Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    help me ff -_-

    ik heb laats wat zaadjes tusse een zak sjwea gevonde ,en die ben k maar eens gaan plante. mun plantjes zijn allemaal al ong 4 cm. k bekijk alle foto's van mannetjes en vrouwtjes goed, maar nu weet ik niet of je het verschil al kunt zien als ze nog zo klein zijn, ?? gr. een chillende smoker

    Comment


      #47
      ik heb laats wat zaadjes tusse een zak sjwea gevonde ,en die ben k maar eens gaan plante. mun plantjes zijn allemaal al ong 4 cm. k bekijk alle foto's van mannetjes en vrouwtjes goed, maar nu weet ik niet of je het verschil al kunt zien als ze nog zo klein zijn, ?? gr. een chillende smoker

      Comment


        #48
        4cm? nee jong, daar ga je nog niets bij zien.
        Maar kdenk dat je een redelijke kans hebt dat het vrouwtjes zijn omdat ze uit een zakje komen.

        grtz

        ps: je moet je post heus geen twee keer herhalen hoor

        Comment


          #49
          haha sorry mun pc bleef hange, 3 plantjes zjin nu 4 cm ,2 zien der mooi uit en 1tje ziet er verlept uit ,, moet ik die nu gelijk weghalen of zal k w8te tot ik duidelijk de verchille zie ?

          gr, de alwetende smoker

          Comment


            #50
            Je zult nog wel even moeten wachten als je wilt weten of het mannetje of vrouwtje is. Ik weet niet precies maar volgens mij zie je dat als ze ong 50 cm goot zijn? Die verlepte kun je nog wel redden

            Comment


              #51
              duurt wel nog un tijdje tot 50 cm , ma k denk dat t wel gaat lukke xD, ma waneer zijn ze sterk genoeg zodat ze buiten kunne staan ,, k heb ze nu nog binne staan op me kamer

              Comment


                #52
                k heb nog een vraag , srry ma ik ben moeilijk .
                ik heb nu alles geleze over krioelende ongediertes , ma omdat die plantjes op mijn kamer staan , betekend t dan ook automatisch dat k ongedierte op mijn room krijg. juuw

                Comment


                  #53
                  zaadjes

                  hey,
                  voor mijn eerste kweekje had ik gewone zaden besteld via internet.Het waren 75% mannelijk plantjes.
                  Nu ben ik feminized zaden gaan halen in de growshop en ik zie terug al veel mannelijke kenmerken,nl bij 25% van de plantjes.
                  Ze hadden me verteld dat er maar 1% kans was op een hermafrodiet.
                  Of heb ik dit mis???

                  Comment


                    #54
                    Nou, als je ze veel stress bezorgt dan gaan die heel makkelijk over naar hermafrodieten hoor, had ik ook voor. Van welke zaadbank waren je Feminised zaden afkomstig als ik vragen mag? Laat mij ook zeggen dat je ze niet weg hoeft te kieperen, die hermafrodieten. Gewoon mooi gedurende 2-3weken elke avond je planten controleren en met een mesje de balletjes voorzichtig wegsmijten en uit je ruimte verwijderen. Ik had 0 zaadjes van mijn 4 herma Powerplants . Mocht je het verhaal nog even willen volgen:
                    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t2513.html

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment


                      #55
                      zaadjes zijn afkomstig van seedsman,
                      gr

                      Comment


                        #56
                        Re: Mannetje / Vrouwtje

                        mijn plantjes zijn nu ong 15/20 cm groot ,, k heb er 6 , waarvan er 5 normaal uit zien(puntige bladere ) , maar 1tje heeft super rare vorm qua bladere . je gelooft t of neit , maar die bladere zijn rond en bol , terwijl je wel ziet dat t een wietplant is .

                        daarom mijn vraag : is dit normaal of heb ik een mutatie ? gr .

                        Comment


                          #57
                          Re: Mannetje / Vrouwtje

                          Je bedoelt toevallig niet de lobblaadjes HELEMAAL onderaan je plant?
                          Het kan zijn dat je plant wat bladeren heeft die afwijken van de normale vorm maar dat zal heus niet zo zijn met al je bladeren, zoja dan mag je me daar wel een fototje van tonen

                          Comment


                            #58
                            Re: Mannetje / Vrouwtje

                            Ik vond op een ander forum een leuk stukje aanvullende info.

                            Cannabis heeft mannelijke en vrouwelijke planten. De mannelijke planten zijn herkenbaar aan de vele geel/groene balletjes aan de toppen, die bij het opengaan een heel fijn geel/groen poeder produceren; dit stuifmeel wordt door de wind verspreid. Vrouwelijke planten produceren witroze tot rode stampers (dunne haartjes). Als aan een zo`n stamper een stuifmeelkorreltje blijft haken, vormt zich aan de basis van die stamper een zaadje. Een wietboer herkent en verwijdert tijdig de mannelijke planten en voorkomt daarmee de bevruchting van zijn vrouwelijke planten. Volwassen vrouwelijke planten bevatten de energie voor het produceren van duizenden zaadjes, wat ook eigenlijk haar taak is in haar eenjarig bestaan.

                            Als de bevruchting door mannelijk stuifmeel alsmaar uitblijft, gaat de plant in haar wanhoop haar reserves aanspreken voor het produceren van alsmaar meer stampers, die zich aaneen rijgen van vingersdikke tot polsdikke geurige toppen, zwaar van de hars, rijk aan Tetra- Hydro-Cannabinol (THC). Hier doen we het allemaal voor! Op het hoogtepunt van de bloei worden deze toppen geoogst en gedroogd. Deze onbevruchte toppen noemt men Sinsemilla, wat Spaans is voor zaadloos.

                            Voordat hennepplanten tegen het eind van het seizoen (augustus-september) of na 5 weken bij de binnen kweek echt gaan bloeien en daarmee definitief hun sexe bekend maken, kennen ze enige tijd daarvoor de zogenaamde voorbloei. Hierbij verschijnen voor enkele dagen in de oksels van de planten een mannelijk balletje of een vrouwelijk haartje. Kijk om dit te zien dagelijks de planten na, deze verschijnselen verdwijnen na enkele dagen weer.

                            Greeds Chris
                            "Medicinaal kweker en gebruiker"

                            Comment


                              #59
                              Re: Mannetje / Vrouwtje

                              dat weet ik al

                              Comment


                                #60
                                Re: Mannetje / Vrouwtje

                                Geweldig Ik denk dat ik hier veel aan zal hebben Wat een duidelijke foto's zeg


                                Greets
                                Aart

                                Comment

                                Bezig...
                                X