Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help mijn plant hangt slap!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water: Help mijn plant hangt slap!

    Korting op 420shop
    Vorige week is mijn plant beginnen slap te hangen, ik heb haar dan voor een 3 tal dagen geen water meer gegeven, maar dat bleek nog slechter te zijn.
    Ik heb de plant in nieuwe potgrond gestoken en water blijven geven tot het water uit de pot liep aan de onderkant, maar hij blijft zo staan.IMG_20150923_120048[1].jpgIMG_20150923_120113[1].jpg

    En mijn andere plant groeit niet meer (of is heel traag in de groei). Ze groeit wel in de hoogte, maar niet in de breedte.IMG_20150923_120129[1].jpg
    Help mij A.u.b.

    #2
    Re: Help mijn plant hangt slap!

    Te kleine pot hoor ...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Help mijn plant hangt slap!

      En vast te weinig licht ?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Help mijn plant hangt slap!

        Te kleine pot kan normaal gezien niet, want toen ik hem heb overgepot een paar dagen geleden waren zijn wortels nog niet tot tegen de rand van de pot.
        en te weinig licht is mogelijk, maar ik dacht dat door te veel of te weinig water de plant zo ging hangen.?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        IMG_20150923_134216[1].jpgIMG_20150923_134227[1].jpg Ik heb de ene plant in een grotere pot gezet en een andere lamp ingestoken die meer lumen heeft (maar die lamp is nog steeds niet goed denk ik) zou iemand mij kunnen vertellen welke lamp ik zou moeten gebruiken?
        Last edited by azertyqwerty; 23 September 2015, 11:18.

        Comment


          #5
          Re: Help mijn plant hangt slap!

          Pot was te klein, maar het is vooral jammer dat je bij het overpotten meteen de grond weer zeiknat gemaakt hebt.

          Dat had je beter niet kunnen doen.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: Help mijn plant hangt slap!

            VEEEEEEEEEEEEEEEEL te kleine POT
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Help mijn plant hangt slap!

              Maar wat is er met mijn plant die slap hangt? teveel water? te weinig water? te veel voedingsstoffen? te weinig licht? ...

              Ik ga de plant eens droog zetten voor een paar dagen vanaf nu en zal jullie foto's sturen zodat jullie het kunnen zien wat ze doet.
              Last edited by azertyqwerty; 23 September 2015, 16:30.

              Comment


                #8
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Help mijn plant hangt slap!

                  Super lemon haze en ik geef meestal water tot ik zie dat de grond nat begint te worden.
                  Er zitten gaten in de pot en de potgrond is gewone potgrond (ik zal een foto toevoegen)IMG_20150923_173603[1].jpg

                  meer info over over- en onderwatering: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-onderwatering

                  Een kleine aanpassing van de situatie: de plant die slap hangt heb ik dus droog laten staan, maar dat bleek niet zo een goed idee want hij blijft meer en meer doorzakken.
                  Het blijkt dus dat toen ik de plant heb overgepot de wortels heb beschadigd en dat hij daarom zo is gaan hangen + de plant begon al bloemen te krijgen dus dan mag je (denk ik) niet meer overpotten.
                  Last edited by azertyqwerty; 25 September 2015, 17:37.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help mijn plant hangt slap!

                    Beste mensen, ik had beloofd dat ik foto's zou plaatsen van mijn plant, dus hier komt het. De plant die slap hing was dood en heb ik weggegooit, de andere die zo klein bleef heb ik in een grotere pot gezet en deze is uitgegroeit to dit.IMG_20151105_135113[1].jpgIMG_20151105_135133[1].jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Help mijn plant hangt slap!

                      wat vindt je er zelf van en wat wil je bereiken?
                      A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

                      Comment


                        #12
                        Re: Help mijn plant hangt slap!

                        LR2 maakte de juiste diagnose. Te nat, lichtgebrek, stikstof opname geblokkeerd.

                        Comment


                          #13
                          Re: Help mijn plant hangt slap!

                          na al de problemen die ik heb gehad, denk ik dat ik nog blij mag zijn als ik nog iets van deze plant af kan halen.

                          Comment


                            #14
                            Re: Help mijn plant hangt slap!

                            Foto's zijn niet zichtbaar, helaas.

                            Comment

                            Bezig...
                            X