Hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • rosse gabber
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2016
    • 37

    #1

    Hulp gevraagd

    Korting op 420shop
    Eerste kweek!!

    Ik heb 3cheese plantjes in een kweektent staan van 1x1x2m met een LED-lamp van 300W waarvan de kleuren speciaal voor groei en bloei zijn.
    ik hou rekening met de temperatuur en luchtvochtigheid: temperatuur is gemiddeld 21-22graden en luchtvochtigheid is gemiddeld 60%

    ik werk met een volledig kweekschema van plagron.
    mijn plantjes staan nu ongeveer 10dagen boven de grond en zijn 7cm hoog. Mijn lamp hangt nog volledig vanboven, is het nodig dat ik deze lager bij de plant hang, zo ja, hoe laag?
    ook bemerkt ik (denk ik) een probleem bij mijn blaadjes, de nieuwe blaadjes die er aan komen zijn heel lichtgroen van kleur, is dit door een voedingstekort of watergebrek of is dit normaal? (Zie foto's)

    image.jpg
  • shivaman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 905

    #2
    Re: Hulp gevraagd

    in wat voor aarde staat dit, en hoeveel water heb je gegeven ?
    ziet er niet best uit

    Afstand vd lamp op 20cm geloof ik, maar misschien kan iemand met LED daar beter antwoord op geven.

    Hoe groot zijn je potten ?

    grtz !
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment

    • rosse gabber
      Senior Stoner
      Member
      • Jun 2016
      • 37

      #3
      Re: Hulp gevraagd

      De aarde is universele potgrond van aveve met een ph-waarde van 6,5-7,5 en ik geef dagelijks 10-15cl water, en als het nodig is wat meer.
      ik heb ze vandaag in potten gezet van 10l

      alvast bedankt!

      Comment

      • shivaman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2012
        • 905

        #4
        Re: Hulp gevraagd

        Ik hoop dat je antwoord krijgt over die LED-lamp..
        Want geen licht = geen fotosynthese = geen bladgroen zeg maar ff kort door de bocht..
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment

        • rosse gabber
          Senior Stoner
          Member
          • Jun 2016
          • 37

          #5
          Re: Hulp gevraagd

          Ik heb opgezocht over LED kweeklampen maar vond er niet heel veel over, na een deel pagina's te bekijken ben ik tot conclusie gekomen dat 60-65 het ongeveer zou moeten doen.
          ik heb nu mn lamp op 65cm van mn plantjes laten hangen

          Comment

          • Ronthebudman
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • May 2015
            • 916

            #6
            Re: Hulp gevraagd

            In het beginstadium hou ik ongeveer 50cm aan. Daarna 35cm. Wel een beetje afhankelijk van het wattage. Ik doe dat met een 200watt Mars ledpaneel.

            Succes., Ron

            Comment

            • rosse gabber
              Senior Stoner
              Member
              • Jun 2016
              • 37

              #7
              Re: Hulp gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman
              In het beginstadium hou ik ongeveer 50cm aan. Daarna 35cm. Wel een beetje afhankelijk van het wattage. Ik doe dat met een 200watt Mars ledpaneel.

              Succes., Ron
              Hartelijk dank! Nu nog de oorzaak vinden van de bladverkleuring, weet u hier toevallig wat meer over te vertellen?

              Comment

              • Old Dagga
                Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2016
                • 670

                #8
                Re: Hulp gevraagd

                Ik houd met de 450 watt led van begin tot eind
                40 - 45 cm aan, eerste week op 40 %
                tweede week 60% en daarna 100%

                succes O.D.

                Comment

                • ergonaut
                  Big Bongmaster
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Apr 2016
                  • 396

                  #9
                  Re: Hulp gevraagd

                  Te weinig licht zoals shivaman aanhaalde? Nieuw blad is tevens sowieso wat lichter als het zich ontwikkeld. Ff afwachten denk ik en zien met de lamp nu lager wat er gebeurt.
                  Succes
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment

                  • Ronthebudman
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2015
                    • 916

                    #10
                    Re: Hulp gevraagd

                    Precies zoals ergonaut zegt. Laat de natuur ff zijn gang gaan. Post regelmatig een update hier, dan wordt er wel meegekeken met je. Nu even wachten wat het effect is, ook nu ze in meer grond staan zul je dat merken. Geef vooral niet teveel water, dat is echt killing.

                    Comment

                    • rosse gabber
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Jun 2016
                      • 37

                      #11
                      Re: Hulp gevraagd

                      Alvast bedankt voor jullie reacties allemaal!
                      Ik geef 2x per dag 5-7.5cl water met voeding.
                      ik ga om de 2-3dagen fototje posten om te tonen hoe het er mee gaat

                      peace ✌��️

                      Comment

                      • shivaman
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jul 2012
                        • 905

                        #12
                        Re: Hulp gevraagd

                        heeft ie al kleur
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment

                        • rosse gabber
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Jun 2016
                          • 37

                          #13
                          Re: Hulp gevraagd

                          image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgZo zien ze er nu uit, ze hebben al een beetje meer kleur

                          Comment

                          • FlintStoned
                            Banned
                            • Oct 2012
                            • 5580

                            #14
                            Re: Hulp gevraagd

                            Naar mijn bescheiden mening is dit een blokade van een niet mobiel element. Zoals zink of waarschijnlijker ijzer.
                            Vaak is de oorzaak te nat kweken (zuurstofarme wortels) of een verkeerde bodem PH

                            Comment

                            • rosse gabber
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Jun 2016
                              • 37

                              #15
                              Re: Hulp gevraagd

                              image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgZo ziet de ene er uit, de andere 2 hebben het helaas niet gehaald :/

                              Comment

                              Bezig...