Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Critical Strike & Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Critical Strike & Haze

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Ik ben hier een begin gestart omdat ik niet zeker wist of deze planten het zouden halen, nu is het ook me eerste voeding gebruiken, ikzelf gebruik TerraGrow & TerraBloom.

    Nu ben ik niet zeker of deze 2 genoeg zijn om teminste wat aan de planten te krijgen, ik denk en hoop het wel, vind persoonlijk de planten er helemaal goed uit zien, de grote is wat aan de lichte kant, dus ik wil afentoe een update posten om te laten zien hoe het gaat, ben zelf heel nieuwschierig, vooral omdat dit me eerste planten zijn. Hoop dat een paar van jullie aan willen schuiven om mij een beetje te helpen en tips te geven.

    Hier een paar fotos:

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    IMG-20160911-WA0001.jpgIMG-20160911-WA0003.jpgIMG-20160911-WA0004.jpg

    Ps; Stonden even binnen voor foto, zijn buitenplamten, kleine is haze, grote is critical.

    #2
    Re: Critical Strike & Haze

    Ziet er goed uit.
    Of er wat aan komt is niet afhankelijk van de voeding, maar met Terra grow en Terra bloom heb je voldoende om aan de voedingsbehoefte van de plantjes te voldoen.
    Op de fles staat 5ml/L, da's voor grote volgroeide planten.
    Met de helft daarvan heeft de Critical genoeg. De haze zou ik niet meer dan 1ml/L geven. Beide 2 of 3x per week.
    Grow natuurlijk. Bloom geef je pas als je toppen ziet, daar is het nog te vroeg voor.
    Topboosters zijn erg overgewaardeerd. Daar worden vooral de producenten erg rijk van.
    Lekker naar buiten met die planten. Niet teveel water in 1x geven.
    Met deze hitte doen ze het beter met 2x per dag wat minder water.

    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Critical Strike & Haze

      Oke top om dat te horen, ik ga me best doen om het zo aan te houden, vooral nu is het heerlijk weer voor de dames & het water lusten ze graag dus dat is ook een goed punt, ik zal voorderest om de week een fototje neer zetten van de 2 planten en dan hoop ik dat ik lerend op twee mooie planten eindig, had zelf op t begin t gevoel dat ik veel te veel voeding gebruikten, want vond 1/5 ML heel weinig maar als het zo is hou ik me eraan, zou ik antwoord kunnen krijgen op wanneer deze critical ongv zou gaan bloeien, hij staat er al sinds begin juni en verwacht wel dat hij een deze weken wel begint met bloeien, maar ik kan het niet bepalen natuurlijk.
      Last edited by RoccoSmokes; 14 September 2016, 15:46.

      Comment


        #4
        Re: Critical Strike & Haze

        Elke plant gaat zijn eigen weg Rocco. Soms bloeien ze in augustus, dan heb je mazzel. Soms halverwege september, dan zit je in de normale gang van zaken. Soms eind september, en dan kun je volgend jaar beter een ander soortje pakken.

        Critical zou aan de vroege kant moeten zijn. Maar zoals ik zei: elke plant gaat zijn eigen weg. Het is glazenbolkijken om een datum vast te prikken. Persoonlijk doe ik dat liever niet.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Critical Strike & Haze

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Elke plant gaat zijn eigen weg Rocco. Soms bloeien ze in augustus, dan heb je mazzel. Soms halverwege september, dan zit je in de normale gang van zaken. Soms eind september, en dan kun je volgend jaar beter een ander soortje pakken.

          Critical zou aan de vroege kant moeten zijn. Maar zoals ik zei: elke plant gaat zijn eigen weg. Het is glazenbolkijken om een datum vast te prikken. Persoonlijk doe ik dat liever niet.
          Goed om te weten, kan het zijn dat de soort een grote plant van zichzelf is en daarom meerdere takken blijft aanmaken, of past de wietplant zichzelf aan op de maat van de potten en daar worden ze groot in?

          Heb deze planten allebij al 2x over gepot in grote potten, nu weet ik niet precies hoeveel liter maar mijn buurman heeft er ook planten in gekweekt tot het eind dus ik hoop dat dat er niet mee te maken heeft.

