Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad word geel, welk tekort ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad word geel, welk tekort ?

    Korting op 420shop
    Hallo mede-kwekerts,

    De titel zegt het al een beetje, ik heb dus een probleem met mijn planten dat het blad
    geel word. Zie foto's.

    Het probleem beperkt zich tot de onderste en middelste bladeren.

    Ik weet alleen niet of het nou komt door overbemesting, of door een tekort ? (Ik houd mij aan het canna kweekschema)

    Planten zijn in de 3e week van de bloei. Bloemen nemen in grote toe.

    PH 5.9 EC 2.5

    Vriendelijk bedankt voor de hulp!
    Attached Files

    #2
    Re: Blad word geel, welk tekort ?

    Ik denk eerder dat ze wat te nat staan.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Blad word geel, welk tekort ?

      Post eens een foto van de gehele plant. Lijkt idd een stikstofblokkade door te nat kweken.

      Comment


        #4
        Re: Blad word geel, welk tekort ?

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
        Post eens een foto van de gehele plant. Lijkt idd een stikstofblokkade door te nat kweken.
        Te nat kweken lijkt me erg stug, ze krijgen +/- een litertje water per dag, en het medium is cocos, of is een liter per dag te veel..

        Kleuren op de foto van de hele planten is beetje lastig te zien vanwege het licht, maar heb hem toch bijgevoegd.
        Kan eventueel vanavond nog wel een foto maken als het licht uit is.
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Blad word geel, welk tekort ?

          Een liter lijkt mij teveel. Maar ik heb niet voor niets een hekel aan cocos voor planten.. Bij de ene kweker is dat veeeeel te nat, bij een ander is het zelfs te droog. Ik durf daar niks over te zeggen.

          Het kan ook gewoon zijn dat de plant het blad afwerpt, omdat het blad niets meer oplevert; het staat in de schaduw en kost meer energie om te onderhouden dan om het af te werpen. Planten zijn niet slim, maar energiezuinig zijn ze zeker.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Blad word geel, welk tekort ?

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Een liter lijkt mij teveel. Maar ik heb niet voor niets een hekel aan cocos voor planten.. Bij de ene kweker is dat veeeeel te nat, bij een ander is het zelfs te droog. Ik durf daar niks over te zeggen.

            Het kan ook gewoon zijn dat de plant het blad afwerpt, omdat het blad niets meer oplevert; het staat in de schaduw en kost meer energie om te onderhouden dan om het af te werpen. Planten zijn niet slim, maar energiezuinig zijn ze zeker.
            Ik probeer het anders nog wel met ietsje minder water. Wat je zegt over dat het blad af sterft omdat het in de schaduw staat, klinkt redelijk maar is denk ik niet bij mij van toepassing. De grote bladeren die nu afgestorven zijn zaten zeker niet in de schaduw, en het geel worden breid zich langzaam maar zeker meer en meer uit over
            de rest van de bladeren die ook gewoon licht ontvangen, dus daarom denk ik niet in eerste instantie dat het daarmee te maken zal hebben.

            Wat ik dus zelf dacht, overbemesting is het dus zeker niet ?
            Wat kan het nog meer zijn, kalium tekort ? Ik vond de symptomen daar wel een beetje op lijken, alleen zie ik niet echt bruine necrotische vlekken, en ook geen randjesziekte.

            Comment

            Bezig...
            X