Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Co2 Tabs voor aqarium planten geschikt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Co2 Tabs voor aqarium planten geschikt?

    Korting op 420shop
    Zoals de titel luidt. Is het mogelijk en wel geschikt voor cannabis planten?

    Heb vandaag een potje gekregen van een maatje van me. Deze kwam van aliexpress
    Ad usum proprium!

    #2
    Ik weet al voldoende..

    Edit: Topic weer geopend.
    Last edited by ganjagast; 3 January 2018, 18:03.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Ja....nou willen wij het ook weten natuurlijk.
      Ik dacht eigenlijk dat co2 tabs niet zo heel veel deden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Last edited by ganjagast; 3 January 2018, 18:24. Reden: aanvulling
        Ad usum proprium!

        Comment


          #5
          CO2 toevoegen heeft vooral zin in gesloten systemen. In systemen met ventilatie loop je tegen de volgende problemen aan:
          - CO2 is zwaar, en zakt bij weinig ventilatie/circulatie naar beneden, waar het via de inlaat de tent verlaat.
          - Co2 is zwaar, en zakt naar beneden, waardoor het direct in de stroom van de inlaat belandt. Met onvoldoende circulatie ben je effectief CO2 aan het afzuigen.
          - De ventilatie gaat vaak harder dan het vrijkomen van CO2, waardoor er slechts een kleine toename in CO2 ontstaat in de lucht.
          Als je die dingen kunt counteren in een geventileerd systeem, dan heb je een klein voordeel. De vraag rest alleen of dat voordeel opweegt tegen de kosten en moeite. Ik denk zelf van niet, maar ik zie graag iemand het tegendeel bewijzen.

          Hoe CO2 de grond luchtiger maakt is voor mij ook een raadsel.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Denk dat jij het uitsluitend over Co2 heb vanuit de tanks/flessen neem ik aan, ik heb zelf van die tabs. Zoals jij aangeeft is dat dan ook van toepassing op de tabs aangezien die je meegeeft bij het wateren dus dat je geen rekening hoeft te houden met de hoeveelheid Co2 er in de tent blijft hangen(ppm) zolang er genoeg warmte en licht is? Aan de andere kant hoe gaat de plant Co2 opnemen vanuit de grond? D8 dat de planten alleen Co2 opnamen door de bladeren/leaves dus snap niet precies waarom ze dan uberhaupt tabs aanbevelen
            Ad usum proprium!

            Comment


              #7
              CO2 is een gas, dat begint in water gewoon te borrelen en ontsnapt. Net als bij frisdrank. De plant kan het alleen in gasvorm opnemen, dus alsnog zal de tab eerst nat moeten zijn, dan ontgassen, en dan moet het CO2 de bodem nog uit. De wortels nemen inderdaad slechts minimaal CO2 op, omdat het nogal onzinnig is om het spul over lange afstand te transporteren wanneer het gewoon in de lucht zit.

              Ze bevelen tabs aan omdat het geld oplevert. En omdat CO2 graag mineralen bindt (de kalkaanslag op kranen is onder andere Calcium Carbonaat, een combinatie van CO2 en Ca). Veel andere redenen kan ik niet bedenken, soit, het vermindert misschien een klein beetje oxidatieve reacties (binding/reacties met zuurstof) maar dat kunnen andere stoffen veel beter.

              Co2 tabs in aquaria zijn bedoeld voor de waterplanten, aquaria kennen weinig ventilatie, en in een goed systeem is de boel zo goed in balans, dat planten alleen kunnen groeien als er precies even veel planten vergaan en verteerd worden. De meeste aquarianen vinden waterplanten (die wel ademen via wortels en bladeren) erg mooi en voegen daarom extra CO2 toe.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Mooi uitgelegd in layman's terms, dat is beter te begrijpen voor mij
                Dus in feite heeft het weinig tot geen nut om de desbetreffende tabs mee te geven aangezien de bodem genoeg lucht en de onze geliefde planten niet voldoende zullen opnemen dat het effect heeft. Zou het wel nut hebben met hydro?-uit nieuwsgierigheid.
                Ad usum proprium!

                Comment


                  #9
                  Het heeft niet totaal geen effect. Da's een dubbele ontkenning, wacht.. Het heeft effect, maar zo ontzettend weinig, dat je misschien een node wint op een totale kweek.
                  Met hydro bestaat de kans dat je ontzettende algenbloei krijgt, en zeker meer fermenterende/anaerobe bacterie-stammen. Of dat voordelig is? Dat weet ik niet.
                  In een eb en vloed systeem spoelt het water, met CO2, weer weg. Dat beetje wat ontsnapt zal vast baat hebben. In een vloeiend hydrosysteem heb je hetzelfde probleem als in de aarde. In aquaponics verdring je met de CO2 ook de zuurstof in de bodembak, waardoor de meeste schimmels (die ademen zuurstof, in tegenstelling tot wat veel mensen denken) af zullen sterven. Die schimmels vormen vaak de eerste afweer van de plant, zoals onze huidbacterien dat voor ons mensen doen. Maar dan ook dit te bedenken: in aquaponics hebben mensen bruisstenen waar continu lucht doorheen gepompt wordt, in grotere hoeveelheden dan de tabs CO2 vrij laat komen. Ook hier treedt weer verdringing op.

                  In een luchtdicht systeem werkt CO2 uitermate goed. In alle andere systemen veel minder.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Nou voor een extra node Dan kan ik het toch maar proberen aangezien ik ze al heb liggen hier kijken wat drie weken groei gaat doen op Co2 en dat vergelijken met 4 weken groei met dezelfde setup en strain. Doe het op een plant.

                  #10
                  Uit ervaring kan ik zeggen dat zaden - zelfs van dezelfde strain - niet te vergelijken zijn. Maar goed, het is beter dan geen test natuurlijk. Ik lees graag hoe het heeft uitgepakt! Ik zie graag dat ik 't helemaal fout heb, en dat ze een ontzettende boost krijgen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Ik blijf wel realistisch dus verw8 er niet veel van hoor. We gaan het aanzien. Bedankt voor de input LR!
                    Last edited by ganjagast; 13 January 2018, 17:23.
                Bezig...
                X