Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar de gemakkelijke weg (fool proof guide anyone?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Opzoek naar de gemakkelijke weg (fool proof guide anyone?)

    IMG_2816.jpg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #17
      Re: Opzoek naar de gemakkelijke weg (fool proof guide anyone?)

      Oorspronkelijk geplaatst door alwaysbenice View Post
      Ik ben alweer wat gemotiveerder om te onderzoeken, was tijdens de begin post zo'n 6 uur achter elkaar aan het zoeken en kwam niet heel veel verder.

      Even een rijtje wat het belangrijkst is om te researchen en hoe een how to eruit zou zien:
      Welke tent kopen
      Gewoon juiste grond kopen/potten/zaad kopen (easy I assume)
      Leren zaad of plant ontkiemen.
      Leren hoe veel water geven.
      -
      PH waarde leren checken
      ziektes leren kennen herkennen - bestrijdingsmanieren onderzoeken
      -
      leren oogsten/drogen

      Kijk, zo lijkt het allemaal best simpel.
      Waar moet ik verder nog goed op letten, waar gaan de beginners vaak de fout in? Aangezien ze vaak zo veel minder oogsten dan ervaren kwekers.
      waarom mensen iets doen.
      - Als je iets niet begrijpt aan een handeling, vraag die persoon waarom hij dat doet.
      - Koop een zak goedkope potgrond, en doe alles voor de eerste keer cheap. Je leert op die manier hoe je met voeding om moet gaan, en hoe dingen werken.
      - bladproblemen leren aflezen via de bladprobleemoplosser
      - Bladproblemen kunnen plaatsen in de context: wat heb ik gedaan, en waarom levert het probleem X op?
      - begrijpen dat je eerste run succesvoller gaat zijn dan je 2e en 3e. Omdat hoe meer je wilt experimenteren, hoe meer er mis kan gaan. Geloof me, na deze ronde denk je dat het beter kan. Dan loopt het uit op een fiasco, en daarna heb je een wijze les geleerd. Zoiets overkomt ons allemaal.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Re: Opzoek naar de gemakkelijke weg (fool proof guide anyone?)

        Budget richtlijn 300-400 euro.
        En hoeveel planten raden jullie aan voor het budget van zo'n tent?

        Peace & thanks
        Budget iets opkrikken tot 500 en je bent los met een plug and play 400 watt HPS 90x90x 180 tentje waar je 4 of 9 plantjes in zet in 18 liters.

        Comment

        Bezig...
        X