Vraag over dosering voeding

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • greenjoker
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2017
    • 31

    #1

    Vraag over dosering voeding

    Korting op 420shop
    Goedemiddag medekwekers ik heb nog nooit met voeding gewerkt en nu heb ik mischien een hele domme vraag :

    op de verpakking staat : 1 tot 3 ml op 1liter water

    als ik dit goed begrijp?
    en ik heb 5plante staan
    maak ik dan 1 liter water aan met 3 ml voeding en verdeel ik over die 5planten?

    of moet ik elke plant 1 tot 3 ml voeding geven?

    ja hele domme vraag mischien maar snap er geen reet van
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    In het onderwijs zeggen ze dan, wat denk je zelf? Als er op de verpakking staat, 1 tot 3 ml op 1 liter water. Als ge snapt dat het een domme vraag is dan weet ge het antwoord wel

    Comment

    • Ipie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2016
      • 2241

      #3
      Als het bloeivoeding is pas beginnen als de plant zover is hé!

      Comment

      • DannyDeVito
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Jul 2017
        • 435

        #4
        en als er 1 tot 3 ml/liter staat zal 2ml wel al voldoende zijn denk ik want die fabrikanten willen die pot zo vlug mogelijk leeg
        succes

        Comment

        • greenjoker
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2017
          • 31

          #5
          Hahah oke per liter dus

          ik heb bio nova dat is volgens mij niet speciaal groei of bloei ?

          Mn laatste vraag : ik woon omgeving amsterdam
          heb mn ec meter nog een keer ge eikt maar deze blijft bij kraanwater 0.9 is dit normaal? Vind het zo hoog..

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            En wat was de PH waarde bij jou?
        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #6
          Die waarden voor uw gemeente vindt ge wsl wel online. Bio nova is het merk he, die maken alles. Dus ge hebt ofwel de groei gekocht, ofwel de bloei, ofwel een supplement, ofwel ne vismix of nen booster.

          Comment

          • greenjoker
            Senior Stoner
            Member
            • Jul 2017
            • 31

            #7
            Ph 8,4
            en op welke site kan je dit online zien?

            Comment

            • Flip Hasjkip
              Wicked Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 3595

              #8
              Uhm, bij de leverancier misschien ? Is dat wellicht Waternet ?

              De kwaliteit van ons drinkwater is hoog. We meten de waterkwaliteit elke dag. Bekijk hoe we de kwaliteit meten.



              En daar kun je lezen :
              EGV (elek. geleid.verm. 20°C) mS/m 43,8

              Dan even delen door 100 voor de cm, en dan kom je uit op 0,438.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              • greenjoker
                Senior Stoner
                Member
                • Jul 2017
                • 31

                #9
                Uh.. geen idee ik ga even kijken, bedankt in iedergeval !

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #10
                  Als je er zeker van bent dat de meter goed geijkt is, dan moet je op de meetwaarde rekenen en niet op de website van je waterleverancier.
                  Als er veel regen valt, en dat belandt in het drinkwater, dan zakt de EC ook.

                  In grote steden ligt de EC vaak hoger, simpelweg omdat er meer zouten in het water zitten. Wat je meet, is wat er in zit. Dat kan hoog zijn ja.. Eventueel kun je dat totaal vermijden door een regenton neer te zetten en van daar je water te halen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...