Verwarming nodig of niet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Mapa
    Banned
    Lucky Member
    • Dec 2016
    • 203

    #1

    Klimaat: Verwarming nodig of niet?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, Mapa hier..
    Ben al een tijdje aan het "lurken" hier op het forum voor tips & tricks voor wanneer ik aan men eigen kweek begin, die is hopelijk niet zo ver weg meer!

    Heb de mammoth lite 60 besteld,
    Met daarbij een cfl 250wat armatuur en bloei lamp
    Voor groei mag ik de led-blok van een vriend gebruiken

    (Ook de nodige ventilator ,afzuiging filter etc)

    Nu is mijn vraag.. met deze lampen, warmt men tentje dan op uit zichzelf? Of moet ik nog een manier vinden om het tentje te laten stijgen in temperatuur? Iemand ervaringen met een cfl 250wat?

    Alvast bedankt!
  • newhobby
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Nov 2016
    • 327

    #2
    Re: Verwarming nodig of niet?

    Morguh als de omgeving temp waarin de tent staat lager is dan 20 grafen zul je moeten gaan stoken...
    De lamp zal de tent zeker opwarmen alleen gaat de lamp ook een x uit... en de tenten zijn niet dusdanig geïsoleerd dat ze zolang die warmte vast houden!

    Grt

    Comment

    • Mapa
      Banned
      Lucky Member
      • Dec 2016
      • 203

      #3
      Re: Verwarming nodig of niet?

      En als ik 20/4 aanhoud voor licht cyclus? Kan de tent de warmte 4u vast houden ? Of is dit niet mogelijk
      Net bericht gehad van ups trouwens, tent is hier donderdag!

      Comment

      • newhobby
        Bong Master
        MemberLucky Member
        • Nov 2016
        • 327

        #4
        Re: Verwarming nodig of niet?

        Dit zou ik zo niet weten.... iemand anders miss?
        Wat je miss wel zou kunnen doen als je de ruimte hebt
        Is een hok om je tent te maken welke je isoleerd
        alleen had je beter meteen een geïsoleerd kweekhok kunnen maken

        Comment

        • Mapa
          Banned
          Lucky Member
          • Dec 2016
          • 203

          #5
          Re: Verwarming nodig of niet?

          Ben niet direct de meest handige harry, vandaar de tent dus!
          Indien de temperatuur te laag zou blijken zet ik de tent in de kleinste kamer in m'n huis en verwarm ik daar met een electrische olieradiator met thermostaat, zou ook niet te duur uitvallen aangezien die minder opspringen.

          Comment

          • newhobby
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Nov 2016
            • 327

            #6
            Re: Verwarming nodig of niet?

            Ik zou persoonlijk meteen beginnen in de
            kleinste kamer dit omdat je die in mijn beleving het makkelijkst het langst warmhouder...!!?

            Comment

            • Mapa
              Banned
              Lucky Member
              • Dec 2016
              • 203

              #7
              Re: Verwarming nodig of niet?

              Oké, vanaf nu is mijn logeerkamer dus niet langer en logeerkamer

              Nog een vraagje ivm potgrond, welke uit Aveve kan ik best gebruiken ? Van zaad tot einde, wil niet overpotten, ontkiemen doe ik in een spongepot .. vervolgens gaan ze in hun 11l pot tot het eind der cyclus

              Comment

              • mafferd
                Super Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Sep 2010
                • 1709

                #8
                Re: Verwarming nodig of niet?

                Zou hier eens beginnen met lezen, KLIK

                een 20/4 cyclus gaat alleen werken als je autoflowers zet. Normaal hanteer je in de groei 18/6 en voor de bloei 12/12

                je kunt een hok net isoleren wat je maar wilt, uiteindelijk zuigt de afzuiger de warmte er gewoon uit gewoon de omgevings temp rond 20graden houden dan stijgt de temp wat als de lamp aangaat, en dat is net wat je wilt zon 25graden om te groeien en dat haal je dan icm met je lamp.

