Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vloeibare stikstof?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vloeibare stikstof?

    Korting op 420shop
    Ik kwam op youtube een filmpje tegen van iemand die goedkoop zijn wietplant bemestte door zijn urine te gebruiken en daarna nog een paar filmpjes over urine als bemesting. Blijkt er ook ergens een stam te zijn die van alles verbouwde met de combinatie urine en houtas, dan zorgt de urine voor de stikstof, en de houtas voor de fosfor en de kalium. Heb zelf een keer een zonnebloemenveldje met urine bijgemest, en kwam op iets van drieeneenhalve meter hoogte. Ook heb ik wel verdunde urine bij mijn wietplanten gegoten, en ik heb het idee dat het werkt. Ik heb het hier dan wel over teelt in de volle grond, in potten loop je het risico dat er te veel zout accumuleert. Het schijnt dat urine een beetje als kunstmest werkt. De stikstof uit urine is direct beschikbaar voor de plant. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze bemestingsmethode systematisch toepassen. Ik heb nu de ambitie om zowel zonnebloemen als hennepplanten zo hoog mogelijk te laten groeien, en daar is veel stikstof voor nodig. Hopen op een beetje mooi weer, dan ga ik barbequeen en een fikkie steken om van een bos hout op de veranda af te komen,. en dan heb ik gratis NPK.

    #2
    Jazeker, ik pas de urine methode al jaren toe aan een deur binnenstad maastricht, maar er groeit nogsteeds geen boom uit dus ik weet niet wat ik ervan moet vinden.

    Maar als je t op planten gaat toepassen zou ik het zwaar verdunnen, koffiedrap of thee geeft tzelfde…

    mja als je t zoals de boeren van vroeger wilt doen graaf je gewoon wat vissenkoppen vantevoren in de grond waar je wilt gaan zaaien t seizoen erna.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂 moet je ook wel eerst wat zaaien voordat je er over pist

    #3
    Urine bevat ammoniak, ammonium en urea. Dat kan soms te heftig zijn voor sommige planten, dus ik zou er niet dagelijks urine bijgooien, want dan fikken de wortels af.
    Vergelijk het met pure suiker versus zetmeel; pure suiker gaat direct je systeem in, en zetmeel kost enigszins energie om af te breken. Als iemand teveel pure suiker eet, dan gaat dat niet helemaal goed over de lange termijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #4
      Zie nooit wat groeien rond mn stamkroeg. Overal stokken maar weinig stokroos.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment

      Bezig...
      X