Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

power roots & enzymen? kweekschema?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    power roots & enzymen? kweekschema?

    Korting op 420shop
    goedeavond medekwekers,

    ik zit met een vraagje op mijn kweekscheman zoals je hieronder ziet :
    https://www.plagron.com/nl-NL/grow-s...-schedule.html

    geeftie dus aan dat ik vanaf de 3e bloeiweek moet stoppen met power roots & enzymen?
    klopt dit ook en hoe doen of pakken jullie dit aan?

    als ik de gebruikers aanwijzingen lees geeftie bij power roots aan vanaf 3e week stoppen?
    maar bij de enzymen geeftie aan gedurende helen kweek cyclus? maar kweekschema vanaf 3e bloeiweek???

    iemand die hier ervaring mee heeft of er iets vanaf weet? heeft dit voordeel/nadeel? wat gebeurt er? wat moet ik aanhouden??

    MVG Royal Bull!

    #2
    Je persoonlijke schema kunnen we niet zien.

    Maar da's inderdaad een mooie oplossing van Plagron, zo zitten ze nooit fout heh..

    Gebruiksaanwijzing
    Voor gebruik goed schudden. 1 ml Pure Zym toevoegen per 1 liter water (1:1000).
    Gebruik deze voedingsoplossing gedurende de gehele kweek bij elke watergeefbeurt.
    Na oplossing in water maximaal 24 uur houdbaar.
    En onderaan bij meest gestelde vragen :

    Geef ik Pure Zym 1x per week of met iedere waterbeurt?
    Je geeft Pure Zym bij iedere waterbeurt tot en met de derde week van de bloei.
    Op de pagina waar ze uitleggen wat enzymen zijn schrijven ze dat het toevoegen eigenlijk overbodig is omdat die dingen altijd in de grond zitten bij de plant.

    Yep, da's best verwarrend ..

    Advies heb ik niet.
    Ik voeg geen enzymen toe, 1x gedaan, niks van terug gezien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      hmm idd ja dus gewoon mee stoppen vanaf 3e bloeiweek,


      btw kweken jullie met co2's?? of zonder?


      mvg Royal Bull

      Comment


        #4
        ik gebruik de coco lijn van canna. hierbij wordt op het schema geadviseerd om vanaf de eerste week groei tot aan het einde enzymen toe te voegen, echter doe ik dit wel maar 1 keer per week. of het echt resultaat boekt weet ik niet. maar aangezien ik mijn medium vrij droog laat worden voordat ik weer water geef heb ik wel veel afgestorven wortelhaartjes in mn cocos ( moet ik canna zelf geloven) daarvoor zijn de enzymen wel goed. maar ik heb wel het idee dat een fabrikant graag overdrijft zodat je niet met 1 kannetje uitkomt maar er toch 2 moet kopen.

        Comment


          #5
          bij het hergebruiken van het medium hebben enzymen zin voor de rest levert het voor mij weinig op
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
            bij het hergebruiken van het medium hebben enzymen zin voor de rest levert het voor mij weinig op
            En dan nog niet veel meer zin dan de bodemorganismen die enzymen uitscheiden..
            Enzymen hebben een vrij specifieke pH nodig, flink wat vocht, geen storende metalen, en de juiste temperatuur (al die voorwaarden, niet de helft, niet driekwart, allemaal). Als enzymen uit elkaar vallen, blijft er stikstof, zwavel, koolstof en waterstof over. Da's plantenvoer.
            Het is niet de enzymen waarmee je een leuk effect bereikt, maar de bodemorganismen die het voor je doen. Die zijn veel actiever in een veel bredere range. Die vreten ook enzymen trouwens, als ontbijt..

            Ik vind dat we enzymen moeten gaan zien voor wat ze zijn: eiwitten. Niets meer of minder. Het zijn geen magische machines die een bodem kunnen opschonen, niet in de verpakkingen die wij hebben, zelfs niet eens in gezuiverde varianten uit laboratoria-winkels. Het is een wassen neus, een verkooptruc. Als het voor jou werkt, dan werkt het. Zelf heb ik lang genoeg met enzymen gewerkt en gespeeld om te weten dat het effect minimaal is. In de sterkste concentratie, met de hoogste activiteit, kreeg ik er nog geen haarzakje mee afgebroken in 24 uur in optimale condities. Moet je eens voorstellen hoeveel effect het heeft als het in niet optimale condities gebruikt wordt.. In zuiver gebufferd water alleen al, laat staan in een bodem.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Hetzelfde geldt voor powerroots. Luchtige grond en je hebt een pot vol wortels, daar hebben ze geen extra's voor nodig.

              Comment


                #8
                idd ja hebben jullie zeker gelijk in ja idd ja die enzymen gaan hem dan niet meer worden zie het nu meer als geld verspilling in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden ik ga hiermee verder!

                mvg Royal Bull

                Comment


                  #9
                  Enzymen geeft ge beter aan de start mee.
                  Niet met flesjes maar door gewoon wormenmest tussen uw aarde te mengen.
                  Het bodemleven activeert zich daar snel mee. Enzymen zijn wel eiwitten maar die zijn net een nodige katalysator op je voedingstoffen. Als de grond en voeding een chemische reactie is zijn enzymen daar de katalysator op.

                  Edit: niet aan de start bij zaailingen he hoewel ze niet snel verbranden op wormenmest. Zeer goed spul. Basic, maar beter dan powerzyme en purezyme alleszins. Goedkoper ook.
                  ​​​​​
                  Last edited by Organisch; 9 April 2018, 15:39.

                  Comment


                    #10
                    De ironie...

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Organisch; 9 April 2018, 21:39.

                      Comment

                      Bezig...
                      X