Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladschade?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: Bladschade?

Korting op 420shop
    image.jpgimage.jpg
    Hallo iedereen, dit is mijn 3,5-weken oude royal ak automatic van RQS. Alles lijkt tot dusver goed te gaan, buiten dat ik op sommige bladeren een soort wit-gele plekken heb aangetroffen.

het is vrij willekeurig, zowel op de oude als op de nieuwe bladeren. Het zijn geen grote plekken maar ik wou toch maar even jullie deskundigheid raadplegen zodat ik eventueel tijdig kan ingrijpen indien nodig. Voordat iemand het ziet, de aarde is op de foto inderdaad vrij droog maar ze heeft weer wat water gehad ondertussen

de plekken zie je op de linkse foto op het nieuwste rechtse blad in het midden
    It's a weird thing that you do when you make nature against the law

Re: Bladschade?

Welke grond, voeding etc.
    Meer water geven met dit weer denk ik, voelt de pot zwaar of licht?
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Gewoon een beetje te fanatiek gegroeid. Soms doen planten dat; keihard groeien, maar vergeten dat er ook 'aders' aangelegd moeten worden. Dan krijgt een klein deel van het blad onvoldoende energie, en dan kronkelt de boel een beetje. De rest van het blad groeit dan harder dan dat deeltje, waardoor dat deeltje uit elkaar getrokken wordt. Een soort van.. ehh hoe schrijf je dat ook alweer? Straeu? Striae?
      Anyhow, bij mensen gebeurt dat soms ook. Ik vind zulke tijgerstrepen wel cool, maar veel vrouwen schamen zich er voor.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

De grond is universele potgrond van de Horta, licht voorbemest maar dit mag normaal niet al te veel problemen opleveren heb ik vernomen. het zou mooi zijn als het enkel door te snel groeien kwam, ik dacht eerst dat ik wat last had van ongedierte maar heb niks van kleine insecten en dergelijke gevonden.
        Bedankt voor de reacties! Zou goed moeten komen denk ik, komt al een beetje geur af en ruikt hemels
        It's a weird thing that you do when you make nature against the law

Comment

Bezig...
        X