Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mag je zaailing direct in bloei trekken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mag je zaailing direct in bloei trekken?

    Korting op 420shop
    beste,
    ik ben net een eerste kweekje gestart en vroeg me af wat dit zou geven indien ik de zaailingen nu een week oud direct in bloei zou trekken.
    iemand die hier ervaring mee heeft?

    #2
    Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

    Waarom zouje dit doen ?

    Comment


      #3
      Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

      Wat je reden daarvoor zou zijn, moet je zelf weten. Het kan.
      Maar dan groeien ze eerst een week of 5, voordat de bloei er echt in schiet. Het enige wat je dan veroorzaakt is verkorte groeitijd omdat je 5 uur minder licht geeft in de groeiperiode.

      Makkelijker is om ze 3 weken op 18 uur te zetten, en dan pas 12/12. Dan houd je meer plant over.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?



        Een zaailing direct op 12/12 zetten is niet de manier van werken. De plant is jong en begint net te groeien dat is het proces.

        Welk soort verlichting gebruik je?
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #5
          Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

          Je kan zelfs direct op 12/12 beginnen vanaf dat je het zaad in de grond stopt. Zoek maar op "12/12 systeem".

          Dat is een poging van een zaad boer om zaad te promoten als alternatief voor stekken bij broodkwekers. Die zetten doorgaans veel kleine plantjes (SOG) en dat kan dan zo met zaad ook.

          Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd en het werkt prima. Kost alleen wel vrij veel zaad.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

            omdat ik dacht zo meer bloemen aan te maken en minder blad.
            en ook mede om het wat te versnellen. de bedoeling was 10 plantjes te zetten maar de hond heeft in een onbewaakt moment er 7 opgegeten...
            en nu had ik gedacht terwijl ik bezig ben met andere zaden te laten opgroeien de eerste 3 al in bloei te trekken...
            vandaar.
            ik zou de nieuwe zaden laten groeien in een andere kast en intussen de 3 zaailingen al in bloei trekken.

            Vervolgens eens de andere zaden volwassen planten zijn kan ik deze toevoegen in de bloeitent.
            ik zou er van nu af aan een systeem willen insteken zodat ik nu en dan een paar planten heb die klaar zijn om te oogsten.
            dat is minder lang wachten dan en ook minder werk in een klap om te oogsten.

            dit was wat ik zo zat te denken...

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            alvast bedankt ik zoek het eens op,
            indd best kostelijk qua zaad, maar de bedoeling is moederplanten te houden en met tijd stekken af te nemen ook...

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            een spectrabox 450w ledverlichting voor de bloeitent,
            en een tl lampen systeem van 2X 58w in de voorgroeikast

            ik weet dat dit niet de ideale oplossing is, en mijn bedoeling is enkel dit eenmalig te doen met 3 plantjes als test.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            dus in feite komt het erop neer dat het zeker niet vlugger gaat om te oogsten integendeel dat het zelfs trager zou gaan?

            Comment


              #7
              Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

              Het 12/12 systeem gaat iets sneller dan een standaard kweek. Aangezien de planten kleiner blijven heb je dan echter wel meer planten (en dus zaden) nodig voor hetzelfde oppervlak.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                Het kost ind.heel veel geld aan zaad zoals Wietefras aangeeft,meer nog,per zaadje haal je er veel minder grammen vanaf dus de rekening is snel gemaakt
                Ook ben ik overtuigd,als je een plant langere voorgroei geeft (6/7/8 weken),dit ook een vollere smaak/geur geeft aan de wiet en veel gezondere planten

                Comment


                  #9
                  Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                  ok alvast bedankt voor de info,
                  ik zal zeker volgende planten tot 8 weken laten voorgroeien.
                  en dan kan ik ook ineens het verschil testen van smaak.

                  Comment


                    #10
                    Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post


                    Een zaailing direct op 12/12 zetten is niet de manier van werken. De plant is jong en begint net te groeien dat is het proces.

                    Welk soort verlichting gebruik je?

                    Comment


                      #11
                      Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                      Dan heb je een flinke tent nodig met al die plantjes als je elke 2 weken 2 nieuwe zaait en de rijpe 2 eruit haalt?
                      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                      Verslag:
                      1e n00b binnen kweek...
                      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                      Comment


                        #12
                        Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
                        Het kost ind.heel veel geld aan zaad zoals Wietefras aangeeft,meer nog,per zaadje haal je er veel minder grammen vanaf dus de rekening is snel gemaakt
                        Dat is toch gewoon hetzelfde? Je krijgt inderdaad minder gram per plantje en daarom zet je er meer. De winst is dan dat je iets sneller klaar bent en het nadeel is dat je meer zaden nodig hebt.

                        Ook ben ik overtuigd,als je een plant langere voorgroei geeft (6/7/8 weken),dit ook een vollere smaak/geur geeft aan de wiet en veel gezondere planten
                        Dat lijkt me stug.

                        Ik heb het idee dat een SOG je juist meer oogst geeft per oppervlak dan lang voorgroeien. Het geeft makkelijk en vlot een volle tent met de planten op gelijke hoogte. Je hebt dan ook allemaal planten die een flinke hoofdtop geven in plaats van een paar grote planten met allerhande verschillende formaten toppen en topjes.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie View Post
                          Dan heb je een flinke tent nodig met al die plantjes als je elke 2 weken 2 nieuwe zaait en de rijpe 2 eruit haalt?
                          Dat gaat hier met maximaal 15 planten in 11 liters. Doorgaans staan er echter maar 10 in de g-tool 600 kast.
                          De kast is 125 cm x 69 cm x 157 cm dus zo heel groot is dat niet.Schuin belichten.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                            We gaan het proberen wietefras,allebei de methodes,want ik zeg maar wat ik lees online,nog niet zelf ondervonden
                            Maareh als je niet in dialoog gaat leer je ook niets bij he kweek plannen genoeg alleszins,voor een heel leven lang te kweken
                            Hoe meer meningen,hoe beter,maar sog methode staat idd bovenop het lijstje eerst ff aankijken hoe en wat,begin september eindelijk tentje vrij
                            Last edited by soulrebel; 19 August 2015, 13:46.

                            Comment


                              #15
                              Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                              Ja vind ik ook, je moet alles gewoon een keer proberen. Anders weet je toch nooit wat het beste bevalt.

                              Ik heb beide geprobeerd en ik bemerkte geen verschil in de wiet. Vond het alleen wat te duur qua zaad. Dat de kweek dan 2 tot 3 weken sneller gaat maakte de stroom kosten niet voldoende lager om dat te overkomen.

                              Maar als de tijd een issue is dan kan het dus wel

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X