comment

        • wietje wanker
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2014
          • 183

          #5
          Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

          Ik gok op te nat of te droog.

          Comment

          • Losd
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jun 2015
            • 8

            #6
            Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

            Ze staan vanaf het kiemplantje al in bemest potgrond die voor +- 100 dagen voeding zou geven. Toch bedankt voor de reactie zal er eens naar gaan kijken.

            Comment

            • GnB
              Advanced Stoner
              Member
              • Jun 2015
              • 58

              #7
              Slappe plantjes + onderblaadjes

              Te veel vocht(denk ik) en te gestrekt. Wellicht weinig zon dus gaat t plantje zoeken naar licht. Vergeet de voeding voorlopig maar, dat kan na 4 weken wel eventueel.

              Verpot ze maar in een grotere diepere pot tot onder de lob bladeren. Hierdoor gaat je stam weer wortels aanmaken en dit zorgt voor een sterkere plant. Verwijder die satéstokjes ook maar zodat de plant juist wat heen en weer waait. Wees niet bang, je plantje knakt niet zomaar, maar wordt er juist dikker en sterker van!

              Have fun!


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Wees een beetje lief voor elkaar.

              Comment

              • GrowndFlow
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jun 2015
                • 103

                #8
                Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

                Te nat geef ze even geen water. Altijd voelen of de grond nog nat is als je water wil geven. Vinger in de grond ong een 5cm diep vinger vochtig is goed, vinger droog water geven (best 2u na dat hij zonlicht had) dit is wat ik denk! ;o

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

                  Te nat en te warm als ik het zo zie. En te weinig wortelruimte, en te lage lichtdruk.
                  Begin maar eens met een grotere pot of volle grond, en dan trekken ze vanzelf bij mits je niet teveel water geeft.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Losd
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2015
                    • 8

                    #10
                    Re: Slappe plantjes + onderblaadjes

                    Dankjewel voor de reacties! Ik ga dit gebruiken en ga kijken of het werkt.

                    Comment

                    Bezig...