Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Top focus. Hoeveel per week ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Top focus. Hoeveel per week ?

    Korting op 420shop
    Heren,

    Ondertussen in m'n plant (automazar) haar 6de week gestart. Alles is top verlopen maar in de eerste week van zijn bloei ziet hij er maar Sipjes uit (bladeren hangen). Ik ben vandaag langs de growshop geweest en heb een gratis sample van horti fit gekregen (zie foto). Deze geeft aan dat ik 2ml per week moet toevoegen aan m'n plant. Is dit ook echt de maximale hoeveelheid (2ml lijkt me zeer weinig)? Of raden jullie aan om meerdere keren per week voeding te geven en zelf aan te voelen wat de juiste hoeveelheid is?

    Ligt het aan mij of hangen de bladeren? Overvoeding kan het niet zijn aangezien ik vandaag pas met voeding begonnen ben... Enigste wat ik zou kunnen denken is te kort aan water of overbewatering. Hoeveel zou een plant van deze grote aan water drinken zodat kan ik inschatten waar het aan ligt.

    Het zijn misschien wel wat overbodige en simpele vragen maar twijfel er toch wel aan.

    Hoor graag van jullie,

    Gr super



    Attached Files

    #2
    Zou inderdaad goed kunnen dat ze gewoon honger heeft.
    Zeker als je nu pas bent begonnen met voeding geven
    wat voor grond mix gebruik je?
    Graaf met je vinger ff een klein gaatje in de pot om zo op 2/3cm diepte te voelen of je aarde vochtig, droog, of helemaal doorweekt is. Gewoon vochtig is goed.
    Met dit soort voedings supplementen heb ik niet veel ervaring. Ik zou daarom zelf lekker het advies van de growshop volgen.
    Maar er zijn vast en zeker mensen op dit forum die daar een beter antwoord op hebben .
    Kan het misschien zelfs zo zijn dat het tekort dat je zou hebben niet in deze bloeivoding zit?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Veel voedingslijnen zijn tegenwoordig behoorlijk geconcentreerd. 2ml hoeft dus helemaal niet weinig te zijn
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Van een voedingstekort gaat ze niet hangen !!
        Ze gaan alleen hangen van teveel of te weinig water.
        Til de pot op en je bent baas.
        Zwaar = teveel, en als de pot niks meer weegt = te weinig.

        hortifit.JPG

        De roze streep is de topfocus.
        In week 1 van de bloei geef je 1ml/L en in week 5 van de bloei daarna pas weer met 2ml/L
        Ik zie nog nauwelijks bloei dus je kan dit nog niet geven.

        De plant ziet bleek, dat komt door een stikstoftekort of doordat ze te nat staat.
        Die top-focus gaat daar niet bij helpen.

        ---- topic verplaatst naar het forum over voeding omdat dit een vraag is over voeding die mijns inziens in het forum over voeding hoort en we een forum speciaal over voeding hebben dus waarom niet ----
        Last edited by QnQ; 9 July 2019, 00:10.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Nederhigh ik gebruik potgrond van het merk dcm genaamd groenten en kruiden. Deze bevat voor 100 dagen organisch meststof en zou het beste zijn voor wietplanten qua voeding. Wat betreft de vochtigheid is de grond gewoon vochtig maar allesbehalve nat. Het kan wel zijn dat er veel water heeft verzameld in de onderkant van de pot.

          QnQ ik denk dat het idd ligt aan een stikstof tekort of over bewatering... Onderste bladeren kleuren ook geel aan sterven af. Ik heb ondertussen wat extra gaten geboord in de onderkant van de pot in de hoop overtollig water verloren te laten gaan.
          ​​​​​​​

          Comment


            #6
            De pot QnQ is nu nat maar wat
            woog hij droog? Geen hond die daar aan denkt toch
            als beginnende kweker bv..........

            Comment


              #7
              Het verschil tussen een natte pot en een droge pot (bij planten, niet bij dames, ik zie de comments al) is ongeveer het verschil tussen een pot vol zand en een pot vol piepschuim.

              Dat kan iedereen wel bepalen.
              Het komt niet op de gram.
              Kun je m met 2 vingers optillen of met 2 personen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Sorry, !!

                "" Geen enkele beginner'' kan dit weten!
                Twee vingers of twee personen wat zegt dat
                voor iemand die een zaadje in de grond stopt
                en het water geeft? Daarna hier een berichtje plaatst
                en dan vragen wat de pot weegt aan die persoon?

                Goed bedoelt hoor!!


                Comment


                  #9
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Heren, het was toch gewoon een tekort aan water blijkbaar..... Heefy een dagje in de regen gestaan en ziet er ondertussen toch wel veel beter uit vind ik persoonlijk. IMG_20190714_141549_resize_20.jpg
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X