Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner met een paar vraagjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner met een paar vraagjes.

    Korting op 420shop
    Rond 11-07-2015 2x Huismerk Big Bud van wietzaadjes.nl ontkiemd. Echter nu bijna maand later vind ik de groei erg achterlopen.
    Mijn hoogste plant is 20cm, de andere blijft steken op 16cm (kwam ook 2 dagen later boven de grond en moest ik duidelijk helpen met zaadje van het blad afkrijgen.
    Nu staan ze vaak binnen in een uitbouw waar het makkelijk 30+ graden word (wel super licht). Na lezen op het forum ben ik er wel achter dat ergens tussen de 20/25 graden het beste is.
    Dus zal de plant vaker naar buiten moeten gooien voor betere groei. Mijn vraag was nog wel of ik hem al kan toppen omdat ik het gevoel heb dat de plant lang en slungerig gaat worden.


    Andere tips welkom, gaat me niet om max resultaten, het is puur als probeersel waar ik 1 joint van rook en de rest van weg geef aan vrienden oid. Dus puur voor de funn.
    Last edited by practics; 5 August 2015, 15:09.

    #2
    Re: Beginner met een paar vraagjes.

    Ik kan je foto's niet zien...


    Love,
    Wunkie
    Life's a bitch and then you die.
    So fuck the world and lets get high.

    Comment


      #3
      Re: Beginner met een paar vraagjes.

      Fixed als het goed is

      Comment


        #4
        Re: Beginner met een paar vraagjes.

        Minder water en meer licht. En de pot tot de rand vullen.
        Het strekken wordt veroorzaakt door een te weinig krachtig licht. Waarschijnlijk omdat je aanbouw bekleed is met glas, of plastic. Dat spul filtert bijna 25% van al het licht.
        Voor mensen ogen lijkt het geen verschil, maar die plant is het licht aan het opzoeken, dus die ziet dat waarschijnlijk anders.
        Al met al vind ik dat strekken wel meevallen trouwens, maar de pot is wel te nat op de foto.

        Laat ze lekker buiten staan, daar doen ze het 't beste. Scheelt jou ook weer een zorg
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Beginner met een paar vraagjes.

          Humm nieuw probleem de grote plant gaat lekker en begint te ruiken echter bladluis en een ander soort plaagt mijn plant, nu haal ik het direct met de hand weg en om de paar dagen zijn ze pas weer terug echter heeft nu ook een spin de weg naar mijn plant gevonden... Is dat nu positief?

          Comment


            #6
            Re: Beginner met een paar vraagjes.

            Ondanks geen reactie toch een tweede poging. Nu maar met wat meer foto's kijken of ze nu wel willen bijten.
            Dag 45 van mijn planten ze meten een goede 35cm (+/- 7 CM verdiept verpot ) En 24cm (+/- 4 cm verdiept verpot) Begin toch wat op te merken op het blad enkele spikkels
            en de onder bladeren worden wat geler. Zit toch te twijfelen over voeding maarja wat dan? Goed de hele dag al beetje gelezen maar kom er niet goed uit, speelt ook mee dat ik Zaad Aarde en Water als gedachte
            had voor mijn eerste kweek.



            Ondanks dat het 2x een Big Bud is en ik weet dat je ze eigenlijk niet hoort te toppen de kleine toch getopt (puur voor mezelf om het verschil te zien)



            De niet getopte top:



            Bladeren enzulks:




            Tips en opmerkingen altijd welkom. Zeker tips over voeding en wat ze eventueel nodig hebben.

            Comment


              #7
              Re: Beginner met een paar vraagjes.

              Mooie fotos, ben erg benieuwd naar je resultaten!

              Comment


                #8
                Re: Beginner met een paar vraagjes.

                Planten staan nu weekje of 4 in de bloei, de getopte lijkt wat verder te zijn. Wil ze al omhakken als ze milky zijn wil geen stoners weed.







                Nou nog een vergrootglas scoren om de staat fatsoenlijk te kunnen checken. Opmerkingen tips? Altijd welkom.

                Comment


                  #9
                  Re: Beginner met een paar vraagjes.

                  Nog een paar weken geduld.....

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginner met een paar vraagjes.

                    Yepperssss..nog een weekje of vier minstens !
                    Hoe meer ze binnen hebben gestaan, hoe langer ze moeten eh..

                    Pas op dat je niet te vroeg oogst.
                    Hou je in ieder geval ongeveer aan de bloeitijd die de breeder opgeeft, en als die tijd aanbreekt ga je de trichomen bekijken.
                    Je kunt vanaf week 3-4 soms wel een milky trichoompje vinden als je goed zoekt, maar dat is zeker niet het moment om te oogsten.
                    Het zou erg zonde zijn om nu al te oogsten als je er al zo lang voor zorgt, eigenlijk bloeien ze net.
                    De toppen gaan nog wel 3x zo groot worden komende weken en ze zien er prima uit dus gewoon nog even op je handen blijven zitten.

                    Wat heb je allemaal gedaan tot nu toe, want je maakt wel een erg summier verslag ?

                    * Als je meer van een high wietje houdt zou je volgende keer iets met wat meer sativa invloeden kunnen zoeken.
                    Een Indica staat er om bekend dat het iets meer stoned geeft.
                    Maar je kunt in dit geval ook gewoon wat minder wiet in je jointje doen natuurlijk.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginner met een paar vraagjes.

                      Humm heb opzich niet veel meer gedaan dan water geven en af en toe wat basic planten voeding. Nu al week of 3 mee gestopt.
                      Vandaag mijn 45x vergroter binnen gekomen en effe wat foto;s geschoten, die ik jullie niet wil onthouden.




                      Zo die zijn naar mijn inzicht allemaal nog clear? En waar moet je kijken op de knoppen zelf of het blad eromheen?
                      Last edited by practics; 21 October 2015, 20:45.

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginner met een paar vraagjes.

                        als de witte haartjes bruin worden is ie aan het afbloeien
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginner met een paar vraagjes.

                          Clear inderdaad.
                          Geduld.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginner met een paar vraagjes.

                            Stank werd toch echt teveel en gekozen om de grootste toppen er alvast uit te knippen. Dit heeft het gewenste resultaat gehad onze woonkamer is weer leefbaar.
                            Echter viel mij dit op bij het knippen:



                            Lijkt op mannelijke trekjes? Zat lang niet overal, ben bolletje of 4 tegen gekomen? Kan dit kwaad?

                            De oogst tot nu toe:

                            Comment


                              #15
                              Re: Beginner met een paar vraagjes.

                              Niemand die het kan bevestigen dat het inderdaad mannelijk is?

                              Comment

                              Bezig...
                              X