Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

    Korting op 420shop
    Ik wilde graag weten of wiet planten tegen elkaar mogen staan in de bloeifase ?
    Ik vond wel ergens een artikel maar dat ging over het feit dat dit de eerste 2 weken niet mocht omdat de planten dan nog groeien.
    Maar mag het daarna wel ? Ik heb weinig overdekte ruimte, en wil ze het liefst droog hebben staan.

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

    Ze gaan er niet dood van, die bloeien wel door. De planten zullen waarschijnlijk alleen minder licht en luchttoevoer ontvangen, en dus niet optimaal bloeien. Met veel planten op een kluitje zou ik mij sneller zorgen gaan maken over rot. Maarja als dit er voor zorgt dat al je planten droog staan, wat weegt dan zwaarder..

    Greetz

    Comment


      #3
      Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

        Rot in de regen of rot onder een afdakje...hmm, moeilijke keuze
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

          haha ja dat risico had ik wel al mee genomen, maar heeft het tegen elkaar staan ook een negatief invloed op de "bloeisterkte" om het zo maar te noemen...ik zal ze met goed weer ( zoals dit weekend ) uit elkaar zetten, maar met een paar regenachtige dagen heb ik ze denk ik liever droog... tenzij de plant dus minder intens gaat bloeien als hij tegen een ander staat...

          Comment


            #6
            Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

            Je blad ontvankt gewoon minder licht als ze kort op elkaar staan. Minder licht = minder netto fotosynthese = minder energie voor bloem aanmaak = minder bloei = minder opbrengst = lange gezichten.

            Comment


              #7
              Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

              Tegen elkaar staan veroorzaakt daarnaast schade door de wind. Ze zullen tegen elkaar aan schuren. Dat is in mijn tuintje de grootste rot-veroorzaker; iedere rotte plek op de stam, komt omdat daar een andere tak over heen wreef/wrijft.
              Ook waaien ze wat minder door, zo dicht op elkaar, waardoor water ook minder snel verdampt.

              Wel is het zo dat planten dicht op elkaar harder zullen willen groeien, door de hormonen (er is een andere term voor, maar die weet ik even niet, fytohormonen ofzo? Geen idee, het is vrijdagavond, kom nou) die ze afscheiden. Helaas is dat over het algemeen alleen de lengtegroei, en win je daar qua oogst niets op.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

                oke, stel ik heb 6 planten, paar dagen met zon zet ik ze uit elkaar... paar dagen met regen schud ik zoveel regen mogelijk en zet ik ze tegen elkaar...verstandig of niet ?

                Comment


                  #9
                  Re: Mogen planten tegen elkaar aan staan in de bloeifase?

                  moeten ze nog lang als er een paar bijna oost rijp zijn zou ik de jongste planten die je toch niet ga oosten buiten gezien het weer weg halen zo dat de rest wat meer ruimte krijg vocht is vocht of het nou regen is of dampvocht rot kom er in en als je het heb en het slaat over dan heb je het in al je planden ik zou er wat weg halen zo dat je wat meer ruimte heb maar ja wie ben ik
                  Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                  laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                  Comment

                  Bezig...
                  X