Guerilla kweek 2016 voorbereiding

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Whitewidow1911
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Feb 2016
    • 4

    #1

    Guerilla kweek 2016 voorbereiding

    Korting op 420shop
    Hallo, medekwekers ik wil dit jaar gaan kweken in het bos en dit is mijn eerste keer dus waar moet ik goed op letten. Ik heb een goede spot maar er is wel veel mos zou ik dat er uit kunnen graven en dan potgrond erin kunnen gooien?? En hoe krijg ik alles daar ik heb geen auto ik heb al zaadjes gekeken en mij leek het wel wat om white widow autoflower te kweken dit zijn speciale voor buitenhttps://www.wietzaadjes.nl/auto-white-widow-dutch-passion/
    bedankt alvast
  • Nonsense
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 1724

    #2
    Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

    Hallo whitewiddow

    Je heb geen auto en slepen met de zakken lijkt me ook niet echt optimaal misschien een bakfiets ?
    Je kan gewoon met je schep het bos in gaan en de grond netjes wat los maken
    Hier gooi je wat organische mest en wat kalk door en laat het nog even rusten
    Dan begin mei begin je de plantjes op te kweken in potjes die je later op je stek zet
    Hou wel rekening met dieren die je plantjes graag willen opeten een stukje kippengaas is geen overbodige luxe
    Het zou leuk zijn als je een verslag bijhoud van je kweekje zodat we mee kunnen kijken
    Er zijn genoeg kweekverslagen om ideeën op te doen .


    Tot zinas

    Comment

    • Goedstoned
      Stoner
      Member
      • Feb 2016
      • 23

      #3
      Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

      Ben geen expert in Guerilla kweken maar ik zou zoiezo grond zoeken waar ook brandnetels zijn, die grond is er in ieder geval geschikt voor.
      Autoflowers zijn wel prima voor buitenkweek aangezien ze over het algemeen wat meer kou aankunnen en lekker laag blijven.

      Comment

      • Whitewidow1911
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • Feb 2016
        • 4

        #4
        Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

        Bedankt allemaal voor de snelle reacties ik ga mijn best doen kan
        is het ook slim om met slecht weer te planten omdat er dan niet veel mensen komen?

        Comment

        • kanon
          Expert Grower
          420 MemberLucky Member
          • Sep 2015
          • 1387

          #5
          Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

          Oorspronkelijk geplaatst door Whitewidow1911
          Bedankt allemaal voor de snelle reacties ik ga mijn best doen kan
          is het ook slim om met slecht weer te planten omdat er dan niet veel mensen komen?
          hou zo wie zo rekening met toprot buiten en vooral als er veel regen is geweest.

          beter wat meer planten dan !
          sigpic
          LED there be light

          Comment

          • Whitewidow1911
            Zaadje
            Nieuw Lid
            • Feb 2016
            • 4

            #6
            Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

            Oorspronkelijk geplaatst door kanon
            hou zo wie zo rekening met toprot buiten en vooral als er veel regen is geweest.

            beter wat meer planten dan !
            Als ik zie dat ze gaan rotten is er dan nog iets tegen te doen?

            Comment

            • Nonsense
              Super Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jul 2015
              • 1724

              #7
              Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

              Ja dan zou je het ruim kunnen wegknippen en laten staan wel regelmatig controleren kans dat het terug komt is groot
              Het uitzetten van je plantjes is natuurlijk perfect in een lekkere regenbui geen gezeul met water grond lekker vochtig zodat ze goed kunnen aanslaan


              tot zinas

              Comment

              • Whitewidow1911
                Zaadje
                Nieuw Lid
                • Feb 2016
                • 4

                #8
                Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

                Oorspronkelijk geplaatst door Nonsense
                Ja dan zou je het ruim kunnen wegknippen en laten staan wel regelmatig controleren kans dat het terug komt is groot
                Het uitzetten van je plantjes is natuurlijk perfect in een lekkere regenbui geen gezeul met water grond lekker vochtig zodat ze goed kunnen aanslaan


                tot zinas
                Je hebt in een regenbui ook minder kans op mensen die aan het wandelen zijn��Maar kan ik niet een doorzichtich zeil spannen als ze in de bloei zijn?

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

                  Waarom vinden sommige mensen dat er kalk in de grond moet? De meeste bodems in NL zijn best wel rijk aan kalk. Wiet heeft niet zo'n sterke kalkbehoefte.

                  Anyhow, mos is een slecht teken. Mos vormt daar waar de bodem redelijk uitgeput is (mos haalt voeding uit de lucht) en alleen op plaatsen waar de zon niet geweldig schijnt. De kans dat je plant nog voor de bloei kapot gaat door schimmels of gebrek aan licht is nogal groot. Het meest ideaal is een plek in de volle zon, of tenminste 6 uur volle zon per dag. Anders zal het niet gauw de moeite waard zijn.

                  Een zeil betekent dat ze droog staan, maar dan staat de bodem ook deels droog (tot soms wel 40cm diepte). Dan moet je zelf bijwateren. Daarnaast: bij hevige wind kan het zeil loskomen en je plant beschadigen. Een zeil valt ook nogal op, omdat het geluid maakt wat normaal niet in de natuur te vinden is..


                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Nonsense
                    Super Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Jul 2015
                    • 1724

                    #10
                    Re: Guerilla kweek 2016 voorbereiding

                    Ik vond dat er kalk in moest omdat er aangegeven was dat er mos groeide en mos vaak groeit vaak om kalkarme grond vandaar

                    Comment

                    Bezig...