Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding die lang(er) houdbaar blijft na bereiding.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding die lang(er) houdbaar blijft na bereiding.

    Korting op 420shop
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    De biolijn van no mercy zou je ook met een blumat kunnen gebruiken. Heb ik zelf ook al gedaan en ging perfect.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Elke voedingsoplossing is, zolang hij enigszins zuurstofvrij bewaard wordt en afgesloten blijft, ongeveer 6 maanden houdbaar op kamertemperatuur. Vergeet namelijk niet dat je voeding zelf ook al is aangelengd met water.
      'niet meer houdbaar' staat wellicht op de instructies, maar in werkelijkheid is daar een ontzettend ruime marge voor. Wellicht dat de pH verandert, maar dat kan enkel door stoffen die uit de vloeistof gaan, of er in belanden. In een afgesloten bak is die kans niet heel groot. Daarnaast is de verandering stabiel, dus niet heel schokkend voor je planten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Hydro moeilijk?? Nee joh, juist heel makkelijk(dwc) gewoon een grote emmer/bak doe je voeding (wel hydro voeding natuurlijk) en je kan het na 1,2,3 weken mee doen. Natuurlijk wel soms wat water bij doen, maar dat is weer afhankelijk hoe liter in je bak gaat en je planten(warmte) drinken.

        Gewoon hydro dwc proberen, heeft vele voordelen. Ik doe het al jaren.

        succes en veel plezier
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Elke voedingsoplossing is, zolang hij enigszins zuurstofvrij bewaard wordt en afgesloten blijft, ongeveer 6 maanden houdbaar op kamertemperatuur. Vergeet namelijk niet dat je voeding zelf ook al is aangelengd met water.
          'niet meer houdbaar' staat wellicht op de instructies, maar in werkelijkheid is daar een ontzettend ruime marge voor. Wellicht dat de pH verandert, maar dat kan enkel door stoffen die uit de vloeistof gaan, of er in belanden. In een afgesloten bak is die kans niet heel groot. Daarnaast is de verandering stabiel, dus niet heel schokkend voor je planten.
          Ik bedoel niet de houdbaarheid van de voeding zelf, maar eenmaal je het hebt samengevoegd met je gietwater.
          Ik maak m'n gietwater met voeding steeds enkele uurtjes op voorhand, maar als ik deze langer dan 24 uur laat staan vloeit de voeding terug boven precies.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
            Hydro moeilijk?? Nee joh, juist heel makkelijk(dwc) gewoon een grote emmer/bak doe je voeding (wel hydro voeding natuurlijk) en je kan het na 1,2,3 weken mee doen. Natuurlijk wel soms wat water bij doen, maar dat is weer afhankelijk hoe liter in je bak gaat en je planten(warmte) drinken.

            Gewoon hydro dwc proberen, heeft vele voordelen. Ik doe het al jaren.

            succes en veel plezier
            Nja, het kriebelt enorm om eraan te beginnen. Maar zoals ik het lees moet ik dan om de 2-3 dagen wel de EC en PH waarde van de bak meten en corrigeren indien nodig, en het is dat stukje dat niet lukt. Zonder water vallen zou geen probleem mogen zijn als de bak groot genoeg is.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Je kunt er een Voedingsmiddelen computer eraan hangen. Of zelf 1 maken met arduino bijvoorbeeld dan gaat alles automatisch zelfs het aanvullen van water.

              DWC is echt leuk, en ook helemaal niet moeilijk. Het kan alleen vervelend worden als je met wortelrot te maken krijgt.
              Ben er nu al een week tegen aan het vechten.
              Gr

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post

                Ik bedoel niet de houdbaarheid van de voeding zelf, maar eenmaal je het hebt samengevoegd met je gietwater.
                Ik maak m'n gietwater met voeding steeds enkele uurtjes op voorhand, maar als ik deze langer dan 24 uur laat staan vloeit de voeding terug boven precies.
                Dat hoort niet te gebeuren. Voeding verdeelt zich namelijk homogeen en zal geen gradient moeten vormen (dus geen bovenlaag en onderlaag). Als het dat wel doet, dan is het geen voeding; suikers, eiwitten en organisch materiaal heeft de neiging om wel in gradienten te gaan zitten, net als levende bacterien en schimmels, maar opgeloste zouten zijn over het algemeen netjes verdeeld over de oplossing.

                EC verandert door verdamping van water en ammonia, maar in een afgesloten vat zou dat verschil miniem moeten zijn. Hetzelfde geldt voor de pH.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Hmmm, dan zal ik volgende ronde eens een nieuw setje kopen van Plagron. Sommige van de producten staan hier toch ook wel al anderhalf jaar op het schap ofzo.
                  Zou de vele problemen van deze ronde eventueel wel kunnen verklaren.

                  Dus: als ik nieuwe plagron koop is die na hoeveel tijd (na opening) nog goed? Tot 6 maanden na opening dan?

                  @ Mafferd: de voedingscomputer is iets te professioneel naar m'n zin, maar langs de andere kant zou dat inderdaad wel een oplossing kunnen zijn. Keuzes maken is best moeilijk tijdens het blowen hehehe
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Ik denk wel langer dan 6 maanden zelfs.
                    Het enige wat uit je oplossing kan verdwijnen zijn gassen, in dit geval ammonia. Dus je verliest wat stikstof hooguit. Maar dan hebben we het over microgrammen per maand - in een afgesloten fles - en aangezien zulke voeding makkelijk 14-20 gram stikstof per liter bevat, houdt je toch gauw veel over.

                    Veranderende waarden in een vat, kunnen ook komen omdat je te vroeg meet. Als je een meting doet waarbij nog niet alles goed gemengd en in balans is, dan meet je de dag erna wel die balans die tegen die tijd ingesteld is. Met pH weet ik dat het in een 500mL beker, zonder roeren, toch gauw 15 minuten duurt voordat de waarde stabiel is. Stel nu dat je 50 liter maakt (100x meer), dan zit je al op bijna 1500 minuten voordat de waarde stabiel is. Dat is ook iets om rekening mee te houden
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    Bezig...
                    X