Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten hoog en smal: wat nu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: planten hoog en smal: wat nu

    Volgens mij zijn de foto's die je toonde mannetjes: de Laughing Buddha-plantjes zijn een vrij "vertakkende soort".
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: planten hoog en smal: wat nu

      Hoi.

      Ik weet dat enkel kijken naar de vertakking voor het bepalen van het geslacht eigenlijk giswerk is.

      Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat ik zelf slechte ervaringen heb met die Laughing Buddha-zaadjes: al redelijk wat van ingeslagen, maar steeds met mannetjes opgezadeld.

      De foto's die BoerBert hier post zijn heel erg gelijkend op mijn LB-plantjes, die uiteindelijk mannetjes bleken...

      Volgens mij zijn die plantjes slachtoffer van hun eigen succes: op elk forum de hoogte in geprezen: daar komt misbruik van

      Comment


        #18
        Re: planten hoog en smal: wat nu

        Boerbert, je kunt misschien nog een autoflower kwijt buiten?
        Q heeft je al uitgelegd waar je kunt zoeken
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #19
          Re: planten hoog en smal: wat nu

          Oorspronkelijk geplaatst door SneakySkunk View Post
          Hoi.

          Ik weet dat enkel kijken naar de vertakking voor het bepalen van het geslacht eigenlijk giswerk is.

          Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat ik zelf slechte ervaringen heb met die Laughing Buddha-zaadjes: al redelijk wat van ingeslagen, maar steeds met mannetjes opgezadeld.

          De foto's die BoerBert hier post zijn heel erg gelijkend op mijn LB-plantjes, die uiteindelijk mannetjes bleken...

          Volgens mij zijn die plantjes slachtoffer van hun eigen succes: op elk forum de hoogte in geprezen: daar komt misbruik van
          Mannetjes uit feminised zaad bestaat niet. En die laatste zin vind ik ook maar vreemd. Wat zou zoiets veranderen aan de kwaliteit van de zaden of de breeder?

          Comment


            #20
            Re: planten hoog en smal: wat nu

            Hey iedereen,

            Bedankt voor de tips! In bijlage de huidige status van de planten. Helaas in potten die waarschijnlijk nog steeds te klein zijn. Denken jullie dat het een goed idee is om ze rechhtstreeks in de grond te steken? Ik hou in elk geval nog efkes vol. En volgend jaar misschien eens beter nadenken over 't zaad

            Groeten,
            Bert
            Attached Files

            Comment


              #21
              Re: planten hoog en smal: wat nu

              Als je een 'veilige' tuin hebt is volle grond (niet zand) altijd beter.
              Er wordt nog weleens een plant uit een tuin geript, vandaar 'veilige'.

              Ze staan er niet zo slecht bij hoor. Ze gaan nog weeeeeeeeken groeien.
              Misschien is het tijd voor een klein beetje groeivoeding ?
              Met dit warme weer zullen ze wel een stuk meer drinken.
              Op dat dak is natuurlijk een prachtige plek als de zon schijnt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: planten hoog en smal: wat nu

                Hey,

                De planten doen het redelijk goed: de grootste plant is ondertussen zeker 1,5 meter hoog (zie attachment). Helaas niet in bloei: enige tip om dit te bevorderen? Bedankt!

                Groeten!
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  Re: planten hoog en smal: wat nu

                  Dan zul je ze moeten verduisteren een tijdje

                  Kun je ze kwijt in een schuur garage of kamer die je geheel lichtdicht en dus pikdonker kunt krijgen .

                  Comment


                    #24
                    Re: planten hoog en smal: wat nu

                    enige tip om dit te bevorderen? Bedankt!
                    Tijdklokje tussen de zon zetten

                    Comment


                      #25
                      Re: planten hoog en smal: wat nu

                      Dag iedereen,

                      Mijn planten zien er steeds beter uit en zijn nu eindelijk ook in bloei gegaan. Foto's vinden jullie in bijlage. Alleen ben ik nu nogal bezorgd over koude en komende regen.

                      Daarom:
                      - Is het een goed idee om mijn planten binnen te zetten wanneer het gaat regenen?
                      - En wat met koude?
                      - Of is het beter om ze vanaf een bepaalde periode sowieso binnen te zetten?

                      Een beschutting buiten maken is sowieso geen optie. De grootste plant is nu nl. bijna 2 meter hoog.

                      Ook qua voeding:
                      - Moet ik meer / minder water geven?
                      - En is het een goed idee om (een ander soort) voeding te geven?

                      Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
                      Bert
                      Attached Files

                      Comment


                        #26
                        Re: planten hoog en smal: wat nu

                        Nee binnen zetten lijkt me geen goed id
                        Of het moet een garage recht op het zuiden zijn. Dan is vlak achter de rand primA

                        Gewoon water geven wanneer ze dorst hebben en de blaadjes beginnen te hangen.

                        Misschien klein beetje pk oid
                        Ik vind ze er prima uitzien

                        Comment

                        Bezig...
                        X