Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding mengen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voeding mengen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik overweeg een grow doseer controller, en ik vroeg me af of je voeding zomaar kan mengen en of die degelijk gemengd blijft, of die na een tijdje geen "lagen" gaat vormen, zoals bvb water en olie...

    Zo een controller heeft een beperkt aantal pompjes om te mengen, en dus zal je voeding op voorhand moeten mengen vermoed ik...

    Ervaring mee iemand?

    Mvg

    #2
    Dat blijft niet vanzelf goed gemengd, nee.
    Er staat niet voor niets schudden voor gebruik op de fles.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ja, ze zeggen het elders ook.
      Hoeveel soorten voedingstoffen geven jullie dan bij hydro RDWC? alles wat op de schema's staat?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik gebruik dutchpro, en niet alles is geschikt om langer dan 24 uur in een vat te houden, dus alleen a + b en calmag, en stoppen met calmag als je de explode toevoegt of pk13/14 gebruikt in de 4e week voor de oogst.

        50 liter pompje is genoeg, en altijd minstens 0.1 ml waterstofperoxide toevoegen per liter.

      #4
      Roerstaaf in je vat lost een boel op.
      10 RPM is vaak al voldoende.

      Het probleem is echter dat de meeste voedingen zijn samengesteld met stoffen die niet met elkaar binden, als je daar dan een ander merk of type bij gooit, dan kan er iets neerslaan als een zout (kan ook bij te hoge of lage pH). Wanneer je vat dan bijna leeg is, komt dat zout mee en verstopt het je leidingwerk of vergiftigt het je planten door een overdosis.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        Ook voeding op voorhand al mengen door een gebrek aan pompjes is geen optie, ze verkopen de voeding niet voor niets in losse componenten....

        Comment


        • granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          "ze verkopen de voeding niet voor niets in losse componenten"

          Dat is enkel omdat ze in pure vorm niet met elkaar vermengen...Mits sterk verdund met water

        • GreenBio
          GreenBio commented
          Editing a comment
          granddaddyHaze, Met computergestuurd mengen gaat het om de pure vorm, niet vermengt met water. Het ging over doseerpompen, en die doseren puur en niet gemengd ?
          Last edited by GreenBio; 16 February 2021, 19:11.

        • granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          GreenBio

          Nee dat word naar een centraal vat gepompt waarin het vermengd word met water.....en niet in pure vorm met elkaar

          Pak maar eens een bodempje van A-Voeding en gooi daar maar een druppel B-Voeding in....Kijk maar of dat mengt met elkaar of....Dat het totaal gaat schiften

        #6
        @granddaddyHaze Je begrijpt niet wat ik schrijf, lees de oorspronkelijke vraag nog eens....

        Zo een controller heeft een beperkt aantal pompjes om te mengen, en dus zal je voeding op voorhand moeten mengen vermoed ik...

        Comment


        • granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          Neee geen voeding.....nogmaals ga maar zelf proberen om Voeding met elkaar te vermengen...Dat gaat niet

          Toevoegingen is een ander verhaal....toevoegingen kunnen in sommige gevallen met elkaar vermengd worden, in sommige gevallen met A-Voeding en
          in andere gevallen met B-voeding

          Maar dat staat allemaal wel in de bijgeleverde beschrijving van die "Grow doseer controller"...Mag ik voor je portemonnee hopen
          Last edited by granddaddyHaze; 16 February 2021, 20:22.

        • GreenBio
          GreenBio commented
          Editing a comment
          Ok...

        • granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          @GreenBio

          Zeg deze dingen niet om bijdehand te zijn maar voor je veiligheid

          De meeste Voedingsmiddelen die wij gebruiken zijn eigenlijk Chemische middelen welke in sommige gevallen behoorlijk nare gevolgen kunnen hebben als deze vermengd worden met elkaar en er schadelijke dampen kunnen ontstaan
          Pas alsjeblieft een beetje op

          Zelfs in de meeste keukenkastjes staat een dodelijke combinatie....Gooi geen Ammonia en bleekwater bij elkaar want de damp is heel schadelijk voor je, zo niet dodelijk

          En wij werken met Salpeterzuur, Fosfor, Citroenzuur etc etc Pas op met wat je met elkaar vermengd

        #7
        Was dat niet juist mijn reactie op de oorspronkelijke vraag ?

        Jou reactie hierop, meerdere malen......
        ....nogmaals ga maar zelf proberen om Voeding met elkaar te vermengen...
        Ik hou erover op, bedankt voor je goede zorgen betreft mijn veiligheid, maar is niet nodig hoor......

        Comment


          #8
          Toch heeftie wel een punt.
          Voor wat betreft veiligheid zit ik daar niet over in, dat zal wel loslopen, maar als je basisvoedingen en additieven met elkaar gaat mengen voor je alles in water oplost kan dat inderdaad weleens voor problemen zorgen.
          Wat LR2 aanhaalde geldt dan in versterkte mate.
          Ik heb er geen ervaring mee, maar sommige producten zitten inderdaad om die reden apart verpakt.
          Het kan dus wel zinvol zijn om die specifieke vraag aan de voedingsleverancier te stellen, er zullen niet veel kwekers zijn die de voeding mengen voor ze het aan water toevoegen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #9
            HYGRO a & b zijn apart verpakt, omdat als je ze mengt, ze samen hard worden, zoals gips ...en ja, ze zitten om een reden apart verpakt ja

            CANNA Aqua Flores bestaat uit twee delen, deel A en deel B. We scheiden deze delen met een reden. Het kan namelijk zijn dat wanneer sommige van de elementen in deel A en B bij elkaar worden gevoegd, ze samenklonteren. De plant kan dit niet absorberen. Daarom moet je eerst de A-component en vervolgens de B-component toevoegen aan het voedingswater.

            Comment

            Bezig...
            X