Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaia Green Alternatief Nederland.? Droge topdress voeding.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gaia Green Alternatief Nederland.? Droge topdress voeding.

    Korting op 420shop
    Zat gister (vandaag) midden in de nacht op youtube weer eens wat van die Amerikaanse en Canadese wiet youtubers te bekijken.

    Ik kwam uiteindelijk bij het kanaal van Mr, Canucks. https://www.youtube.com/channel/UCtU...racrxDQ/videos
    Buiten de omstreden trainingstechnieken die hij gebruikt, veel defoliation etc, was er 1 ding dat mijn intigreerde.

    Hij gebruikt geen bottle nutrients, maar "dry amendment top dressing".

    Dat is voeding in poedervorm, dat gooi je bovenop de aarde in je pot, wrijft het een beetje in, en je bent een maand klaar met voeding geven.
    Alleen nog water geven en de PH een beetje in de gaten houden.

    Het is biologisch, wat mijn voorkeur heeft, en zijn planten zien er gezond uit! Met een degelijk formaat toppen.
    Grofweg een maand voor de oogst de laatste voeding geven, en je hoeft ook niet te flushen.

    Nou lijkt mij dit persoonlijk ideaal. Je zit niet constant te kutten met om de 2 dagen voeding geven etc..
    Met bio flesvoeding natuurlijk wel wat minder vaak.

    Mr Canucks kweekt vooral op coco's en onder LED. Maar hij zegt nog nooit extra voeding suplementen te geven zoals bvb Cal/mag.
    Bij Flesvoer (ja sorry zo noem ik het ff) moet dat toch eigenlijk altijd wel dacht ik?





    Dus ik ben ff gaan googlen, maar helaas..
    Het Merk Gaia Green is in Nederland niet voor een schappelijke prijs te verkrijgen.
    En ik kan zelf ook geen alternatieven vinden.. Behalve Dr. Earth. Maar dat is in Nl ook niet echt te verkrijgen..

    Ik vroeg me af wat de JD leden nou denken over deze manier van voeden.
    Zitten er volgens jullie haken en ogen aan? Of is het allemaal prima en gewoon voorkeur,

    En of jullie wellicht een product kennen dat Vergelijkbaar is. Of er zelfs ervaring mee hebben?

    Als dit echt een goeie manier van voeden is... Is er dan in NL mogelijk een klein gaatje in de markt?

    Peace!

    Last edited by Nederhigh; 28 April 2020, 15:46.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Er zijn wel meer dingen die mij intrigeren.....wat een bult filmpjes van onmundig grote toppen!
    Deze knaap weet wel waar hij mee bezig is! Zou een mooie toevoeging zijn op JD!

    Of zou hij er al zijn? ... Mr. Canucks = Mr. Q?

    Lol.jpg
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      moest lachen. Dankjewel! die had ik ff nodig.

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Haha zalig gewoon!

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Als dit waar is dan heeft Q wel een kleine persoonlijkheids stoornis.
      Deze man topt bij de 2e node. Dat zou Q nooit doen volgens mij

    #3
    Is dit niet vrijwel hetzelfde als de biotabs? Maar dan in poedervorm..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #4
      kroket Ohja biotabs.. Natuurlijk die heb ik hier vaak voorbij zien komen.. Stom. Is inderdaad erg vergelijkbaar.
      Die kwamen met al mijn google zoektermen ook niet naar boven
      Het ding is dan wel dat als ik op de website van biotabs kijk zie ik 20 verschillende producten waardoor ik in eerste instantie direct door de bomen het bos niet meer zie .
      ff op inlezen dus.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      #5
      Ik ben vrij zeker dat je hetzelfde bereikt met een emmertje koemest. Nooit gesnapt trouwens waarom die Amerikanen, of in dit geval ne Canadees, kiezen voor zo'n lange groeiperiodes om dan de meest bladeren weg te halen en een shitload tijd te moeten steken in knippen. Dat begint al bij de eerste keer toppen, hij gebruikt de eerste drie nodes, waar nauwelijks deftige groei in zit. Resultaat kan je volgen, extreem traag groeiende planten. Om vervolgens nog x-aantal weken extra groei te geven om nog is een aantal keer te toppen. Bijna 10 weken groei, voor iets wat je kan bereiken in 4 weken. Eindresultaat is ook vrij pover voor 600 watt op ietsje meer dan 1 m2 voor zo'n gigantisch lange groeiperiode.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik snap er indd ook vrij weinig van.. Zijn wij nou zo slim en zei zo dom? Of andersom?
        Denk je niet dat je met alleen koemest tekorten gaat krijgen?

