Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wiet soort moet ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke wiet soort moet ik kiezen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    even een paar criteria:

    -Ik wil buiten op mij balkon een wietplantje kweken.
    -Dit is mijn eerste keer!
    -Ik wil dat de plant niet al te groot word, onder de 60cm lijkt me fijn.
    -De wiet moet niet al te sterk ruiken ivm de buren.
    -De wiet moet binnen 7 weken klaar zijn voor oogsten ivm op vakantie gaan.

    Een vriend van mij heeft de Royal Dwarf, deze sprak mij aan doordat deze plant erg klein blijft en ook nog eens een goed opbrengst heeft. Maar wat ik later vond was dat deze soort enorm ruikt!
    Na wat zoeken kwam ik op de 7th wave of de 00 Hashchis, De 00 stond bekend om de kaas smaak en dit vind ik niet echt bepaald aantrekkelijk klinken, kaas en wiet...
    De 7th wave is net als de 00 makkelijk te kweken, en is binnen 8 weken klaar voor oogst.
    Ik wil graag binnen die 8 weken klaar zijn omdat ik op vakantie ga. Ik zit dan nog met een probleem want ik moet de toppen drogen terwijl ik 3 weken weg ben.

    Ik vroeg me af of de 7th wave erg groot word?

    En als jullie een betere soort voor mij hebben, laat het dan aub weten!

    Erg bedankt alvast voor de reacties!!

    #2
    Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

    Ik zelf doe precies het zelfde op het balkon, en vroeg bij een growshop wat het beste was klein maar fijn , hij zei autoflowers zijn sneller klaar dan normale zaden en worden circa 60-1meter. ( ik heb er ook geen verstand van hoor heb het ook maar verkregen deze info). over de geur denk ik zelf, wiet dat niet stinkt?... hmm moeilijk te zeggen ik zelf heb Northenlight AF van het merk Magicseeds Op het doosje staat bij mij 7-9weken oogsten. o

    Comment


      #3
      Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

      Je wil graag kweken en op vakantie

      Je zal dus een keuzen moeten maken en wat ik uit je verhaal opmaak is dat je nog niet echt je zelf hebt ingelezen!

      Mijn tip = lees je zelf in en kijk verslagen! want dit gaat niks worden zo
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #4
        Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

        Meeste autoflowers doen 10 week of misschien meer.

        Als je dan over 7 week, 3 week op vakantie gaat, zou je ze de laatste 3 week alleen kunnen laten, en een auto-watering systeem bedenken/kopen.

        Bijv: http://www.gardena.com/int/water-man...-watering-set/

        Comment


          #5
          Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

          Niet ruiken, en binnen 7 weken klaar..
          Dan vraag je een hordeloper om 25 kilometer te zwemmen zonder te ademen.. Daar komt het een beetje op neer.

          Kiemtijd: 1-14 dagen
          Groeitijd autoflowers: tenminste 21 dagen (soms tot wel 40!)
          Bloeitijd: 6-8 weken.
          ** Tel altijd tenminste 2 weken bovenop de bloeitijd van de winkel.

          Er zijn op het moment 50.000 soorten, geen enkele gek kent ze allemaal. Je kunt op zoek gaan naar kweekverslagen, dan vind je eerder een bevredigend antwoord denk ik. Dit forum heeft slechts een handvol leden die lekker experimenteren met allerlei soorten. Maar de kans dat jouw selectie daar tussen zit, is gewoon klein.
          Een beetje geur voor de een, is stankoverlast voor de ander. Ik kan zelf best 35 minuten zitten schijten met een boekje, een maat van me houdt dat niet vol in zijn eigen lucht..
          Geur.. Dat is zo subjectief (en verschilt per plant binnen dezelfde 'strain' zelfs) dat niemand daar een feitelijke uitspraak over kan doen. De ene kush kan stinken, de ander ruik je niet. Mijn buurvrouw hoor ik er niet over, de buurman 25 meter daar vandaan heeft me weleens aangesproken op de geur.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

            Wat denk je van deze ? https://www.wietzaadjes.nl/amphetami...m-of-the-crop/
            Heb er geen ervaring mee maar heb er hier wat zaden van liggen en ga deze binnen een maandje planten. Op gebied van geur heb ik er natuurlijk ook geen idee van , maar een wietje zal altijd ruiken

            Comment


              #7
              Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

              ik heb 9x 2fast2vast en 2x white shark automatic en ze doen het allemaal goed en krijgen dikke toppen

              Comment


                #8
                Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

                Hoe lang ga je op vakantie?
                Ik zou gewoon vakantie nemen op je eigen balkon.
                Maar Kanon^ heeft een paar wijze woorden voor jou achtergelaten.

                -Buiten dat je nooit zeker zal weten hoelang de hele zooi gaat duren, behalve als je altijd met de zelfde zaadjes, op de zelfde grond, met dezelfde omstandigheden gaat telen (en zelfs dan kan je soms raar staan te kijken). Jij gaat dus op je balkon telen,, zon, luchtvochtigheid, en nog dertig van te voren onbekende zaken.

                -Stel dat je net voor je vakantie kan 'oogsten?' Dan moet je nog op een nette manier gaan drogen. Ook drogen is een klus die je niet mag onderschatten.
                (kijk maar even inderdaad op kweekverslagen, maar ook op het drogen van je wiet.. schimmelinspectie etc. toch zonde als je een mooi plantje hebt opgegroeid om aan het einde er niet bij te zijn?)

                Gooi dan een sterke, kort groeiende en bloeiende, kleine, niet auto in de grond en geniet van het plantje. Dan kan je na je vakantie nog een beetje voor ze zorgen, leer je wat.. en wij beginners hebben best veel te leren.
                Dan donder je volgend jaar de ene na de andere auto op je balkon!

                groeten rob

                Comment


                  #9
                  Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

                  Dat zijn veel vereisten..

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke wiet soort moet ik kiezen?

                    Er is geen soort die binnen 7 weken geoogst en gedroogd is.
                    Wiet meenemen op vakantie is meestal al niet zo slim, bovendien kun je het overal kopen.
                    Kwestie van een goeie taxichauffeur..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...
                    X