Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveelheid afmeten, hoe doen jullie dat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveelheid afmeten, hoe doen jullie dat?

    Korting op 420shop
    Ik kweek mijn planten op Plagron Batmix, aangevuld met Plagron Supermix.

    Daarnaast gebruik ik in de groeifase een klein beetje Plagron Grow, om de dag de helft van de aanbevolen hoeveelheid.

    Vanaf de bloei gebruik ik Plagron Bloom, aangevuld met Green Sensation en P/K 13-14.

    Ik vind het erg lastig om vanuit die grote flessen steeds maar weer die kleine ml te moeten afmeten.

    Dus ik vroeg me af hoe jullie dat doen?

    Als ik teveel of te weinig voeding geef, hoor ik dat ook graag.

    Gebruiken jullie ook de online calculator van Plagron? Of doen jullie het op eigen gevoel?

    Hoor het graag!
    Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

    #2
    Ik heb bij de apotheek een 2 mL spuitje gehaald. Kreeg ik gratis mee. Ik heb er ook al eens 20 cent voor moeten betalen.

    Comment


      #3
      Pipet
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ik heb een klein maatbekertje van 12 ml en tevens een klein spuitje van 2 ml. Voeding uit de 5 l kan hevel ik dmv een rietje eerst over in het kleine maatbekertje.

        Pipet is ook handig.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Yes, dat lijkt mij ook reuzehandig! Ik ga pipetten scoren...
          Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

          Comment


            #6
            Injectiespuit bij apotheek halen, een naald erbij kan handig zijn om iets dieper in je fles te komen als je direct uit de fles je spuit wilt vullen. Gewoon de dikste naald vragen die ze hebben dan gaan ze geen rare dingen denken
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


            • gnaffel
              gnaffel commented
              Editing a comment
              mwoah, apotheek in een klein dorp... Dat ga ik dus niet doen...

            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Zeg dat je aan het knutselen bent met houtlijm en die spuit + dikke naald nodig hebt om de lijm precies aan te kunnen brengen, voor miniatuurtjes enzo...

            • gnaffel
              gnaffel commented
              Editing a comment
              Check...

            #7
            1mL is precies 1cm3. Dus wat dat betreft kun je 't ook zonder een spuit doen, maar gewoon met een kubieke vorm.
            Ik werk overigens niet met vloeibare voedingen. Scheelt ook een boel gedoe
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Niet afwegen Cleargreen maar afstrijken!!
              Gaat sneller.

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik heb schepjes van de blokker, daarop staat met pen hoeveel gram voeding er in een schep gaat.
              Ik heb maar 1x hoeven wegen, nu is het voortaan een kwestie van het juiste schepje pakken.

            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Ja dat is inderdaad ook makkelijk

            #8
            Ga het eerst eens proberen met pipetten en dan kijken we wel weer verder...
            Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

            Comment


              #9
              10 en 20 ml spuiten zonder naald hier.
              gewoon bij de apotheker, gewoon voor afmeten van vloeistoffen!

              Alsof je ze voor poeder zou kunnen gebruiken

              Comment


                #10
                gewoon overgieten in apothekers flesjes van glas bv?
                en idd , 10 en 20 ml spuiten is het handigste

                Comment


                • gnaffel
                  gnaffel commented
                  Editing a comment
                  Nah, dat overgieten gaat nogal lastig vanuit een volle fles vind ik. Als ik het eerst overgiet in een apothekersflesje, en dan overgiet en eventueel weer terug in de fles giet gaat er wat mij betreft teveel verloren...

                  Ga het nu eerst met pipetten proberen...

                #11
                gewoon klein trechtertje , en zo'n maatbeker van de plantenwinkel , die gaan in 5/10/25/50ml verdelingen

                Comment


                  #12
                  Blijf ik met hetzelfde probleem zitten, dat uitschenken uit de grote flessen altijd verlies oplevert en terugschenken ook...

                  Met pipetten misschien ook wel, maar volgens mij een stuk minder...
                  Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Er zijn chemici die daar hun werk en studie van gemaakt hebben.
                    Google eens naar 'kwantitatief overbrengen'.
                    Er zijn zelfs Nederlandstalige filmpjes over te vinden: https://www.youtube.com/watch?v=KwWNTJ1Wxqg
                    Wat ze niet vertellen, is dat ze rekening houden met het uitspoelen; de aangemaakte oplossing is dus sterker dan normaal, omdat hij in de laatste container/kolf wordt aangevuld tot de eindhoeveelheid.

                    Stel dus dat je 100mL nodig hebt om na te spoelen, maak dan 900mL voedingswater aan in plaats van 1000mL (je spoelt straks met 100mL dus uiteindelijk wordt het toch weer 1000mL). Je verlies komt dan neer op milligrammen, een verwaarloosbare hoeveelheid als je voeding gebaseerd is op grammen per liter.

                  #13
                  Wat ik doe als ik er met mijn 20ml spuit niet meer bij kom is een stukje luchtslang (of wat voorn slangetje dan ook) op de spuit zetten zo hoef je nooit meer uit de fles te schenken voor kleine beetjes ^^

                  Edit: wel t slangetje van de spuit afhalen voor je em leegspuit in je water anders heb je teveel ^^
                  Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                  Comment


                  • Cleargreen
                    Cleargreen commented
                    Editing a comment
                    Dat gaat beter met een grotere spuit denk ik, anders heb je je spuit al half afgetrokken en zit er nog niks in

                  • Delarie
                    Delarie commented
                    Editing a comment
                    Nooit problemen mee spuit zit altijd vol wanneer nodig maar vaak niet meer dan 5-10ml nodig ^^
                    Last edited by Delarie; 3 December 2018, 00:31.

                  #14
                  Delarie Hmmmz, breng je me toch weer aan het twijfelen...
                  Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

                  Comment


                  • Delarie
                    Delarie commented
                    Editing a comment
                    Hehe hoezo dat dan ?

                  • gnaffel
                    gnaffel commented
                    Editing a comment
                    Om toch met spuiten te gaan werken en daarbij naalden en slangetjes te gaan gebruiken... Zeker als de fles bijna leeg is, zal het met een slangetje aan een spuitje makkelijker zijn...

                    Voor nu ga ik even met pipetten door, heb het redelijk onder de knie op dit moment...

                  #15
                  Als je beschaamd bent om bij de apotheker achter spuit incl naald te gaan moet je gewoon zeggen dat je vape liquid maakt en je concentraten zo nauwkeurig mogelijk moet kunnen afmeten, heb ik ook gedaan

                  Heb er 5 van 2ml (heb die aptus tent pro set gekocht en heb voor elk potje voeding zn eigen naald) en nog 2 van 10ml zonder naald voor mn grotere flessen met voeding van plagron
                  Last edited by DerpiE; 4 December 2018, 19:17. Reden: typo

                  Comment

                  Bezig...
                  X