Alleroudste wiettoppen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Walterius
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2015
    • 108

    #1

    Oogsten en Drogen: Alleroudste wiettoppen.

    Korting op 420shop
    Wie heeft de alleroudste wiettoppen in weck-potten ?
    Waar wordt die zeer oude wiet bewaard ( in kelder ? ), heeft die nog veel effect, welke smaak, welke soort ?
    Ben heel benieuwd, graag veel commentaar, ik vind drogen en curen een hele discipline, die tijd, heel veel tijd en geduld vraagt...
    Attached Files
    Tit veur e pafke.
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: Alleroudste wiettoppen.

    Bij voorkeur bewaar je wiet in een bruine/ondoorzichtige glazen pot. Of in het donker.
    Rubber en plastic reageren namelijk met THC en andere cannabinoiden tot een nieuw molecuul.
    Onder verlichting verkleurt wiet ontzettend gauw naar bruin en vervolgens grijs. Dat komt omdat licht ook THC maar ook de andere stoffen in je wiet afbreekt zoals chlorofyl.

    Mijn wiet, die ouder is dan een jaar, gooi ik vaak weg. Omdat ik op kamertemperatuur bewaar, verdwijnen alle smaakstoffen (die verdampen op kamertemperatuur, anders zouden we ze op die temperatuur niet kunnen ruiken) en smaakt de wiet na ongeveer een jaar bijna naar hasj of hooi. Het effect is nog vrijwel hetzelfde, als je incalculeert dat de helft van je THC zo geoxideerd en droog is, dat die afbrokkelt tijdens het vastpakken van je topje. Je verliest dus tijdens het draaien al bijna de helft van de poederige effectieve bestanddelen.
    Luchtdicht, en in de koeling, in donkere omstandigheden, zou het best eens 4 jaar goed (op smaak en effect) kunnen blijven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • Walterius
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2015
      • 108

      #3
      Re: Alleroudste wiettoppen.

      Dat hij naar hasj gaat smaken is niet zo erg, misschien kan je de toppen vochtiger houden door een vers "fan"-blad bij te voegen.
      Tit veur e pafke.

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: Alleroudste wiettoppen.

        Dan creeer je lokale micro-klimaatjes. Er is geen bewegende lucht in de weckpot, dus dan heb je eigenlijk een recept voor schimmel. Te droog is te droog, opnieuw bevochtigen is niet zo'n heel goed idee tenzij je compleet de luchtvochtigheid verhoogt. Dat kan door er in te ademen, of door een keer op een vochtige dag de pot open te laten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • ip20
          Big Bongmaster
          Nieuw Lid
          • Jun 2015
          • 369

          #5
          Re: Alleroudste wiettoppen.

          en een Humidor, werk dat?

          sigarendoos.jpg
          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

          Comment

          • Modest
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2010
            • 1390

            #6
            Re: Alleroudste wiettoppen.

            Je hebt er speciale voor cannabis, maar lijkt me nogal stom.

            Voorts kan ik enkel bevestigen wat LR2 zegt. Heb mijn vorige kweekjes ook gecured.
            Na een maand of 3-4 in de glazen pot en elke week eventjes open is de wiet op z'n best.
            Hierna gaat de smaak stilletjes verloren (of veranderd idd wat meer hooi-erig).
            De high verbeterd nog wel wat na verloop van tijd, maar na een jaar is het idd wel bergaf aan het gaan.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment

            • Walterius
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Aug 2015
              • 108

              #7
              Re: Alleroudste wiettoppen.

              Zo'n doos lijkt me niet luchtdicht, er kan teveel zuurstof aan.
              Tit veur e pafke.

              Comment

              • ip20
                Big Bongmaster
                Nieuw Lid
                • Jun 2015
                • 369

                #8
                Re: Alleroudste wiettoppen.

                kwam ook met de opmerking omdat ik ze wel eens zag staan tussen de producten bij Headshops e.d.

                maar is meer voor het oog zeg maar
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment

                • Walterius
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2015
                  • 108

                  #9
                  Re: Alleroudste wiettoppen.

                  Om als cadeau te geven ( met de feestdagen )
                  Tit veur e pafke.

                  Comment

                  • Droned
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2015
                    • 208

                    #10
                    Re: Alleroudste wiettoppen.

                    misschien dat je een voorgerolde J, vacuüm verpakt, donker,etc. langer kunt bewaren dan toppen?
                    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #11
                      Re: Alleroudste wiettoppen.

                      Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Q wiet van 2 jaar oud had ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Re: Alleroudste wiettoppen.

                        Ik heb ook nog wel zakjes rondslingeren van bijna 5 jaar oud. Maar die gooi ik gewoon bij het vuilnis.
                        De oudste top die ik ooit rookte had de leeftijd van 4 jaar. Bewaard op een stoffige zolder.. Die smaakte nog best oké, maar toch kon het niet tippen aan een verse oogst.

                        Een humidoir is leuk, maar het kost ook flink wat. Daarnaast moet je in zo'n apparaat de luchtvochtigheid niet alleen meten, maar ook kunnen regelen. Het probleem is vaak dat die niet luchtdicht zijn, waardoor esters, terpetenen en andere smaakstoffen gewoon kunnen vervliegen. Vocht blijft dan wel mooi op peil, maar de smaak gaat rap achteruit als er teveel wisseling in omstandigheden is. Je wilt 't eigenlijk zo stabiel mogelijk bewaren, dan kom je gauw uit op in een weckpot, in een kelder (in een jaar maar 5 graden verschil), of de koelkast (altijd constant).
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • Walterius
                          Ultra Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Aug 2015
                          • 108

                          #13
                          Re: Alleroudste wiettoppen.

                          En in zo'n humidoir kan ook niet veel in.
                          Tit veur e pafke.

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Alleroudste wiettoppen.

                            Deze was 4 jaar oud <linkje>
                            Hoestte me wel de tyfus.

                            Tot een jaar of twee is het wel goed te doen.
                            Donker en bij constante temperatuur bewaren.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • Walterius
                              Ultra Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2015
                              • 108

                              #15
                              Re: Alleroudste wiettoppen.

                              Tot hiertoe is 4 jaar het maximum:

                              Dit komt uit uw link: "Dat kan ik beamen Ganjax! Ik heb een half jaar geleden een topje gevonden op de droogzolder, die 4 jaar onder een plunjezak verstopt heeft gelegen. Hij was bijna goud van kleur en het was de lekkerste wiet die ik in jáááren gerookt heb! "
                              Tit veur e pafke.

                              Comment

                              Bezig...