Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem afzuiging/ warmte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleem afzuiging/ warmte

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,

    ik heb 2 problemen

    mijn afzuiging begint in de tent en gaat zo naar buiten de tent in de filter.
    ventilator--buis--filter.

    nu merk ik dat als ik de filter er af neem dat de ventilator veel sterker aanzuigt.
    met andere woorden denk ik dat de filter de capaciteit van de ventilator afremt.

    iemand een oplossing voor ?
    of is dit maar een gevoel van verlies dat ik heb ?


    2de probleem is warmte.

    de tent staat op de zolder en het was vandaag zo maar even 31 graden in de tent.
    ik merkte wel dat de booster functie van de LED lamp zijn bijdrage daarbij heeft gedaan.
    en omdat volgende week het kwik omhoog gaat zal ik rap een oplossing moeten hebben.

    k heb niet direct de mogelijkheid om een airco te plaatsen, dit omdat er geen ramen of openingen naar buiten zijn op zolder.


    alvast bedankt

    groeten lorre

    #2
    Re: probleem afzuiging/ warmte

    Wat is de capaciteit van de afzuiger ?
    Wat is de capaciteit van de filter ?

    Als het te warm wordt moet er meer koele lucht in, dus de inlaat vergroten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: probleem afzuiging/ warmte

      kan je me het volgende even verduidelijken : mijn afzuiging begint in de tent en gaat zo naar buiten de tent in de filter.
      ventilator--buis--filter.


      denk dat je beter je filter IN je tent hangt dan met een buis naar de ventilator gaat (deze eventueel wel buiten de tent)

      de afzuiging moet zuigen vanuit de filter en niet naar de filter toe.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: probleem afzuiging/ warmte

          Inderdaad, je zuigt door de filter en niet erdoor blazen!

          En gooi zoveel mogelijk lucht inlaat open onderin, zeker als het
          dinsdag tegen en woensdag over de 30 graden gaat worden!

          succes O.D.

          Comment


            #6
            Re: probleem afzuiging/ warmte

            zuig je af in dezelfde ruimte of gaat de uitblaas naar buiten?
            afblazen in dezelfde ruimte gaat qua temperatuur weinig veranderen omdat je in dezelfde ruimte dezelfde lucht verplaatst en geen 'frisse' lucht in de tent zuigt.

            Comment


              #7
              Re: probleem afzuiging/ warmte

              De aanzuigbuis gaat door het zolderluik naar het verdiep onder de zolder
              Daar is het wat frisser

              De afzuig buis komt idd wel gewoon op de zolder terecht

              Ik denk dat het best is dat ik de tent voorlopig voor een paar weken in mijn berging ga zetten want daar is het een pak frisser

              Comment


                #8
                Re: probleem afzuiging/ warmte

                Hoi lorre,
                @ De spie Vermoed alles in dezelfde ruimte, gezien ie geen airco kan plaatsen bij gebrek aan een opening.

                31 in tent betekend dat de aanzuig waarschijnlijk 25 graden ofzo is. Vrees dat ge zal moeten een gat boren, airco zonder buis zoeken (bestaat dit?), Of lange buis via de deur naar een lager deel in het huis die hopelijk wat koeler is, niet ideaal maar alle beetjes helpen. Grotere capaciteit zal ook helpen inderdaad , en zuigen ipv blazen (zei k net aan mn vriendin ook) maar niks hierboven zal iets oplossen als u aanzuiglucht reeds hoge temp heeft. Wat ge ook doet u tent/hok zal altijd iets warmer zijn dan u aanzuiglucht. Enige echte oplossingen daarvoor zijn, toch die airco, of snachts draaien, zomerbreak inlassen. Tenzij u ruimte niet opwarmt op warme dagen natuurlijk!
                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  #9
                  Re: probleem afzuiging/ warmte

                  Ik heb een 1500 kuub afzuiger in een tent van 150x150 en dat is niet voldoende
                  en twee lampen van 1200 watt
                  ventilatie verse lucht is de basis
                  dus alleen met afbuiging ga je het niet redden denk ik
                  ik heb niet alles gelezen wat er boven staat maar mijn ervaring ( 3 maanden ) is kijken wat het blad doet
                  En verse frisse lucht over de toppen
                  je moet als ware de warme lucht boven de toppen weg blazen
                  koude inlaat in de zomer maanden van onder
                  dan moet het goed komen ,ik heb 4 ventilators in de tent voor een wervelwind tussen de lamp en de plant

