Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloei eerste kweek

    Korting op 420shop
    Beste,

    Dit is mijn eerste grow indoor in een kleine tent van 30x30x120cm.
    Het zijn northern light autoflowers van royal queen seeds en we zijn 6weken ver.
    Nu heb ik wat foto's zitten vergelijken en andere autoflowers hebben in week 6 al wat bud vorming.

    De witte haartjes zijn al een week of 2-3 zichtbaar maar op het einde van de takken zie ik nog niet veel witte haartjes en hij blijft toch nog een 2 cm per dag groeien.

    20161211_122017.jpg20161211_121937.jpg20161211_121959.jpg

    Maak ik mij teveel zorgen of moet ik toch naar 12/12 overschakelen om de bloei op gang te brengen ?

    Greetz

    #2
    Re: Bloei eerste kweek

    Autoflowers hoeven nooit op 12/12, das door fem zaad.
    Gewoon lekker op 18/6 laten staan.


    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Re: Bloei eerste kweek

      Dank u voor de snelle reactie
      Dan laat ik hem maar op 18/6 staan en wacht ik verder geduldig af.

      Hopelijk groeit hij niet meer teveel want anders wordt de tent te klein.

      Comment


        #4
        Re: Bloei eerste kweek

        Ik weet niet waar je onder draait maar wij hebben deze af ook staan onder een led set up.
        bij ons duurde het ook langer als de andere AF die we nu doen maar er zit wel een ware eindsprint in ! Dus geduld is een goede optie ��.
        bij ons gehele periode 18/6.

        Comment


          #5
          Re: Bloei eerste kweek

          Het is een micro kweek met cfl lampen. ( 4x23watt Philips Tornado )
          Weet je nog hoe groot je NL af is geworden ?
          Ik zou op het forum een kweek topic moeten maken momenteel gebruik ik : https://growdiaries.com/diaries/547

          Comment


            #6
            Re: Bloei eerste kweek

            Onder tornado lampen kun je ook wel verwachten dat het allemaal wat trager gaat. Die zijn net nogal wat minder ideaal dan andere verlichting.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Bloei eerste kweek

              oke Geduldig zijn is dus de boodschap.
              In de toekomst zal ik de verlichting wel upgraden maar ik wou het niet te duur maken voor de eerste kweek.

              Comment


                #8
                Re: Bloei eerste kweek

                Misschien kun je hier en daar nog wat voorzichtig
                buigen om wat hoogte te winnen?

                Succes O.D.

                Comment


                  #9
                  Re: Bloei eerste kweek

                  Hierboven word gezegd lekker op 18/6 laten staan, mag ik vragen waarom je dat zou doen?
                  't is voor eigengebruik dus waarom de extra stroomkosten betalen voor een week eerder klaar zijn?

                  Comment


                    #10
                    Bloei eerste kweek

                    LICHT = GEWICHT. Dat geld zowel voor het wattage als voor de tijdsduur. Er zijn ook kwekers die autoflowers de gehele periode op 20/4 zetten of 14/10. Ja, er zijn er zelfs bij die 24 uur per dag licht geven. Aan jou de keuze. Afweging in stroomkosten, aanschafkosten lamp, ten opzichte van koffieshopwiet moeten kopen.
                    Autoflowers zijn niet eerder of later klaar door het lichtschema. Die gaan bloeien als ze dat moeten van hun genen en ze zijn klaar als hun tijd erop zit. 20/4 of 18/6 of 14/10, dat maakt hun niets uit. Jou wel, want hoe meer licht zij heeft gekregen zowel in wattage als tijdsduur, des te meer wiet heb jij straks.
                    18/6 is een mooie middenweg. That's why!
                    Er is niets voor niets.....
                    Last edited by Ronthebudman; 11 December 2016, 18:25.

                    Comment


                      #11
                      Re: Bloei eerste kweek

                      @Bstoner ,deze draait nu nog in de laatste fase ,de hoogte uit mn hoofd zal zo n 60 a 70 cm zijn ,late bloei maar gaat kneiterhard laatste paar dagen.

                      Comment

                      Bezig...
                      X