Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte puntjes op blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte puntjes op blad

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb hier een van mijn plantjes waar op 3 bladeren deze puntjes zitten.
    Ik vroeg me af wat dit precies is en wat ik hier aan kan doen.
    Dit is niet te zien om mijn andere plantjes alleen maar op deze.

    mvg,


    image.jpg

    #2
    Re: Witte puntjes op blad

    Typ in google: jointjedraaien witte puntjes
    En je krijgt een hele rits antwoorden..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Witte puntjes op blad

      Ja er staat dat het spint zou kunnen zijn. Maar ik zie nergens beestjes op het blad of eronder.
      Ook zijn er geen gaatjes te zien in het blad. Daarom vond ik het vreemd dat dit erop begon te komen.

      Comment


        #4
        Re: Witte puntjes op blad

        Is het een buitenplant, dan is het geen spint. Spint op buitenplanten zie je alleen in tropische gebieden. Dan heb je de keuze uit circa 2300 andere bladzuigende insecten. Waarschijnlijk wantsen of trips.
        Zolang het een buitenplant is, daar ga ik even vanuit want er is verder geen informatie gegeven, dan hoef je eigenlijk alleen zorgelijk te reageren op rupsen en slakken. De rest houd je toch niet tegen, en je daar druk om maken is verspilde moeite.
        Je kunt daar wel middeltjes tegen kopen, maar na een regenbui werken die niet meer. Na 4 generaties beestjes, zijn ze daar vaak ook resistent tegen, dat kan binnen anderhalve maand zijn. Dus dan schiet het niet op om te behandelen.

        Neemolie schijnt nogal eens goed preventief te werken.. Maar dat kost ook geld en is geen garantie.
        De beste tip die ik je kan geven is: maak je niet druk om de kleine dingen, die planten overleven het wel.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Witte puntjes op blad

          Bedankt voor de reactie, ik zal het afwachten en mezelf niet zo mee laten slepen door de kleine dingetjes.

          Comment


            #6
            Re: Witte puntjes op blad

            Dit heb ik elk jaar
            weet ook niet echt wat het is heb het op mijn guirilla planten
            En me planten in me tuin
            Vorig jaar mooie toppen op gekomen niks om je zorgen over te maken

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

            Comment

            Bezig...
            X