Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Canna aktrivator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Canna aktrivator

    Korting op 420shop
    Heyy goededag heren heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Is het een nuttig product?

    mvg sebas
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Is het nuttig? Nee.
    Je hebt een bodem, die is gemaakt van compost, veen, turf, en allerlei componenten die niet kunnen bestaan zonder micro-organismen. De lucht zit er vol mee, regenwater zit er vol mee, je schoenen zitten er vol mee, je vingers zitten er vol mee, je haren nog meer..

    Per centimeter bosgrond zit een kilometer schimmeldraad, en een paar miljard bacterien.
    Neem je 20 centimeter bosgrond (een handje) mee uit het bos, op verschillende locaties, dan heb je meer bodemleven dan deze producent ooit in een potje zou kunnen krijgen. Ze proberen het wel! Maar sommige organismen planten zich niet voort in een lab, die hebben levende aarde nodig.

    Maak een composthoop van wat bosgrond, weidegrond en allerlei soorten bodems, en je houdt een complex systeem over die je eeuwenlang aan je potten kunt blijven toevoegen. Da's nuttiger dan dit spul. En honderd maal goedkoper, een stuk gezonder ook (lekker in de buitenlucht).

    Vitaminen uit een potje, of vitaminen uit fruit. Zo moet je 't zien eigenlijk. Dit is een potje, 'wilde aarde' is het fruit.
    Hier in de tuin komen inmiddels 25 soorten schimmels voor, en hoe meer die uitbreiden, hoe minder problemen met rot, meeldauw en andere kwaaltjes ik tegenkom. "Het systeem" genaamd mijn achtertuin, is biodivers, zo erg, dat bijna geen enkele schadelijke soort de overhand kan krijgen. Ze vechten elkaar de tent uit, en daar profiteer ik van.
    Dat heeft bijna 7 jaar moeten duren, 7 jaar bodemmonsters verzamelen. Maar.. Het is het waard!
    Zo'n composthoop, net zo!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X