Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Action cocos blokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Action cocos blokken

    Korting op 420shop
    Er waren wat onduidelijkheden over deze cocosgrond en planten gingen er niet goed op . Ik heb er wat aan gemeten , en de EC waarde ligt rond de 7.0 !

    Eerst uitspoelen dus , dan weer voeden met normale EC

    #2
    Ik heb deze cocos gebruikt voor me autoflowers,
    40% cocos ,
    60% stekgrond ,
    handje wormenkak.

    Had t niet uitgespoeld, had ik wel moeten doen mja heb pas sinds recent me ec meter teruggevonden.

    D1CDAF44-CCF9-4353-91E3-498BB6B96E8B.jpg
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #3
      20230219_122156.jpg Had je de ph ook gemeten? Die was destijds ook heel erg hoog. Ik had die kokos in m'n eerste kweekje gebruikt voor 1 plant omdat de ficus stekjes het juist zo goed deden op die kokos. Het zijn al flinke plantjes en staan nog steeds in die kokos en al die tijd enkel kraanwater gehad. Die wietplant stopte gewoon met groeien toen en heb ik weggegooid.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Heb wel gespoeld toen terwijl de plant er al inzat. Duurde vele dagen voordat ec en ph weer beetje acceptabel waren, moeten tientallen liters geweest zijn, maar de plant kwam niet meer op gang helaas.

      #4
      Kamerplanten kunnen kennelijk veel hogere EC waardes verdragen dan cannabis , in de startfase in ieder geval.

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        atmosphere1 ik geloof dat je eens iets had gepost met het meten van de ec van aarde in gedistilleerd water? Hoe kan ik dat accuraat meten? Heb nog wat grond liggen en ben benieuwd naar de ec.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        accuraat gaat niet lukken , maar wel goed genoeg om er wat aan te hebben naar mijn idee. Je kunt het water uit de grond persen als het kweek klaar is , d.w.z. met de hoeveelheid water waarin je de planten gaat kweken.

      #5
      Cocos wordt van oudsher gewassen met zeewater omdat dat lokaal voor handen is.
      Vandaar dat men vroeger adviseerde om ze te laten zwellen, dan nog twee of drie keer te spoelen voor gebruik.

      Ik gebruik die cocos zelf ook, maar hier geen problemen gevonden. Misschien omdat ik ze ruim uitspoel. Maar ik heb er veel gevoeligere planten in staan dan cannabis en die doen het prima.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Voor planten die ik niet kan missen, absoluut niet. Ik kan niet met cocos om gaan; steeds te droog, of te nat.. Het is eigenlijk nooit goed.
        Dat is het enige consistente wat ik met cocos heb. Maar ik stek tegenwoordig wat vaker ornamentale planten die veel geld opbrengen bij hobbyisten, denk aan hoyas en begonias enzo. Die doen het prima in cocos en hebben veel minder eisen.
        Een vriend van me heeft me ook jeneverbes-stekken gegeven, als ik die aan het wortelen krijg dan kan ik ook rekenen op 15-75 euro per stuk aan verkoop. Die zijn wel flink gevoelig voor verkeerde aarde en hebben een tolerantie die neerkomt op "zodra je problemen ziet, is de plant al dood".
        Op zijn verzoek ook wat exotische zaden geplant, in cocos en perliet. Juist omdat het zo'n leeg medium is.
        Maar ik blijf er bij dat het rommel is. Alleen we waren er beiden zeker van dat het in potgrond alleen niet zou lukken en dat pure perliet voor problemen zou kunnen zorgen.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Is het dan zoveel lastiger om jeneverbes stekken aan het wortelen te krijgen dan bijvoorbeeld begonia's?

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Blijkbaar wel Hork! Ik wist dat ook niet, maar er zijn van die geimporteerde jeneverbessen uit Japan die er makkelijk 3-6 maanden over kunnen doen om te wortelen. De Europese communis is praktisch niet te stekken. Een begonia hoeft maar in water te hangen of een beetje vocht te ruiken om wortel te willen schieten uit een node. Daarbij kun je praktisch al het blad afknippen.
        Een kennis van me heeft tijdens de polkadot begonia bubbel (tot voor kort waren ze 45 euro per stuk in de tuinhandel) flink geld verdiend met een etsy pagina waarop ze stekken aanbood voor 20-35 euro per stuk. Die hoopt van harte dat er weer lockdowns komen want de handel liep toen hard.

      #6
      Ik gebruik zelf cocospotgrond, dat als het goed is voorbehandeld is , maar ik spoel het intensief uit en meng het daarna met andere grond. De droge geperste blokken zijn wel lekker handig om in te kopen, maar behandeling is echt noodzakelijk. EC kan zo maar 10.0 zijn zelfs. en het is ook nog niet duidelijk waar deze dan uit bestaat.

      Comment


        #7
        Ik meng die cocos altijd met wat gewone.

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ook dan kun je het beste die cocos eerst uitspoelen.

        #8
        Wat LR2 al aangaf over zout uit zee lijkt bevestigd te worden door het feit dat er zand in die cocos zit. Het zout zou zo maar natriumchloride kunnen zijn voornamelijk. dus haal een zeef zak bij de groente afdeling van de ah en spoel de cocos goed door . Daarna kun je het zonder te bufferen met voeding ook door potgrond mengen .

        Comment

        Bezig...
        X