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Ik gebruik dat buiten voor alles. Op de 1 of ander manier binnen voor mijn wietplanten dan weer niet, uit schrik dat er iets mis gaat. Maar het is sowieso ook traag opneembaar want ik plant bv aardappelen en dan smijt ik in het plantgat een handje korrels en die komen niet verbrand op. Denk dat dat een vrij evenwichtige voeding is.

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Mijn Af'jes van vorig jaar hebben alleen koemestkorrels als bijvoeding gekregen. Prima oogst van gehad. Niet te vergelijken met wat er nu in de kweekkast binnen staat te gebeuren, maar ook maar een fractie van de kosten van de voedingsmiddelen die ik nu gebruik. Grote kans dat ik er tijdens de bloei dit jaar weer een handvol bij gooi.

      #6
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Voor mij voelt dat dus veel natuurlijker.
        Ik ben dat gewend door het verbouwen van alles en nogwat op de moestuin. En mijn buitenplantjes in de volle grond.
        Dat precieze moment spot on kan er ook voor zorgen dat het op dat moment juist spott off is natuurlijk . Het is denk ik net wat je gewend bent.
        Denk wel dat wanneer je jou macronutrient voedings schema helemaal on point hebt dat je dan dikkere toppen krijgt.
        Maar gemakt heeft bij mij zo ook z'n waarde
        Last edited by Nederhigh; 28 April 2020, 20:33.

      #7
      Ik las topless ...

      Comment


      #8
      Ik ben na jullie input tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon allemaal zelf ff moet gaan testen.
      Denk dat ik wat plagron bio voeding ga vergelijking met blumat of zelf wat samenstellen.
      Wellicht dat ik me zelfs aan niet bioligische flesvoeding waag .

      Heb net het goeie nieuws gekregen dat de koop van mijn (oude) nieuwe eerste huisje 100% zeker door gaat!!!!

      YESSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eindelijk kan ik gaan plannen voor mijn eerste echte binnen kweekje!!



      Kijk hier al een jaar of 6 ontzettend naar uit
      Of nouja, genoeg andere dingen te doen eerst..
      Last edited by Nederhigh; 29 April 2020, 13:12.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Nederhigh : Precies zo had ik me dat een beetje bedacht ja! Hahahaha
        Zit er toevallig wel een kelder in van enig formaat?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        @Kelderkastje
        Jup, sleutel overdracht is al over 3 weken.
        Staat nu leeg en heb het huis over gekocht van mijn vader.. gelukje hoor zo'n lieve pa!
        Dus kan per direct beginnen met spullen verslepen.
        Gijsch Nouja.. Nee niet echt. Het is een oud smal arbeiders huisje. Met zo'n kleine kelder die aan beide kanten schuin af loopt.
        Denk dat ik daar niet makkelijk een tentje kwijt kan.
        Daarnaast is het erg vochtig in de kelder dus dat is ook niet heel handig. + de kelder zit aan de straat. Je kunt vanaf buiten door een roostertje in de grond zo de kelder in kijken.
        als je goed kijkt dan
        Zou er dus moeten stoken en een dehumidifier plaatsen, isolatie plaatsen aan de straatkant, en bedenken hoe ik dat met de afzuiging ga doen.. Ga zeer waarschijnlijk kweken in de mini opslag kamer waar de cv ketel staat. Scheelt ook stoken want dat ding is toch aan. Op de 2e verdieping en een raampje naar buiten.

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Wat is het voor dressing geworden
    Bezig...
    X