Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH- Groei, PH- Bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH- Groei, PH- Bloei

    Korting op 420shop
    Nu is er dus PH- voor groei en bloei.
    Mijn ervaring hier mee is dat zodra ik ph- groei ga gebruiken ik veel meer problemen heb om de juiste ph aan te houden, veel meer fluctuatie van de ph waarde in het voedingsvat over tijd.
    Gevolg hiervan is dat ik dit constant bij moet sturen.
    Met PH- bloei heb ik hier geen last van.
    Is dit een bekend probleem ?
    Voor nu doe ik het gewoon zoals ik het altijd doe, de gehele cyclus PH- bloei gebruiken en dit lijkt geen problemen te leveren.(geen zin in gezeik)
    Mijn vraag is of iemand hier uit kan leggen wat de logica van deze fluctuatie is.

    #2
    Salpeterzuur is minder stabiel als phosphorzuur

    ​​​​je kan ook zoutzuur gebruiken.

    Comment


      #3
      pH- voor groei is waarschijnlijk salpeterzuur, HNO3.
      pH- voor bloei is waarschijnlijk iets anders; HCl, H2SO4, Azijnzuur, Citroenzuur, maar waarschijnlijk fosforzuur.

      Fosforzuur kan meer waterstof ionen afstaan, maar heeft een iets sterker bufferende werking. Het is dus "per hoeveelheid atomen" een sterker zuur, maar het balanceert de boel ook redelijk. HNO3 valt uiteen in NO3 en H en gaat daarna verbindingen aan met allerlei andere stoffen.

      Waarom HNO3 onstabiel is, is omdat je voeding gebruikt met zowel nitraten, nitrieten en ammonium/ammoniak. Die hebben allemaal een wisselwerking met HNO3. Tel daar bij op dat je waarschijnlijk een veel complexere samenstelling in je groeivoeding hebt dan in een bloeivoeding, en dat er dus veel meer chemische rommeling is onderling in een groeivoeding.

      Is het dan wijs om ph- bloei te geven? Ik denk van niet, omdat je dan tegen het randje van fosfor-overdosis aan tikt tegen de tijd dat de bloei begint.
      Als je geen zin hebt in gezeik, dan pak je H2SO4 of citroenzuur. Die twee bevatten geen stoffen die rommelen met de rest van je voeding.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Raoul Duke
        Raoul Duke commented
        Editing a comment
        Heel duidelijk verhaal, dank je.
        Zwavelzuur 15% is wel aan te komen zonder vergunning zie ik, toch eens naar 1 van die 2 om switchen.
        Last edited by Raoul Duke; 7 September 2023, 05:59.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De Karwei verkoopt wel H2SO4.

      • Raoul Duke
        Raoul Duke commented
        Editing a comment
        Direct ff langs de Karwei dan, hoe makkelijk kan het zijn....
    Bezig...
    X