Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

    Korting op 420shop
    hallo allemaal!! ik ben bezig met een kweekje. heb dit keer gekozen voor royal queen seeds fruit spirit... nu het probleem ik heb ze 3 weken geleden op 12/12 gezet en zag net helaas dat ik temaken heb met enkele herma planten.. nu weet ik even niet wat te doen. de planten moeten gemiddeld nog 4 weken. er is al een goede top vorming. zonder zaadballetjes of iets er tussen voor wat ik kon zien gewoon goede toppen tot zover. wel enkele zaadjes dus wat lager aan de takken hangend. . de enkele zaadjes die er zaten heb ik verwijderd. wel zag ik dat er al 1 zaadje/bananenkropje. stuifmeel had achter gelaten op het blad der onder. dus nu heeft er al stuifmeel in de lucht gezeten? gaat dit dus nu erger worden?? ik heb dit nog nooit gehad.... als ik de herma planten verwijder is het de moeite niet waard om door tegaan met wat overblijft. dus wat nu ??? verloren ronde of alles op alles zetten de planten schoon te houden???? graaaag adviess

    #2
    Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

    royal queen seeds
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

      thnx voor je duidelijke reactie. al vind ik nu de stekkers eruit te trekken na het verwijderen van totaal 8bolletjes op 10 stuks planten wel een beetje ver gaan... erg zonde natuurlijk... als ik bijvoorbeeld elke dag even naloop eventueel weghaal wat ik tegenkom het zijn er gelukkig maar 10. dan ga ik toch gewoon normale toppen krijgen??? of wordt er helemaal geen top meer ontwikkeld ??? de topjes zijn nu tenslotte nog helemaal vrij van balletjes ze moeten nog 4 weken

      Comment


        #4
        Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

        Daar klopt dan toch iets niet. Je bent drie weken geleden overgeschakeld naar 12/12, en ze moeten nog 4 weken gemiddeld? Dat kan niet. Het duurt gemiddeld 14 dagen na overschakeling op 12/12 eer ze beginnen bloeien. Daarna moeten ze nog zeker 8 of 9 weken.
        Alles hangt af van het stadium waar ze in zitten. Dus zonder foto's wordt het moeilijk om te kunnen beoordelen of je beter stopt of niet. Ik heb er al weggegooid en ik heb er al koppig bijgehouden waar iedereen zei van ze weg te gooien.

        Comment


          #5
          Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

          Yep fotoos van t probleem aub


          !(◎_◎)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

            Zal wel een calyxs zijn ipv zaadbal
            eerst een foto plaatsen voor zeker heid en dan kan je ze altijd nog omhakken indien nodig

            Comment


              #7
              Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

              bedankt voor alle reacties! mijn soortje heeft een bloei tijd van 7 weken sinds vandaag in week 4! bloei beetje onduidelijk getypt in mijn vorige bericht misschien. na 1 week waren er al topjes tezien na omschakeling en dat dat gebeurt meestal bij mij. 7 soms 10 dagen max.. dan zie je duidelijk dat ie goed reageerd op de verandering .soms duurt het wat langer voor de plant reageert op de licht verandering dat hoeft niet altijd 14dagen te duren. en of ze nog 8 a 9 weken moeten kan je niet zeggen. dat is bij elke soort anders. je bent toch niet met elke soort 11 weken bezig hihi...! helaas kan ik geen foto's maken. heb alles zoals vermeld direct afgetrokken eerst een foto maken had handig geweest ja. ook kwam ik een bannenkropje tegen waarbij er perongeluk meelpoeder uitkwam tijdens t verwijderen dervan dus het probleem is mijn zeer duiidelijk.. alleen vraag ik me dus af kan dit nog wat worden gezien de tijd die ze nog moeten. ik heb totaal 7a8 balletjes verwijderd van een ruimte met 10planten alles is nu dus schoon tot zover. zou het de moeite waard zijn denken jullie? foto's die ik zie van herma's zijn wel vele malen erger dan ik het heb. in 6 jaar tijd nog nooit dit gehad (eigen stekken) nu betaal je klauwen met geld voor zaad en je koopt gewoon troep zo jammer

              op een foto is nu niks te zien.. planten zijn verder is super conditie geen stresss van top tot teen groen. zeer veel vertakkingen voor hoe groot ze zijn. en vol met toppen!! die een waanzinnige geur afgeven kan ik wel vertellen !!! hihi
              Last edited by Giddy; 26 November 2016, 09:35.

              Comment


                #8
                Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

                fotooooooooooooooooo
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Giddy View Post
                  thnx voor je duidelijke reactie. al vind ik nu de stekkers eruit te trekken na het verwijderen van totaal 8bolletjes op 10 stuks planten wel een beetje ver gaan... erg zonde natuurlijk... als ik bijvoorbeeld elke dag even naloop eventueel weghaal wat ik tegenkom het zijn er gelukkig maar 10. dan ga ik toch gewoon normale toppen krijgen??? of wordt er helemaal geen top meer ontwikkeld ??? de topjes zijn nu tenslotte nog helemaal vrij van balletjes ze moeten nog 4 weken
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

                    Klopt nog altijd niet veel van uw uitleg ze. Als ze effectief al na 7 dagen in bloei staan, dan nog kan je op twee weken nog altijd geen zaden hebben. Je zegt dat je zaden verwijderd hebt? Die zijn op twee weken niet gerijpt. Als je geen foto's kan maken heeft het niveel zin om er verder op in te gaan.
                    Geen enkele soort trouwens die afrijpt in 7 weken, dat maak je mij ni wijs. Mogen ze opt pakje zetten wat ze willen. Zeker rqs.

                    Comment


                      #11
                      Re: zaden aan wietplant ontdekt wat nu??

                      Pak ze voortaan dan bij Sanniesshop

                      Of heeft er al iemand een verhaaltje klaar over Sannie :d

                      Los van de zaden,is en blijft het hardstikke vervelend en zou ik nieuwe gefeminiseerde zaden vragen .

                      Dat kunnen ze heus wel missen aangezien ik meerdere mislukte oogsten heb gelezen van RQS en RQS instemde om nieuwe zaden op te sturen.

                      Mocht dat je niet zinnen ,kan je altijd stekken kopen
                      en als je wat wilt redden van je oogst is dat nog altijd aan jezelf of de stekker eruit trek!!

                      Succes en groetjes

                      Comment

                      Bezig...
                      X