                Aarde haal je beter van een growshop deze is afgestemt op onze plantjes. Een light mix kun je een hele ronde op draaien.

                greetz

                Comment

                • joremkrank
                  Cronic Grower
                  Lucky Member
                  • Oct 2015
                  • 3260

                  #9
                  Re: Verwarming nodig of niet?

                  wat maffert zegt welkom op het forum
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #10
                    Re: Verwarming nodig of niet?

                    Met daarbij een cfl 250wat armatuur en bloei lamp
                    Dat ga je niet warm krijgen in een tent.

                    CFL is rommel, de stralingsdiepte is 15cm (dus de helft van je lamp schijnt voor de kap, een kwart van het licht belandt midden in je lamp, en zo'n 20% bereikt je plant, dat is 50 watt totaal aan effectief licht en 200 watt aan verspilling).

                    Met T-neon kom je in de buurt van iets leuks, met HPS of COB-leds ben je er helemaal. Ik ken het hoor, ik maakte dezelfde fout: 60 euro voor een plug and grow CFL met kap is goedkoper dan 70 euro voor een T-neon. Maar na een half jaartje ging hij stuk. Toen kocht ik een nieuwe.. Na een half jaartje vond ik de opbrengst maar tegenvallen. Toen kocht ik een T-neon. Nu heb ik een wijze les geleerd: doe het goed, of je blijft geld uitgeven en slechte opbrengsten hebben.
                    Persoonlijk zou ik hem terugsturen. Er zijn genoeg topics te vinden van mensen die CFL's hebben gedumpt na de eerste ronde. Het is het gewoon net helemaal niet.

                    Over growshop aarde: die is niet beter of slechter dan potgrond uit de supermarkt of tuinhandel, alleen veel duurder en sjieker verpakt.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    • mafferd
                      Super Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Sep 2010
                      • 1709

                      #11
                      Re: Verwarming nodig of niet?

                      ik kan me daar bij aansluiten LR2.. steeds een stapje beter gegaan en daarbij dus veel onnodig aangekocht.


                      Mn suggestie wbt die growshop aarde ging niet zozeer om welke dan beter zou zijn, meer met de gedachte dat je dan een licht gevoede aarde op juiste ph hebt. Dat wat je bij de bouwmarkt haalt is toch vaak zwaar bemest.

                      Comment

                      • Mapa
                        Banned
                        Lucky Member
                        • Dec 2016
                        • 203

                        #12
                        Re: Verwarming nodig of niet?

                        Het zijn autoflowers die ik ga kweken dit had ik misschien beter even vermeld!
                        Maar oké, omgeving warm stoken dus! Tnx komt goed

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: Verwarming nodig of niet?

                          Die 4 uur donker komen ze echt wel door zonder verwarming.
                          Desnoods zet je ze op 22/2 als het echt koud wordt, dat kan ook met autoflowers.
                          Zolang de bodemtemperatuur 18 graden is hebben ze er weinig last van, dan kan de omgeving best even 10 graden zijn.
                          Gebruik je grote potten en zet je ze op een piepschuim plaatje, dan koelt 't ook niet zo snel af.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • Ronthebudman
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2015
                            • 916

                            #14
                            Re: Verwarming nodig of niet?

                            Of je koopt een warmtekabel om je wortels en grond op temperatuur te houden. Dat is belangrijker dan de omgevingtemp. Wat Q al zegt, het kan dan best ff afkoelen.

                            Comment

                            • Budhead
                              Ultra Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2016
                              • 121

                              #15
                              Re: Verwarming nodig of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                              Gebruik je grote potten en zet je ze op een piepschuim plaatje, dan koelt 't ook niet zo snel af.
                              Kan dat geen kwaad ivm brandgevaar?
                              ik heb hetzelfde probleem met me temperatuur (zolder), heb nu een 1000W ventilatorkacheltje voor 1 van me luchtinlaten staan en daarmee is de temperatuur in me hok gestegen van 15.8 naar 20gr

                              Comment


                              • QnQ
                                QnQ commented
                                Editing a comment
                                Ja da's een stuk minder brandgevaarlijk (...)
                            Bezig...