Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC / PH meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC / PH meter

    Korting op 420shop
    Hallo Beste mensen,

    Vorige week zaterdag zijn mijn plantjes voor het eerst boven de grond uit gekomen, het gaat om 3 super lemon haze plantjes.
    Ik heb zelf een box gemaakt met een constante temperatuur van 25 graden en probeer het zo vochtig mogelijk te houden. Ze staan onder een 300w led lamp in intratuin cocogrond. Nu heb ik 2 dagen geleden canna terra vega en alvast canna terra flores besteld, maar ik heb geen PH of EC meter. en heb nu geen idee wanneer ik moet gaan beginnen met voeden aangezien de grond ook al voorbemest was.

    Mijn budget is nu eigelijk wel ongeveer op, en was van plan een ec en ph meter aan mijn familie te vragen met loodjes trekken met sinterklaas. alleen zoals jullie allemaal weten is dat volgende maand pas.
    Is er een tussen oplossing waardoor ik met de meter kan wachten tot 5 december of moet ik echt helemaal blut gaan en een ph en ec meter kopen?

    Alvast bedankt voor de reacties!!

    #2
    Re: EC / PH meter

    Ec meter heb je niet nodig. Ph eigenlijk ook niet zolang je kraanwater en regenwater kan mengen. Voeding geven de eerste 4 weken is wsl niet eens nodig. Ik doe het in ieder geval nooit.
    Met ph en ec meter ga je ook niet kunnen meten wanneer je juist voeding moet bijgeven. Zie je aan de planten.

    Comment


      #3
      Re: EC / PH meter

      Een paar knaken voor een regenton en je hebt de pH al op orde, de helft van de verpakking aanhouden qua voeding dan hoef je je niet druk te maken over de EC, en pas beginnen met voeden als je ziet dat ze tekorten krijgen.
      Ook de bloeivoeding pas in de derde of vierde week bloei mee gaan geven (ook al beweert de verpakking wat anders!) want anders krijg je blokkades.

      Niets wat je nu nog tegenhoud!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: EC / PH meter

        Thx voor de reacties! Ik probeer de laatste tij zoveel mogelijk regen water te geven, en geef nog geen voeding. De 1 van de drie planten heeft alleen dooie puntjes gekregen en ik denk dat de 2e het ook gaat krijgen. Waar kan dit door komen? En wat kan ik er tegen doen?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        dit is een foto'tje:
        IMG_5478.jpg

        Comment


          #5
          Re: EC / PH meter

          Verbrand. Kan je niks meer aan doen. Wachten tot die er door komt of opnieuw beginnen in andere grond.

          Comment


            #6
            Re: EC / PH meter

            cocco,s bij de growshop is gewassen in zoet water,dit is een zekerheid,dat jouw cocco,s gewassen is met zoet water is dat niet.De growshop waar ik me coccos haal doet er ook nog een zak poeder bij.hierin zit kalk,jouw cocco,s heeft geen kalk,ook zit er ijzer in en andere spoorelementen.Niet lang over gaan piekeren,eruit met die handel,is zonde van je stroom.besle nieuwe zaadjes en koop een zak allmix van 70 liter en een zakje lightmix van 50 liter bij de growshop.kost 20 euro bij mekaar zonder zaadjes.Dan potten vullen inwateren met 15% water dan kuiltje in het midden maken en lightmix erin,daar dan je onkiemde zaadjes in en je hoeft de eerste 5 a 6 weken geen voeding te gebruiken,gebruik wel grote potten,minimaal 15 liter.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X