welke voeding moet ik zeker kopen ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Anthony997
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2018
    • 114

    #1

    welke voeding moet ik zeker kopen ?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen

    Ik ga deze zomer voor de 2de keer kweken maar dan buiten en met voeding in 20 liter smartpots ! (Hollands Hope)
    Eerste keer dat ik heb gekweekt was zonder voeding en dat was niet echt een succes.

    ik zou dit willen bestellen, wat is er nog belangrijk ?

    ph min/plus van PLAGRON

    Rhizotonic van CANNA

    Terra Vega van CANNA

    Terra Flores van CANNA

    Extra suggesties zijn altijd welkom

    Als kweekmedium ga ik Ganna seed mix en Ganna terra prof. gebruiken !

    Alvast bedankt !
  • fitnessfreakK2
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2017
    • 129

    #2
    Cannazym, CannaBoost, PK 13/14

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Ook dit topic verplaatst naar de afdeling voeding.
      Je bent nogal druk bezig met overal topics openen met 1 vraag.
      Let aub op dat je je topics in het juiste forum opent, niet zomaar overal maar wat doen, thanks.

      Het had misschien ook handiger geweest om al je vragen in 1 topic te doen, want ik heb zo'n vermoeden dat dit nog lang niet alles is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • ganjagast
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • May 2016
        • 2881

        #4
        Moet het per-se van Canna wezen?
        Ad usum proprium!

        Comment

        • Anthony997
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jan 2018
          • 114

          #5


          Nee moet niet van Canna zijn !
          Last edited by QnQ; 16 January 2018, 19:20.

          Comment

          • ganjagast
            Elite Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • May 2016
            • 2881

            #6
            Ikzelf gebruik de gehele organische voedingslijn van B.A.C. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit voor welk merk je gaat , weet alleen zeker dat het wel op elkaar is "afgestemd" Licht, temperatuur, luchtvochtigheid en omgeving zijn uiteindelijk de belangrijkste factoren.

            Koop bv lightmix voor de start en dan heb je bemesting voor de eerste 3 a 4 weken en dan heb je in principe alleen nog maar wat bloeivoeding nodig wanneer de bloei echt begonnen is en pk booster zou ook handig zijn voor wat later in de bloei. Dan moet je niet langer als 3 weken groeien anders kom je met tekorten en dan heb je wel weer groeivoeding nodig. Of je koopt promix voor ontkiemen, en dan kan je zelf bemesten met groeivoeding en later bloeivoeding etc. Je kan ook je eigen grond mengen als je weet wat je doet. Ik koop zelf altijd lightmix en gebruik vloeibare bemesting na 3 weken groei, dat kan je allemaal teruglezen in de kweekverslagen
            Ad usum proprium!

            Comment

            • Anthony997
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Jan 2018
              • 114

              #7

              dit is wat ik ga bestellen van voeding

              PLAGRON PH-/+ van 1L
              RIZOTONIC van 500ML
              TERRA VEGA van 1L
              TERRA FLORES van 1L
              CANNA PK13/14 van 500ML
              CANNA ZYM van 1L
              CANNA BOOST van 250ML

              Ik wil 3 plantjes in 20 liter potten is dit genoeg van alles ? (HOLLAND HOPE buiten kweek )
              Last edited by QnQ; 16 January 2018, 19:20.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Dit lijkt meer op een boodschappenlijstje voor een binnenkweek.
                Heb je al veel buitenkweekverslagen gelezen ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Als je uberhaupt aan zulke dure voedingen wilt beginnen.. Dan is dit het essentiele
                  TERRA VEGA van 1L
                  TERRA FLORES van 1L

                  De rest is overbodig en levert vrijwel geen enkel voordeel op.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Organisch
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Nov 2016
                    • 714

                    #10
                    Ik heb altijd met Hesi en Atami gekweekt. Ik ga mijn voeding opgebruiken en dan Sannies way. Wat dus een biologische teelt zou moeten worden.

                    Ik stap dus van Hesi af en schakel over naar BAC. Ik weet niet of dit een goede keuze is. Maar afgaand op andere verslagen ziet het er veelbelovend uit.
                    ​​​​​​Hesi is niet slecht maar bepaalde dames vereisen net ietsje meer dat Hesi niet in haar eentje kan trekken.

                    Comment

                    • beowulf
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 6495

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                      Als je uberhaupt aan zulke dure voedingen wilt beginnen.. Dan is dit het essentiele
                      TERRA VEGA van 1L
                      TERRA FLORES van 1L

                      De rest is overbodig en levert vrijwel geen enkel voordeel op.
                      Hm. Green sensation al is gebruikt?

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Ben je mal Beo
                        Ik teer al een aantal jaren op wat dozen minerale voeding. Om nou een kleine 5 euro uit te geven voor 200 gram groeivoeding, terwijl ik voor diezelfde 5 euro 1,5kg heb, dat vind ik zonde van het milieu.
                        Die specialistische wietvoedingen komen er bij mij niet meer in. Cannabis doet het prima op een Murashige & Skoog mengsel, en die waarden hanteer ik bij het samenstellen. Dat gaat heel goed, en het kost een fractie van die dure flessen.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • beowulf
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 6495

                          #13
                          Nja. Tot nu toe al een resem flesjes getest en uiteindelijk deed een fles groei van de action het ook. Maar als er iets is waar ik na al die jaren niet meer zonder kan dan is het wel die green sensation. Rete duur, maar ik had een paar rondes geleden is de dag erop foxtails van een dikke cm. Dat product zie ik zijn werk doen. Geef het nu wel maar een keer of 4 mee, dus echt duur is het nu ook weer niet. Ze geven soms van die flesjes van 100 ml weg. Ik zou toch is zo eentje proberen te bemachtigen.

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #14
                            Nou ben ik erg benieuwd naar de inhoud van green sensation. In principe is alles na te maken, en mogelijk te verbeteren!
                            Als je ergens de (complete) inhoud terug kunt vinden, dan wil ik best eens uitzoeken hoe je het zelf kunt maken voor minder geld
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            • Organisch
                              Banned
                              Lucky Member
                              • Nov 2016
                              • 714

                              #15
                              Waarom een pH+ Anthony?
                              Ik heb de mijne nog niet nodig gehad. Ik doe een paar drupjes pH- in mijn water en dat is voldoende om een ideale waarde te bereiken.

                              Gemakkelijke planten komen misschien toe met enkel groei en bloeivoeding, maar velen kreunen naar meer. Ik zou vooral outdoor zorgen dat je voldoende weerstand en reserve opbouwt. Ik deed dit (outdoor) met organische supplementen. Door vinassekali toe te voegen kan de plant een sterke weerstand opbouwen. Ze zal ook een uitbundige bloei veroorzaken. Kost nog geen 10 euro en je draait daar meer dan 10 teelten mee.

                              Als je grond het toelaat (niet te lemig) kan je haar evengoed in volle grond zetten en de kat uit de boom kijken. Geen kractiger medium dan puur natuur.

                              Comment

                              Bezig...