Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde of cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Aarde of cocos

    Dan ga ik deze zakken gewoon halen en ga ik uit van jou goede ervaringen blani 😉

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    Comment


      #17
      Re: Aarde of cocos

      Als beginner, gewoon heel makkelijk geredeneerd, is het fijn om je eerste kweek zonder kleerscheuren door te komen.. De hobby moet leuk en lonend blijven. Zeker in het begin.
      Als je niet wilt investeren in meetmateriaal, en je wilt gewoon verzekerd zijn van een oogst, dan is cocos niet de manier.

      Als je bijvoorbeeld niet weet hoe je een pH meter goed ijkt, of geen afzuring kunt gebruiken, dan ga je na enkele weken al de mist in. Als je het niet te nauw neemt met de voeding, dan gaat het ook snel fout. Als je geen zin hebt om circa 2 uur per week te besteden aan mogelijk ontstane bladproblemen, watergift en analyse dan lijkt cocos me gewoon geen goed idee.

      Niets is zo klote om een mooie plant in enkele dagen helemaal kapot te zien gaan. En niets is zo klote als 100 nieuwe vragentopics door iemand die geen zin heeft om zelf na te zoeken wat er aan de hand is.

      Als kweken op aarde de middelbare school is, dan is cocos de universiteit. Ik stel voor dat je op de middelbare begint.

      Cocos heeft zijn voordelen, maar aanraden doe ik het niet. Zeker niet voor beginners; je moet namelijk tijd gaan investeren in je kennis, en als dat niet snel/goed genoeg gaat dan is het feestje ook snel voorbij op cocos. Op aarde heb je zoveel meer speelruimte, dat je daar een veel leukere kweek van hebt in mijn ogen. Die 10% minder oogst, moet je dan maar voor lief nemen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Re: Aarde of cocos

        De meningen zijn nogal uiteenlopend zie ik maar jij zegt voor een beginner dat aarde beste zal zijn en over materiaal daarop ga ik niet besparen en heb ik okk niet gedaan heb alles netjes op orde dus ook de ph meter komt er gewoon

        Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

        Comment


          #19
          Re: Aarde of cocos

          Ik moet bekennen dat ikzelf ook 2 rondes op aarde heb gekweekt voordat ik naar cocos ging. Wat me aansprak, was dat er geen nattevingerwerk aan te pas kwam. Geen "niet te nat maar vooral niet te droog", maar gewoon hersenloos het recept volgen. En recepten volgen kan ik wel: Ik heb jarenlang chemische fabrieken en raffinaderijen geautomatiseerd. Als ik een computer kan leren om een paar kuub verf te mengen, dan kan ik mezelf leren om een voedingsvat op pH en EC te brengen. Ik ben dus zwaar bevooroordeeld over wat makkelijk of moeilijk is.

          Ik zou zeggen: Je hebt twee keurig genuanceerde meningen, lijnrecht tegenover elkaar. Wat wil je nog meer om je eigen plan te kunnen trekken?

          Comment


            #20
            Re: Aarde of cocos

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Als beginner, gewoon heel makkelijk geredeneerd, is het fijn om je eerste kweek zonder kleerscheuren door te komen.. De hobby moet leuk en lonend blijven. Zeker in het begin.
            Als je niet wilt investeren in meetmateriaal, en je wilt gewoon verzekerd zijn van een oogst, dan is cocos niet de manier.

            Als je bijvoorbeeld niet weet hoe je een pH meter goed ijkt, of geen afzuring kunt gebruiken, dan ga je na enkele weken al de mist in. Als je het niet te nauw neemt met de voeding, dan gaat het ook snel fout. Als je geen zin hebt om circa 2 uur per week te besteden aan mogelijk ontstane bladproblemen, watergift en analyse dan lijkt cocos me gewoon geen goed idee.

            Niets is zo klote om een mooie plant in enkele dagen helemaal kapot te zien gaan. En niets is zo klote als 100 nieuwe vragentopics door iemand die geen zin heeft om zelf na te zoeken wat er aan de hand is.

            Als kweken op aarde de middelbare school is, dan is cocos de universiteit. Ik stel voor dat je op de middelbare begint.

            Cocos heeft zijn voordelen, maar aanraden doe ik het niet. Zeker niet voor beginners; je moet namelijk tijd gaan investeren in je kennis, en als dat niet snel/goed genoeg gaat dan is het feestje ook snel voorbij op cocos. Op aarde heb je zoveel meer speelruimte, dat je daar een veel leukere kweek van hebt in mijn ogen. Die 10% minder oogst, moet je dan maar voor lief nemen.
            Da's een duidelijke uitleg...
            Ik ga zowiezo nog wel wat voortexperimenteren op aarde, maar m'n aandacht voor cocos is plots toch wel enorm gestegen .
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment

            Bezig...
            X