Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze kweken binnen/buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Haze kweken binnen/buiten

    Korting op 420shop
    Hallo,

    In het verleden heb ik al vaker gekweekt maar nog nooit haze.
    Ik wil haze gaan kweken, In het begin vooral binnen maar daarna ook gedeeltelijk buiten groeien/bloeien in een kast.
    Het idee is om haze binnen te gaan kweken onder led lampen van 400watt (of raden jullie hps aan? of een andere wattage per vierkante meter?) Ik zie zelf voordelen met led.
    Ik wil beginnen met zo'n 9 plantjes per vierkante meter en de plant ongeveer laten groeien tot 100cm (of raden jullie een andere hoogte aan?)
    Ik wil de zaadjes zelf laten ontkiemen en laten groeien tot zo'n 25cm en ze vanaf die lengte laten groeien tot zo'n 100cm (hoelang duurt het voor een haze plant om van 25cm naar 100cm te groeien?)

    Dus in het begin is het binnen kweken, zaadjes ontkiemen en tot 25cm laten groeien daarna door laten groeien onder led grow lights tot ongeveer 100cm en ze ook binnen laten bloeien.
    Op de lange termijn wil ik ze binnen laten groeien tot 25cm en ze daarna buiten in een kast zetten en ze daar door laten groeien en ook in de kast laten bloeien.
    Wat is jullie mening over het groeien van haze in een kast? Krijgt de haze plant in het nederlandse klimaat voldoende licht en laat zo'n kast ook voldoende licht binnen voor de plant?
    Uiteraard is er in de kast een luchtvochtigheidssysteem aanwezig + verwarming etc.
    Een partner van mij is van mening dat binnen laten groeien en buiten door laten groeien en bloeien net zo'n goede kwaliteit op kan leveren als 100% binnen maar hier verschillen we van in mening.
    Mijn mening is dat binnen altijd beter is, wat is jullie mening?

    Dit zijn mijn voornaamste vragen, tips zijn altijd welkom.


    Bedankt.

    #2
    Re: Haze kweken binnen/buiten

    Als je ze in een tuinkas af bloeit ben ik het met je partner eens mits je het klimaat in de kas onder controle heb. (je komt in de richting in ieder geval )

    Alleen hoe wil je ze gaan bloeien wil je gaan verduisteren of gewoon wachten tot de dagen korter worden ???
    Voor groeien is hier dan een overbodige luxe je kan ze ook gelijk in je kas planten als de dagen warmer worden en dan krijg je ook mooie grote planten.
    neem aan dat je ze niet te groot wil hebben anders groeien de planten tegen het glas aan en gaan ze zweten en heb je sneller kans op schimmels (Hoe groot is de kas? )

    Je bent er in ieder geval op tijd bij
    succes

    Comment


      #3
      Re: Haze kweken binnen/buiten

      Hallo Nonsense,

      Ten eerste bedankt voor je reactie.
      Wat betreft het bloeien, kan allebei, ik weet het nog niet zeker. Ik denk zelf verduisteren dan heb je toch iets meer zekerheid i.p.v. de natuur z'n werk laten doen, maar beide opties zijn mogelijk.
      Wat betreft het groeien in een kast, in de zomertijd kan dit inderdaad.. maar mijn intentie is zo'n 3 oogsten per jaar (zullen er in het begin 2 worden). Dus dan zullen de andere 2 oogsten toch eerst binnen gegroeid moeten worden.
      De planten moeten tussen de 80cm en 120cm worden, dat zou ideaal zijn. De kast waar ik het over heb is zo'n 1.70-2.00 meter hoog, ik zal het maar even niet over de lengte en breedte hebben

      Mocht je nog antwoorden hebben m.b.t. tot mijn openings post dan hoor ik het graag en tips zijn ook altijd welkom.

      P.S. het zou geweldig zijn om hier iemand te vinden die ervaring heeft met amnesia haze of silver haze (buiten of binnen dat maakt niet uit)


      Gr

      Comment


        #4
        Re: Haze kweken binnen/buiten

        Mijn haze plantjes zijn momenteel aan het bloeienbinnen onder LED. Kijk gerust eens. Behalve dat ze iets langer moeten is er niets zo speciaal aan haze om te kweken hoor.

        Over het buiten groeien heb ik geen idee, ik zet alleen aardbeien en tomaten buiten
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #5
          Re: Haze kweken binnen/buiten

          Amnesia kan prima buiten.
          Voor het beste resultaat zal ze verduisterd moeten worden.



          I like it!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #6
            Re: Haze kweken binnen/buiten

            Ik zou niet aan haze beginnen buiten.
            Daar moet je voor verduisteren, en dat komt 10 weken lang, elke dag, op hetzelfde tijdstip, erg nauw allemaal. Dat heb ik er persoonlijk niet voor over als ik met 0 moeite een andere wietsoort prima kan afbloeien. Scheelt al gauw 700 minuten per jaar die ik aan wat anders kan besteden.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Haze kweken binnen/buiten

              verduisteren is wel een werkje he, vergeet dat niet.
              Als je het je makkelijk wilt maken pak je gewoon een hele bende autoflowerts haze en die knal je allemaal naast elkaar. (deze zijn ook binnen te groeien eh)

              en over mijn mening, tja... binnenwiet hoeft niet perse beter te zijn, zeer zeker niet wat wel meespeelt is dat je plant warmte, licht, regelmaat, nodig heeft.
              (wat ons klimaatje nog weleens verzuimd, en wat je binnen vrijwel exact kunt controleren met handige gadgets en foefjes)


              oh en ff over de LED-HPS kwestie, je wilt planten van 100cm , LED zal niet zo diep stralen als HPS, dus je zult met 100cm heel wat fluff krijgen (kijkt even de LED-kwekers hier aan) hps is een vuistregel van +/- 10 dus je lampje van 40cm zal tussen de 40 en ?80?cm effectief stralen, wat dus meer resultaat geeft in jou situatie.
              (mocht je willen scroggen met LED kan dit wel, maar dan heb je erg veel gedoe met verplaatsen, het is jou keuze)

              gr JH

              Comment

              Bezig...
              X