Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Mannetje / Vrouwtje

    Ik heb deze foto met 8x zoom genomen dus slecht te zien. Was een zaadje die ik had gehad geen idee wat het is. Maargoed ik had die emmer nodig voor een andere groeier maar dan toch nog even wachten

    Comment


      Re: Mannetje / Vrouwtje

      Ja weggooien kan altijd nog he. Vooral zoon voorbloeistuifmeelbal open gaat ben je een week of 2 verder. Je kan dus rustig nog een aantal dagen afwachten tot het wat meer is uitgegroeit en we met zekerheid kunnen zeggen of het een vrouw of een man is.

      Comment


        Re: Mannetje / Vrouwtje

        Yep, man.
        Of een vervormd blaadje, als de herkomst van de zaden onduidelijk is.

        Een calyx heeft altijd eerst een pistil gehad, of die komt er heel rap uit.
        Het is eigenlijk uitgebloeide voorbloei.
        Dat verschil is wel duidelijk als je ze naast elkaar ziet.
        Last edited by QnQ; 10 May 2016, 11:08.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Mannetje / Vrouwtje

          Vanmiddag toch nog mijn 60x loepje binnen gekregen. Toch even spieken en jaor, een stokje met een balletje.

          Comment


            Re: Mannetje / Vrouwtje

            Nog is bedankt voor al het info, vind het noch steeds niet nodig om een topic te starten, ben al 3weken bezig met mijn plantjes en het ziet er allemaal vrij goed uit aan mijne kant.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Thanks!

            Comment


              Re: Mannetje / Vrouwtje

              hey jongens,
              ik heb een plantje en ik twijfel nu zeer hard of het een mannetje is of een vrouwtjeis, ik dacht om het hier te posten zodat de kenners me wat meer info kunnen geven...
              plant.jpgplant1.jpg
              groetjes en alvast bedankt!

              Comment


                Re: Mannetje / Vrouwtje

                Ik zie nergens voorbloei in de oksels dus geslacht nog niet bekend. Die 2 groene friemels in de oksels zijn stipules(steelblad) dat heeft niks met voorbloei te maken.

                Wachten op duidelijke voorbloei dus.

                Comment


                  Re: Mannetje / Vrouwtje

                  Is dit een vrouwtjesplant

                  Comment


                    Re: Mannetje / Vrouwtje

                    Zie geen foto?

                    Comment


                      Re: Mannetje / Vrouwtje

                      ok flintstoned bedankt voor je info, ik zal nog even wachten en als er wat meer op komt zal ik terug een foto nemen en hierop plaatsen..

                      mvg nick.

                      Comment


                        Re: Mannetje / Vrouwtje

                        Hoi kwekers,

                        Ik heb een Critical Auto Flower staan die nu ongeveer 3 weken boven de grond is.

                        Hij staat nu iets te nat door het slechte weer.
                        Ik kreeg een reactie dat mijn plant misschien al in bloei zou staan en dat het misschien mannelijke bloei is.

                        Nu vraag ik mij af:

                        Kan een plant zo vroeg in bloei staan?
                        Is mijn plant een mannetje? (het zijn gefeminiceerde auto flower zaaden).
                        Kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven? Ik heb gezocht naar de verschillen maar aangezien mijn plant nog vrij jong is kom ik er niet helemaal uit.

                        Hierbij een paar foto's van hoe mijn plant er nu bij staat en een paar close ups van de oksels:

                        a63ebaa7be0cb78714e14d5ae83ae510.jpge59238d8db9d6fd30b71626e0edcddea.jpgbb6a16736bf09e47f69da66a31533497.jpgdb4c1b63e71b143e7e2f8bd25bb71c9f.jpg

                        Comment


                          Re: Mannetje / Vrouwtje

                          Nergens mannelijke bloei te zien zou ook wel heel vroeg zijn. Ze vetrakt van uit de oksels en die 2 groenen friemels zijn stipules. dat heeft niks met voorbloei te maken. Als je plant 5 tot 8 nodes groot is zal ze haar geslacht wel tonen,

                          Comment


                            Re: Mannetje / Vrouwtje


                            Aqs lr2 auto
                            Man toch?
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              Re: Mannetje / Vrouwtje

                              Ja, o te zien wel 5 partjes op een steeltje.

                              Gezien je ze gefimed hebt en het maar 1 bal op de node eronder is kan je dit ook een stresbal noemen.

                              Bij fimmen of toppen verstoor je ineens de hormoonbalans tussen de verschillende planthormonen doordat je een bron wegneemt. Hierdoor zie je dan soms dat gewoon vrouwelijke planten , na een top er een stresbal uitpersen.

                              Ik zelf zou het aankijken
                              en als die drijgt open te gaan pas wegnemen. en zien wat ze doet als die fim wat is uitgeegroeid

                              Comment


                                Re: Mannetje / Vrouwtje

                                Ok thanks Flint. Ik heb hem al gesloopt. Was niet gefimmed. Wel een rare kronkel groei. Nooit wat aan gedaan. Er zaten nog ballen onder. Ben blij dat het een man is, want er is interessanter spul gekiemd Ff van blad ontdaan.
                                Baas in eigen brein.

                                Comment

                                Bezig...
                                X