Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 12x K2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 12x K2

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik kweek in een SJ dr150
    2x 600watt

    Ik.kweek al 3jaar en dit is de 2de keer dat ik.op cocos kweek, heb de planten voor het eerst gedieft.

    Ik wou graag jullie mening hebben

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ze staan trouwens 16 dagen in de bloei

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ze staan trouwens 16 dagen in de bloei
    Attached Files

    #2
    Re: Kweekverslag 12x K2

    Janga!

    De planten zien er tip top uit

    Misschien komt dat door de Coco's ��

    Zelf ben ik ook begonnen met Cocos en mocht je nog handige tips voor me hebben,dan hoor ik dat maar AL te graag ��

    Groetjes Adirsadi����

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 12x K2

      Dank u dank u!

      Bij cocos moet j goed kijken naar je planten en 100% een ec en ph meter hebben

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 12x K2

          Heb nu mijn tentje mooi volstaan hoor!! Bamboe rot bijna niet en de stok is nog geen 1cm in doorsnee dus valt reuze mee.

          Water problemen met cocos? Vertel? Cocos heeft juist de capaciteit om vocht lang vast te houden en je kan cocos drainen waardoor je nooit te veel vocht in je potten hebt!!

          Op de bodem ligt knoflook preventief handelen tegen spint helpt super in elke pot lig ik er elke week een nieuwe, wil volgende keer een paar knoflook plantjes neerzetn.

          Gr J

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Klopt 16dagen 12/12
          Last edited by Janga85; 11 December 2016, 14:45.

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag 12x K2

            Watergeef problemen als in:
            - Cocos heeft geen bufferwerking zoals grond -> praktisch gelijk aan hydrocultuur, dus je moet alles meten en afstellen.
            - Cocos blijft te lang nat, en droogt vervolgens abrupt uit -> valt niet samen met mijn kweekmanier: relaxed en ik geef water wanneer ik zin heb, niet op afgesproken tijden.
            - Cocos is niet zo rijk aan bodemleven -> als er klappen vallen, vallen die direct op de plant. Er is niets om de boel stabiel te houden.
            - Cocos is een leeg medium -> je moet alles zelf toevoegen, en daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil liever een bodem die zichzelf een beetje in stand kan houden en het werk voor me doet.

            Cocos neemt in mijn geval dus vrijwel al het gemak weg. Dat kan leuk zijn, als je van uitdagingen houd. Hou ik wel van hoor, maar ik vind het teveel gedoe. Een keertje teveel voeding en je hebt direct problemen..

            Over die stokken: ik vind het onzin, een goede plant steunt op zichzelf. Stokken heb ik nooit nodig gehad en ga ik ook nooit gebruiken. Als ik zo gok, dan is de penwortel van je plant nu circa 1,5cm. Dat betekent toch wel dat je +/-25% van de uitlopers uit je penwortel in de weg zit met die stok. Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar mijn mening - daar vroeg je om - is dat ze overbodig zijn.

            Over de zin en onzin van knoflook heb ik te vaak getypt. Persoonlijk heb ik er nooit wat aan gehad, het bleek zelfs dat trips liever op knoflook zat dan op mijn andere planten. Spint ook, trouwens.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X