          Comment


            #6
            Re: Critical Strike & Haze

            Hier de informatie van de critical: received_1049120088486850.jpg

            Comment


              #7
              Re: Critical Strike & Haze

              Critical is gewoon een wietplant. Die lijken allemaal nogal veel op elkaar qua gedrag: doorgroeien tot de bloei begint, een weekje rustig aan, een weekje of 2 doorgroeien met pruikjes, en dan enkel nog topvorming/topgroei.

              Potformaat heeft weinig invloed op de bloei. Wel op de groei; hoe meer ruimte ze krijgen, hoe meer ruimte ze nemen. In een grote pot worden ze automatisch groter dus. Maar in een klein potje, met gebalanceerde voeding enzovoorts, kun je alsnog reuzen kweken. Dat is wel wat meer richting rocket science.

              Wat wel verschil kan maken, is de beschikbaarheid van voeding en met name stikstof. Zogenaamde groeivoeding, kan de bloei met een week of 3 vertragen. Het omgekeerde werkt helaas niet, te vroeg bloeivoeding geven verpest de boel gewoon. Helaas is dat groeivoeding-effect ook niet bij elke plant hetzelfde. De een reageert heftig, een ander zou onvermoeid doorgaan.

              Tip voor de volgende grow: pleur die informatie van de verkoper bij het vuil direct na het openen van de post. Dan kun je er niet op blind staren. Dan kun je ook niet boos worden om het late bloeimoment, de leugens, de beloofde goudbergen die uitblijven, enzovoorts.

              Even een wedervraag: zie je wel al voorbloei in de oksels? Dwz: calyxen zoals op google afbeeldingen, ergens waar de takken aan de stam beginnen?
              Zo ja, dan is de plant in ieder geval volwassen, en klaar om te bloeien.
              Zie je die niet, dan ga je in tijdsnood komen. Nouja, jij niet, maar die plant wel. Kun je niets aan veranderen, behalve nog eens paar vrachtwagens geduld en goede hoop bestellen.

              De verwachte nazomer is goud voor buitenkwekers. Dat kan ook meespelen; omdat er geen herfstweer is, schijnt de zon langer met hoge intensiteit (geen bewolking en donkere dagen enzo). Ook dat heeft invloed op het bloeimoment.

              Je kunt uren, misschien wel weken lang zoeken naar meespelende factoren. Maar aan die kennis heb je weinig. Wat je wilt is oogst, en als het kan zo snel mogelijk (welkom bij de club!). Maar daar kun je nu geen invloed meer op uitoefenen. Verduisteren gaat niet helpen. Buitenkweken is vanaf midden september als karpervissen: je kunt kneiterhard je best doen en geld besteden, kennis vergaren, met experts overleggen en alsnog niets vangen, of je kunt achterover hangen, chillen, genieten van het weer en afwachten met een kratje pils. Als je dan niets vangt, dan heb je ook geen moeite verspild.
              Die laatste heeft wel mijn voorkeur.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Critical Strike & Haze

                Wauw wat een tekst en uitleg, waardeer 't enorm dit heeft me ook weer wat aangeleerd, en ja bovenin de grote plant zie je net die calyxen komen, ik keek vanochtend en ze waren er in gekomen, wat ik wel merk is dat die plant al erg sterk ruikt naar wiet, voorderest denk ik dat hij nu gaat beginnen met bloeien.

                Ik zou me aanpassen op wat je gezegt heb, vaker even een kweekverslag laten zien, of meer informatie erbij, ik heb de plant in vroege tijd wel 1x bloeivoeding gegeven in ze groei, later had k die groeivoeding pas, maar sinds ik het druk ermee heb zien de plantjes er wel beter uit, wat ik wel denk is dat die haze t niet gaat halen, tenzij ik m van buiten onder een lamp kan zetten, waarvan k denk dat dat niet zon goed idee is, anyway nogmaal thanks voor je uitleg, ben ook weer wat groenevingers slimmer & hopen op een mooi klein eerste oogst!

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                Hier wat betere kwaliteit foto's om ze goed te bekijken.
                Attached Files
                Last edited by RoccoSmokes; 15 September 2016, 14:48.

                Comment

                Bezig...
                X