Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voedingsvat: ec stijgt ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voedingsvat: ec stijgt ?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik kweek op grond en heb een voedingsvat met een pomp en timer.

    Ik zie dat overdag de EC stijgt en ' nachts daalt? De tempratuur van het vat is constant 18 graden.

    Iemand die dit kan verklaren?

    Het wordt dag om 18u00 > 06u00.

    Vrijdag had ik het opgevuld.

    2022-06-27 13_04_36-EC - Grow _K20_.png
    2022-06-27 13_06_44-PH - Grow _K20_.png

    Mvg Manfred


    #2
    Bio organische voeding of mineraal?

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      hallo, enkel plagron terra grow nu voorlopig en 100 ml H2O2 per dag komt er in...

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan dat wel samen?

      Vat beter koelen denk ik, deksel er op.

    #3
    H2O2 breekt af uit zichzelf omdat het een oxidator is, het breekt daarnaast wel meer af.

    De EC kan overdag stijgen omdat de temperatuur van de lucht die je er doorheen blaast hoger is. Het stijgen en dalen loopt vrijwel gelijk met de zonsopkomst en zonsondergang. Kweek je op een zolder?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      hallo, ik kweek op zolder, maar er is zuurstofpomp, wel een circulatiepomp die door de chiller loopt en terug in het vat

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Dan vermoed ik dat je chiller niet opgewassen is tegen de hogere temperatuur die je vat krijgt daar op zolder.
      Misschien hangt je thermometer niet netjes in het midden van het vat, maar te dicht bij de uitlaat van je chiller waardoor het lijkt alsof die constant 18 graden is. Een graad of 2 verschil geeft een verschil in pH waarde. Ik zou daarom als ik jou was gewoon van het gemiddelde uit gaan, en niet van de uitersten.
      Hoe warmer je water, hoe hoger de EC ook.
      Eigenlijk is het hele verloop wat ik hier zie, terug te leiden naar de zon die op het dak staat. Kun je vrij weinig aan doen.

    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      ik denk dat de circulatie gewoon niet hoog genoeg was... chiller is veel te groot voor die ton hoor. ec gaat mee met wanneer het licht aan of uit is heb ik precies de indruk ook... EC stijgt als lampen uit zijn... temperatuur is stabiel.

    #4
    tempe 2022-06-28 20_08_04-GroLab.png ratuur gaat van 17 tot 18

    Comment


      #5
      Dus.

      Vat beter koelen.

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        maar die tempratuur is constant hoor, is gewoon ingezoomd... minimum 17, maximum 18 graden... (?)

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hmpf, meer flow dan.
    Bezig...
    X