Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

correcte ph waarde ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    correcte ph waarde ?

    Korting op 420shop
    Goedenavond mede hobbyisten

    Ik ben nou met mijn 3e kweekje bezig wat eigenlijk met een beetje slag en stoot toch redelijk goed gaat.
    (gaande weg leert men natuurlijk), alleen iets waar ik al een tijdje toch mijn twijfels over hebt is of ik wel de juiste ph waarde geef.
    Ik gebruik lightmix van de GS en cocossubstraat van atami ik mix dit 2/3 lightmix 1/3 cocos.
    En op aanraden van degene die me destijds wat wegwijs had gemaakt een ph waarde van 5,8 aangehouden.
    Alleen door wat cocos verslagen en aarde verslagen gelezen te hebben twijfel ik of ik niet wat aan de lage kant van de ph waarde geef

    nouja ik hoor t graag

    #2
    Bij twijfel, kijk je naar je planten. Als die zich slecht voelen dan laten ze dat wel weten.

    Of je vraagt je adviseur. Het helpt ook wel om aan te geven watvoor teelt je doet. Mensen die cocos gebruiken doen soms aan eb en vloed achtige dingen, da's heel anders dan een aardekweek.
    Als jij gewoon grond in potten gebruikt, waarom zou je dan een pH waarde aannemen die lager is dan de rest?
    En als die pH waarde goed is, hoe kom je dan aan je twijfels? Laat de plant tekenen van tekorten zien?


    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie LR2 .

      Het klopt ik gebruik gewoon potten en geef met de hand water .
      Tot dusver is t redelijk gegaan maar ik denk nog ruimte voor verbetering,
      vandaar ook deze vraag of ik hier iets aan zou veranderen of dat dit naar jullie weten (ervarende) gewoon goed is.

      Comment


      #4
      Ik zuur af tussen 5.7 en 6.3 op gewone potgrond en tot op heden gaat dit prima. Heb geen jarenlange ervaring ...

      Comment


        #5
        Rreppellsteeltjam bedankt !

        Comment


          #6
          Ik meet al jaren helemaal niks meer.


          Ik kijk naar m'n planten en als ze niet klagen dan is het goed. Zo houd ik tijd over voor andere dingen, en da's ook belangrijk! Als ze wel klagen, dan stuur ik een beetje bij.
          Zouden meer mensen moeten doen, het kan echt geen kwaad.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            Dat hoop ik mezelf met de tijd ook aan te leren.
            Maar voor nu vind ik luisteren naar anderen hun ervaringen voorlopig een beter plan
            ik weet dat veel mensen hun eigen manier hebben die voor hun werkt,
            Alleen de basis van vele kweek manieren zoals bv ph zijn de (meeste) mensen t na zoveel jaar wel ongeveer over eens.
            Vandaar mijn nieuwgierigheid naar andere hun mening hierover
            Last edited by Mizzaa; 6 October 2020, 22:15.

            Comment


              #8
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Een pH van 5.5. in de groei is optimaal, dat geef ik al jaren met succes en ik ben lang niet de enige. Maar kennelijk praat de man van 'bek houden en draaien' anderen na.

              • Mizzaa
                Mizzaa commented
                Editing a comment
                Ik zit onderhand 5e week bloei had dit nog niet vermeld

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment

              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Ik meet al jaren helemaal niks meer.


              Ik kijk naar m'n planten en als ze niet klagen dan is het goed. Zo houd ik tijd over voor andere dingen, en da's ook belangrijk! Als ze wel klagen, dan stuur ik een beetje bij.
              Zouden meer mensen moeten doen, het kan echt geen kwaad.
              Hulde. Zo werkt het, alleen een kleine check als er afwijkingen zijn

              Comment


                #10
                Als de pH van je bodem toeneemt terwijl je je water afzuurt naar steeds een vaste waarde.. Dan heb ik nieuws voor je: je plant vind dat niet lekker en is ZELF de bodem pH omhoog aan het gooien door basen uit te scheiden.

                Dat is dan een signaal dat er iets niet goed is.
                Mijn planten scheiden zuren uit rondom de wortels, omdat ik geen fuck regel aan de pH en die is dus altijd te hoog. Daar heb ik geen problemen mee want het bespaart mij een boel gedoe.
                Als je toch al alles aan het regelen en meten bent.. Waarom zou je dan niet de perfecte waarde aanhouden? Waarom zou je daar dan onder gaan zitten en stiekem eigenlijk alsnog hetzelfde doen als ik: er flink naast zitten en de plant het laten oplossen.
                En dan weer bijsturen omdat de plant het zo goed op lost.. En dat herhalen ad infinitum.

                Ik wil niet zeggen dat wietkwekers soms achterlijk zijn.. Maar dit voelt als 'Ik wil 15 liter water in een emmer van 10L stoppen, dus ik moet hem elke keer bijvullen want hij loopt steeds over! 15 Liter is de ideale vulling volgens Barry en die werkt met emmers, maar elke keer zakt die weer naar de 10.0 dus dan moet de kraan weer open, dan meet ik 15L en vijf seconden later is het weer 10.0 dus moet de kraan weer open. Is mijn kraan kapot denken jullie?!'
                Ik lach me het schompes hier soms.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #11
                  Duidelijk !
                  Bedankt voor t mee denken iedereen !!

                  Comment

                  Bezig...
                  X