Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar de gemakkelijke weg (fool proof guide anyone?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Opzoek naar de gemakkelijke weg (fool proof guide anyone?)

IMG_2816.jpg

Dit is een gedeelte van de brief die mijn maatje heeft gekregen. Er is niet overgegaan tot vervolging, de (particuliere) huisbaas is ook niet geïnformeerd. Maar zoals er ook wordt geschreven : "wordt in dit geval volstaan met een waarschuwing" wordt er wellicht door een andere agent wel overgegaan tot vervolging bij minder dan 4 planten, als je pech hebt.

Wil je dan een " fool proof" tip van Flip ; stealth is het toverwoord.

Vertel niemand waar je mee bezig bent, houd je buur(t) te vriend en houd je aan de regels. Stank- en geluidsoverlast moet je voorkomen, dump je afval daar waar het thuis hoort dus niet in de natuur of bij iemand anders of in een gezamenlijke tuin. Ga niet als het donker is je hok/tent openzetten waarbij je de halve straat verlicht met je binnenzonnetje en zorg dat er van buitenaf niks te zien is. Probeer dus zo stiekem mogelijk te doen, hoe minder mensen er vanaf weten hoe minder kans op klikken je hebt.

Je zult denk, dat is toch logisch Flip, maar dat maatje van mij is op dergelijke simpele zaken gepakt. De mensen in zijn omgeving wisten ervan, tot laat in de nacht werd er bij hem geblowd en harde muziek gedraaid en zijn gebruikte aarde dumpte hij op de gezamenlijke parkeerplaats. In zijn kamer hingen geen gordijnen, zijn tent was open en bloot te zien. Toen de politie, via de buren, op zijn balkon klom, zagen ze al gauw de tent en besloten zij om de voordeur open te breken en te ruimen. Achteraf zei de agent nog dat als zij niks gezien hadden zij niet naar binnen waren gegaan maar eerst een huiszoekingsbevel hadden moeten halen. De reden van de inval was klachten uit zijn directe omgeving, ik verdenk een buur die zich heeft gestoord aan de muziek 's nachts en de geuroverlast.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alwaysbenice View Post
      Ik ben alweer wat gemotiveerder om te onderzoeken, was tijdens de begin post zo'n 6 uur achter elkaar aan het zoeken en kwam niet heel veel verder.

Even een rijtje wat het belangrijkst is om te researchen en hoe een how to eruit zou zien:
      Welke tent kopen
      Gewoon juiste grond kopen/potten/zaad kopen (easy I assume)
      Leren zaad of plant ontkiemen.
      Leren hoe veel water geven.
      -
      PH waarde leren checken
      ziektes leren kennen herkennen - bestrijdingsmanieren onderzoeken
      -
      leren oogsten/drogen

Kijk, zo lijkt het allemaal best simpel.
      Waar moet ik verder nog goed op letten, waar gaan de beginners vaak de fout in? Aangezien ze vaak zo veel minder oogsten dan ervaren kwekers.
      Beginners gaan de fout in door teveel te willen in te korte tijd. Ik zie je dezelfde overhaaste dingen doen als elk ander.
      Skip de volgende dingen voor je eerste kweek:
      - leren zaad of plant ontkiemen.. Stop een zaadje in vochtige potgrond en wacht een weekje. Moeilijk doen = plant dood.
      - Ph waarde leren checken: overbodig. Gebruik regenwater. Met pH gaan rommelen is wiskunde. Dat moet je willen doen, er is geen andere manier. Wil je niets hoeven meten? Regenwater. Punt.
      - Ziektes leren herkennen en bestrijdingsmanieren onderzoeken: bullshit. Ziektes zijn er vrijwel niet, bestrijding is écht niet nodig als je preventief schoon en verstandig werkt. Een flesje neem-olie bestellen is voldoende.
      - leren oogsten en drogen: daar heb je straks 3 maanden de tijd voor, om dat te leren.

Belangrijkste is nu:
      - kweekverslagen doorlezen en begrijpen waarom mensen iets doen.
      - Als je iets niet begrijpt aan een handeling, vraag die persoon waarom hij dat doet.
      - Koop een zak goedkope potgrond, en doe alles voor de eerste keer cheap. Je leert op die manier hoe je met voeding om moet gaan, en hoe dingen werken.
      - bladproblemen leren aflezen via de bladprobleemoplosser
      - Bladproblemen kunnen plaatsen in de context: wat heb ik gedaan, en waarom levert het probleem X op?
      - begrijpen dat je eerste run succesvoller gaat zijn dan je 2e en 3e. Omdat hoe meer je wilt experimenteren, hoe meer er mis kan gaan. Geloof me, na deze ronde denk je dat het beter kan. Dan loopt het uit op een fiasco, en daarna heb je een wijze les geleerd. Zoiets overkomt ons allemaal.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Budget richtlijn 300-400 euro.
        En hoeveel planten raden jullie aan voor het budget van zo'n tent?

Peace & thanks
        Budget iets opkrikken tot 500 en je bent los met een plug and play 400 watt HPS 90x90x 180 tentje waar je 4 of 9 plantjes in zet in 18 liters.

Comment

Bezig...
        X