Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplanten water geven

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dit topic gaat over water geven, dus ik denk dat je zelf al wist wat het probleem was, anders post je dat niet hier.
    Last edited by QnQ; 13 February 2018, 08:17.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Zeker bruikbare tips hier!
      Mijn manier is simpel en direct (voor mijn buitenplanten): vinger in de grond en voelen. In het begin stadium altijd lichtvochtig, ZEKER niet nat. Naarmate de dames opgroeien mag het iets vochtiger en vaker water geven. Ook woel ik de aarde handmatig om tot zo'n 10 cm diepte. Goed voor de wortels (wel voorzichtig zijn natuurlijk) en je voelt wat dieper ivm voctigheid.
      Mijn watervoorrrad laat ik buiten in de openlucht staan in een open emmer. Chloor e.d. heeft zo altijd de mogelijkheid om te verdampen. Ik gooi ook wel eens wat groenafval (bladeren enzo) in de emmer, zodat dat kan helpen met de afbraak van alles wat je niet wil.
      Ik zeg erbij dat ik vanuit een simpel principe mijn hobby bedrijf. Natuurlijke mest, en compost, en aandacht. PH waardes, etc. en voeding uit de fles hebben niet mijn aandacht.

      Comment


        (nee, ik heb geen belang in Blumat)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Nooit geweten dat er chloor zat in kraanwater en dat de ideale temperatuur rond de 21 graden is. Ik geef altijd gewoon net uit de kraan en dan met beleid bij mijn plantje. Ik zal er iig opletten!
          Buitenkweek 2019

          Comment


            In Nederland zit al meer dan 10 jaar geen chloor meer in het drinkwater.
            Het is hier zelfs verboden als primair desinfectiemiddel.
            Tegenwoordig wordt voornamelijk gezuiverd met ozon of UV.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              Vraagje, iemand zei me dat afzuren van water aan het einde van de bloei niet meer hoeft. Klopt dit? En is normaal bewateren voldoende om te "spoelen" of moet ik ze letterlijk spoelen? (drainen)
              Heb 19L smartpots met coco.

              Gr Spliff

              Comment


                Thanks voor de tips! Heb de fout gemaakt om teveel water te geven in het begin( wat bij veel mensen gebeuren gok ik)
                Buitenkweek 2019

                Comment


                  Anthony997

                  Comment


                    Hey iedereen

                    wow zoveel info. Ik kan er even niet aan uit. Wat is nu goed en wat niet. Ik heb mijn plantje zo staan (zoals op foto) ik geef hem water langs boven meestal helft van het water spuitje (zie foto). Ik heb spijtig genoeg geen idee van de ph waarde iemand tips of hulp voor het verkrijgen van de ph zonder instrument? Met alle info ben ik een beetje in paniek geslagen.

                    help.

                    alvast bedankt
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        Zet de plant buiten in de zon en behandel heb zoals je ook andere tuin planten behandel
                        God was never on your side..

                        Comment


                        • Ninoo
                          Ninoo commented
                          Editing a comment
                          Maar de zon is al weg op het terras om 13.30u al kan dat dan niet beter binnen blijven ?

                        Gewoon water geven met een kleine gieter tot dat het er een beetje uitloopt onderaan. En dan zodra de bovenste 2cm weer droog aanvoelen herhaal je dit. Beste is om in de ochtend water te geven. Het is geen plantje van suiker... Je kan als je bijvoorbeeld bij Vitens zit. Leidingwater bedrijf, dan kan je online opzoeken wat de ph is van je kraanwater. Kan denk ook bij andere leveranciers. Mocht de ph 8 zijn o.i.d meng het dan 50/50 met regenwater o.i.d

                        Comment


                        • Ninoo
                          Ninoo commented
                          Editing a comment
                          Dat is een mega handige tip dankjewel. Van dat water ga ik zeker eens na

                        Nee maakt niks uit buiten laten staan
                        God was never on your side..

                        Comment


                          ''Een week voor de oogst stoppen met water geven,zorgt ervoor dat de plant je nog een extra staaltje van budontwikkeling zal laten zien!''

                          Dan gaan we dat zeker proberen

                          Comment


                            Doe dat vooral niet, want dat heeft totaal geen zin. Al die laatste middeltjes zijn 1 voor 1 ofwel nadelig, ofwel heeft het geen effect. Deze zal alleen nadelig zijn; planten hebben water nodig.

                            Comment


                            • misty
                              misty commented
                              Editing a comment
                              Dit gaat over water geven op grond, en daarnaast ook nog eens buiten, de laatste week geen water is absoluut geen probleem.

                            • beowulf
                              beowulf commented
                              Editing a comment
                              Als het over buiten gaat dan hangt het volledig af van de weersomstandigheden en is de grond heel wsl in oktober continue vochtig en hoef je ook geen water te geven, maar dat verandert niks aan budproductie. Als je het over binnen kweken hebt is enkel nadelig om ze de laatste week geen water te geven. Na 2-3 dagen is de grond volledig uitgedroogd, gaat ook de ec en de ph nog is naar omhoog, gaan de huidmondjes dicht wegens te weinig verdamping en trekken ze vocht uit de calyxen. Als het buiten ni regent heb je daar dezelfde situatie. Hoe kan dat voordelig zijn voor de afrijping of budproductie? In die laatste week moeten de toppen al volledig ingedikt zijn, nieuwe calyxen met nieuwe trichomes der op gaan niet ineens van clear naar amber op een week tijd. Wat er is moet dan afrijpen en er komen niet ineens op magische wijze direct afgerijpte trichomes bij. Niet door droog te zetten, niet door de stam te splijten, niet door ijswater, niet door cola, niet door alle bladeren er al af te halen of weet ik veel wat ander middeltje dat al gepasseerd is.
                          Bezig...
                          X