Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Canna aqua schema EC waarde kloppen niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Canna aqua schema EC waarde kloppen niet?

    Korting op 420shop
    Ik heb een schema aangemaakt via de website van Canna dat ik heb toegevoegd aan de post. Nu zit ik week 0-3 en heb ik dus ong 109ML (iets minder zelfs) van A en B toegevoegd aan mijn atami druppelsysteem dat 50L water bevat. Zoals je op het schema kan zien bevat mijn leidingwater een EC-waarde van rond de 1.0. Nu na dit toe te voegen heb ik een EC waarde van rond de 5.3 wat dus helemaal niet overeenkomt met het schema. Ik snap er echt niets meer van. Klopt dit schema dan niet? Wat me erg sterk zou lijken...

    Waarschijnlijk een domme beginnersfout, maar ik vind het probleem na dagen zoeken nog niet. Enige hulp zou zeer welkom zijn;
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    hoe heb je A/B gemengd ?
    al ec meter eens geijkt

    Comment


    • Didier
      Didier commented
      Editing a comment
      Ik heb het gewoon apart in de tank gegooit en heb 2 EC meters die hetzelfde aangeven.

    #3
    met wat meet je ml ?

    Comment


    • Didier
      Didier commented
      Editing a comment
      Maatbeker

    #4
    welke eerst ?
    en hoe

    Comment


      #5
      Een Ec van 5.3 is veel te hoog. Ik zou het vat aanvullen met kraanwater tot de Ec uitkomt op die van het kraanwater + 1. Het schema kun je wel weg mieteren als je hebt uitgesloten dat het aan de meters ligt. Gewoon steeds de Ec van kraanwater + 1 geven tijdens de hele kweek. Een kind kan de was doen.

      Comment


        #6
        water temperatuur ( 23 graden )
        A goed roeren
        B goed roeren
        2 uurtjes laten rusten
        RT goed roeren
        CZ goed roeren

        dan pas ph meten en op 5.8 brengen

        Comment


          #7
          Lijkt precies dat je dubbel zoveel voeding gebruikt hebt
          als test zou ik eens 1 liter maken met het schema en dan kijken of het terug hetzelfde is

          Comment


            #8
            Is toch de bedoeling dat je te weten komt
            wat er is mis gegaan

            Comment


              #9
              Ik denk dat er een fout zit in de schema-tool van Canna.

              De verhoudingen kloppen namelijk grotendeels, ook bij lagere volumes, maar het lijkt me nogal sterk geconcentreerd als je EC zo hoog uit komt.

              Ik neem voor 't gemak even aan dat je een plastic vat gebruikt, wat geen zoutaanslag of iets dergelijks heeft.
              Ik kom op 2.2ml voeding per liter water uit, dat staat wel in verhouding met 109mL per 50 L

              Wat is nu wijsheid?
              Maak 1 liter water, en drijf daarin de EC op tot jouw gewenste waarde. Noteer de hoeveelheid voeding die daarvoor nodig was, doe dat X50 en voila, je hebt je eigen schema.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #10
                soms foto van je maatbeker ?

                Comment

              Bezig...
              X