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  En dan komt de zomer volgende week !!!
                  Dus aan de slag op canna.nl staat een opstelling
                  Below is a list of ways to win an argument with me

                  Comment


                    #10
                    Re: probleem afzuiging/ warmte

                    Super bedankt voor alle tips

                    Ga het mij niet moeilijker maken dan het al is op een zolder

                    De tent gaat naar beneden verhuizen
                    Ik woon in een bel-etage en mijn garage/berging zitten deels onder de grond
                    Daar is het ook op de hete zomermaanden altijd lekker fris


                    Ik heb nu wel nog een vraag
                    Omdat het beneden kouder is zal in de avond zeker verwarming nodig zijn

                    Maar er is al niet veel plaats in de tent
                    Is er een compacte verwarming voor in een darstreet ds120W op te gangen ?

                    Comment


                      #11
                      Re: probleem afzuiging/ warmte

                      Hoi,
                      Google ff compacte bijverwarming kerel, vind ge er 1000
                      Is niet moeilijk! Anyway...

                      Kijk es wat de temp momenteel is in u kelder/berging meestal heeft een ondergrondse ruimte een relatief constante temp. Zoals grotten, al zijn die dieper he lijkt me sterk dat het er nu zooo koud is.

                      Als je er dan toch nodig hebt, afhankelijk van budget zijn er heel dunne infraroodpanelen waarmee stallen worden verwarmd, deze kan je tevens hangen, zijn dun, nemen bijna geen plaats in maar wat duur. Hou wel rekening dat u tentframe maar x gewicht aankan en er al lamp, filter,... Inhangen!!
                      ikzelf gebruikte een klein model olieradiator deze winter blaast geen hete lucht rond, maar warmde mooi mn tent in nacht naar 21.
                      Tip neem een witte, zwart warmt op door u lamp, zodat u thermo sensor bv 21gr voelt terwijl u tentje eigk slechts 17gr is. Deze zijn pakweg 45x20cm.
                      Ge kan ook een groter formaat nemen en de gehele berging bijwarmen tot 20gr tijdens donkerperiode.
                      Maar lijkt me sterk dat u berging momenteel kouder dan 15/20gr is. Andere alternatieven zijn, verwarmingsmat op grond zoals in terrarium (is dat voldoende?), Verwarmingselement in aanzuig bouwen.
                      Soort mini badkamerverwarming ophangen? Die zijn meestal compact en vochtbestendig + betaalbaar maar blazen.

                      Olieradiator vb. Kan je wel niet echt ophangen.
                      https://www.hubo.be/nl/p/olieradiato...0w/336471.html

                      Linkje naar een site met info over de stallings infraroodpanelen. Deze bestaan tevens in plug and play, in vele formaten.http://www.stalverwarming.nl/product...a-lex-panelen/

                      Badkamerverwarming type zoals stalling, bestaan verschillede formaten, wattages https://nl.vidaxl.be/p/141340/infrar...0E0aAjcE8P8HAQ

                      Gewone badkamerheater, let wel een warme luchtstroom blazen is niet ideaal (vind ik persoonlijk) http://www.eldi.be/nl/verwarming-bla...-ip-21-hvy1030

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Zijn allen voorbeelden he, ik heb geen prijs/kwaliteit zoektocht gehouden voor u dus ze zijn er vast goedkoper, of zuiniger, of...
                      Last edited by ergonaut; 17 July 2016, 11:31.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        #12
                        Re: probleem afzuiging/ warmte

                        @ergonaut

                        Hartelijk bedankt voor alle info

                        De tent staat nu een verdiep lager om te proberen
                        De temperatuur is momenteel gezakt naar 27 graden

                        In de berging is het momenteel iets van een 20 a 21 graden
                        En snachts koelt het daar redelijk veel af

                        Even testen of het genoeg is op het bovenverdiep

                        Ga me alvast eens informeren voor de nodige verwarming indien de tent naar de berging zou komen

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: probleem afzuiging/ warmte

                            En meet je luchtvochtigheid in de kelder even ....
                            Below is a list of ways to win an argument with me

                            Comment


                              #15
                              Re: probleem afzuiging/ warmte

                              het zijn LED lampen en maken niet zoveel warmte
                              ze draaien een deel in de avond en een deel overdag ( 18/6 )

                              Comment

                              Bezig...
                              X