Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron rekentool verdwenen van website

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron rekentool verdwenen van website

    Korting op 420shop
    Ik wil starten op DWC met voeding van Plagron, maar ik zie dat ze de rekentool offline gehaald hebben.
    Geen idee waarom, omdat je die juist nodig hebt.

    Komen jullie eruit zonder rekentool, of van een ander merk die wel een rekentool heeft voor de voedingswaarden?

    #2
    Ik kan gewoon op de site van plagon en kan ook gewoon schema's downloaden

    even geschikte ertussen zoeken
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    #3
    Die had ik ook gevonden, maar je kon voorheen, ook invullen hoeveel liter je systeem is.
    Die calculatie hebben ze eruit gehaald.

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja dan terug rekenen stelt toch ook niet zoveel voor...
      Ik denk dat als je van andere fabrikant gaat gebruiken het zowizo niet klopt omdat elke fabrikant eigen hoeveelheid heeft

    #4
    Ze gebruiken steevast vaste waardes per 10L (gezien vanaf weske zijn link), dus die rekenhulp komt er eigenlijk op neer dat je alles :10 doet, en daarvan de uitkomst x je aantal liters.
    Of zet een komma. Dus 25mL op 10L -> 2.5ml/L
    Voor elke liter gebruik je dus 2,5mL voeding.
    Maak je 10 liter, dan gebruik je dus10*2.5= 25mL.

    Een kind kan de was doen.


    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #5
      Mijn DWC systeem bevat 5 x 19 liter.

      Kom ik dan goed uit op?:
      Hydro a

      w1: 95 ml

      w2: 95 ml

      w3: 115 ml

      w4: 135 ml

      w5: 150 ml

      w6: 150 ml

      w7: 135 ml

      w8: 150 ml

      w9: 150 ml

      w10: 150 ml

      w11: 150 ml

      w12: 150 ml

      Ik heb het idee dat het niet klopt.
      Zie de foto als bijlage.

      Jammer dat ze het rekenschema niet meer op de website hebben staan.
      Als ik nou eens geen 3 maar 6 weken wilt groeien, heb ik geen idee wat Plagron dan aanraad.
      Attached Files

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dan rek je dat gewoon een beetje uit, net zoals bij ieder ander schema.
        Dat doe je terwijl je bezig bent. Gaan ze in week 3 groei goed, dan doe je week 3 nog een keer, en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer enz enz enz
        Met hydro kijk je veel meer naar de plant, want alles wat je doet heeft meteen effect.

      #6

      yepp even goed voor jezelf uitrekenen welke week je wil strekken (dubbele week zelfde voeding)

      kwa hoeveelheid durf ik niet te zeggen nu
      het gaat om je voedingsvat en niet om je potten zelf.

      Stel dat jou voedingsvat 30 liter is ga je uit van de 30 liter...

      zoals je nu zelf aangeeft zou je een voedingsvat van 95 liter naast potten moeten hebben staan
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #7
        In excel is dit makkelijk na te bouwen. Ik heb een opzetje gemaakt, een kwestie van kopieren zoals ie is, in excel, en een '=' voor die E5 plakken. Dan kun je vervolgens je aantal liters invullen waar aangegeven, en excel vult de hoeveelheid voeding dan voor jou in. Het is wel belangrijk dat je dus voor die E5 een = plaatst, dat moet handmatig anders krijg ik hem hier niet geplakt.
        Voorbeeld: E5 wordt =E5 en E5+4 wordt =E5+4


        mL Hydro A Hydro B
        Week 1 E5 E5
        Week E5 E5
        Week E5+4 E5+4 Vul hieronder in
        Week E5+8 E5+8 Hoeveel liter is je vat?
        Week E5+11 E5+11
        Week E5+11 E5+11
        Week E5+8 E5+8
        Week E5+11 E5+11
        Week E5+11 E5+11
        Week E5+11 E5+11
        Week E5+11 E5+11
        Week 13 0 0
        1 2 3 4 5
        Geen zin om het hele bestand te doen, maar als iemand zich geroepen voelt; het is een leuke oefening en als je 'n beetje handig bent dan kun je dit in 5 minuten fiksen.
        Check je CV eens, als daar 'Microsoft office' op staat, dan zou je dit moeten kunnen. Anders zou ik 't toch heel gauw van die CV halen. Afgelopen week heb ik op die manier een harde selectie gemaakt, en iedereen die aan het liegen was van de stapel gehaald. 90% viel af.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ben je personeelschef tegenwoordig?


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          De directie vindt het wel belangrijk dat we niet meer tijd kwijt zijn aan het uitleggen van de automatisering, dan het automatiseren zelf. Voor nieuw personeel tenminste..
          Personeelschef, ikke?! Ha! Ik ben juist de technische kant op gegaan om niet met mensen om te hoeven gaan. Ik heb 't geprobeerd, de studies gevolgd, en toen kwam ik in aanraking met de werkelijkheid.. Ik ben blij dat ik nu vrijwel alles wat niet mee werkt, direct in de autoclaaf kan flikkeren. 25 minuten later is het smurrie en dan hoef ik er nooit meer aan te denken.

        #8
        Hallo Jointjedraaien!

        Het is jullie correct opgevallen dat de growschedule calculator offline is. Wij zijn bezig met het vernieuwen en verbeteren van de Plagron website. Tevens zijn wij ook bezig met het verbeteren van de growschedule calculator. Het wordt als ware een growschedule calculator 2.0.

        Wij kunnen de growschedules wel nog handmatig maken voor jullie. Stuur een e-mail naar servicedesk@plagron.com of stuur een pm en zit daar de gegevens in die in de growschedule wilt hebben, dan sturen wij jou de gepersonaliseerde growschedule op.

        Heb je nog vragen? Laat het ons weten.

        Team Plagron.

        P.s. Lr2 en Weske bedankt voor het beantwoorden van de growschedule vragen! Wij waarderen dit enorm!

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Kijk eens aan een fabrikant die de moeite neemt om te reageren op een externe site...RESPECT HOOR!!!

          Wel fijn dat jullie het uit kunnen rekenen voor als de mensen toch persoonlijke schema willen netjes hoor
          TOP

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          goed bezig Plagron!

        #9
        Dat noem ik nu eens service !

        Comment


          #10
          exmember47012 : Er is een topic speciaal over Plagron: Vragen ivm Plagron
          Misschien willen jullie dat ook weer eens oppikken?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • exmember47012
            exmember47012 commented
            Editing a comment
            Hoi QnQ!
            Dat willen wij heel graag doen! In het verleden is het ons heel moeilijk gemaakt door de overheid om de cannabis kweker in welke vorm te helpen cq te ondersteunen. Dit had vooral te maken met de growshopwet. Maar bij deze willen wij weer heel graag de vragen beantwoorden die over Plagron producten gaan. Hierbij wil ik wel gebruiken van het moment om aan te geven dat wij geen enkele behoefte hebben om aan sales te doen via dit forum. Dus wij zullen niemand aanzetten tot het gebruiken van Plagron producten. Wij zijn er van bewust dat op de forums heel veel trouwe kwekers zitten die veel passie hebben voor het kweken van hun eigen medicijn. Aangezien wij overwillen komen als een betrouwbaar merk, moeten wij dus ook wat meer investeren in het verlenen van een service op maat. En het beantwoorden van vragen die gesteld worden op dit forum zien wij dus ook als iets noodzakelijks om ons doel te bereiken. Dus vanaf vandaag zullen wij dagelijks de vragen beantwoorden die in de sub topic ''Vragen ivm Plagron'' gesteld worden.
        Bezig...
        X