Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Central park - vloeibare meststof goed voor mijn plantjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Central park - vloeibare meststof goed voor mijn plantjes?

Korting op 420shop
    Dag beste mensen,

Sinds kort ben ik begonnen met 3 autoflowers te kweken. Deze gaan goed tot nu toe en zijn ondertussen al een weekje oud.
    Ze zijn ongeveer alle drie 4cm hoog en staan nog voor het raam om uiteindelijk naar buiten in de volle grond te gaan wanneer ze wat sterker zijn.
    Graag zou ik de groei een beetje willen stimuleren.

Ik heb thuis een fles Vloeibare meststof van het merk Central Park staan, namelijk deze:

Foto 357.jpg

Op de achterkant van de fles staat deze uitleg:

- Central Park vloeibare meststof voor kamerplanten is de ideale voeding voor al uw groene en bloeiende kamerplanten.
    De rijke formule zorgt voor stevige planten met prachtige bladeren.

Gebruiksaanwijzing: 1/2 Doseerdop vullen met vloeibare meststof en oplossen in 2L water. Eenmaal per week toedienen tijdens de groeiperiode.

Voedingswaarden:

NPK 7-3-6 met Boor, Koper, Ijzer, Mangaan, Molybdeen en Zink.

- 7% stikstof totaal (N)
    -3,3% nitraatstikstof
    -3,7% ammoniumstikstof
    - 3% fosforzuuranhydride, oplosbaar in water
    - 6% kaliumoxyde, oplosbaar in water

Graag zou ik willen weten of deze vloeibare meststof geschikt is voor mijn kleine plantjes, zonder dat ze direct afsterven. Of is dit te risicovol in de eerste week van hun groei?
    Als dit goed is voor mijn plantjes, wat is de dosering dan? (ik denk niet dat dit hetzelfde is bij alle planten en alle groottes) --> mijn plantjes zijn nog maar amper 5cm..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Grtzzz

Re: Central park - vloeibare meststof goed voor mijn plantjes?

zolang je plantjes er gezond en groen bijstaan geef je niks bij, dat zou wel is teveel kunnen worden.

Die voeding op zich is wel goed om iets later in de groei te gaan gebruiken als je plant lichter begint te worden.

De groei zal je er niet mee "stimuleren". En aangezien je zinnens bent te planten in vollegrond zal ook daar weer genoeg voeding aanwezig zijn.

Grtn

Comment

sowieso de eerste drie weken absoluut geen voeding geven.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Comment

Gouden raad van tante kaat:

In november ga je een brasem opvissen uit een of ander visputje. Deze graaf je 80 cm diep in de grond waar je je plantje wil zetten, voor elke plant een vis.

Daarbovenop plant je dan in mei je voorgegroeide plantjes. Je zal zien dat je enkel af en toe wat moet bijwateren, maar voeding heb je niet meer nodig, en je krijgt er mooie gezonde planten van.

Ook in de periode maart april een paar scheppen wormenmest en turf door je grondje mengen doet wonderen, maar om nu nog je grondje voor te bereiden ben je te laat.

Zet ze gewoon in de volle grond, als er niet genoeg voedingstoffen zitten, maakt die een wortel van jewelste en zoekt die het op. Je kan er van uit gaan dat het wortelgestel van een plant tot 3x zo groot is als wat je boven de grond aan plant ziet.

Als je plant 1M hoog is, zijn de fijnere worteltakken al een 3m diep in de grond doorgedrongen.

Zie je toch een tekortje, ff kijken wat ze tekort komen en een snel werkende voeding geven met die stoffen in.

Comment

Danku voor de reactie

Aangezien het te laat is om mijn grond goed voor te bereiden, heb ik volgend plan:

Naast de composthoop(in moestuin), de aarde wat omspitten en luchtig maken, omdat ik denk dat die grond wat levendiger is en veel voedingsstoffen heeft, of ben ik fout? Kan het ook kwaad dat mijn planten naast andere groenten komen te staan?

Mvg

Comment

Grond in de moestuin is meestal prima geschikt en al redelijk bemest, want dat doe je normaal gesproken in een moestuin elk jaar.
                Naast die andere planten, dat ligt eraan welk ongedierte daar op zit, en of die ook wietplanten lusten.
                Rupsen, slakken en sprinkhanen wil je zo min mogelijk zien.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Moestuin zou inderdaad goed zijn, aangezien je daar je grondje wel op punt zal hebben, wat ook wel is helpt als je toch een moestuin hebt is zo een goedkoop serretje van 2x2 uit de doe het zelf

Veel succes, en als je beslist een verslag te maken link dan even, ga je dan zeker volgen

Comment

---------- Post added at 22:19 ---------- Previous post was at 20:30 ----------

Kan er aub nog iemand reageren, want mijn blaadjes hangen nu heel erg naar beneden.. Denk dat ik snel iets moet veranderen...

Grtzz

Comment

Is weinig over te zeggen misschien, zonder fotootje ?
                      Ik denk dat je hooguit kunt proberen ze weer zoveel mogelijk recht te zetten, stokje ernaast, en boven en onder de knak fixeren.
                      Of een stukje gaas er rondom heen ofzo, zodat ze rechtop blijft.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Toen ik ze zag, lag die op dezelfde manier als dit plantje.
                        20120511-broken-broccoli.jpg

Mijn plantje is ook geknakt net op de plaats waar de stengel in de aarde verdwijnt. Nu heb ik wat aarde tegen de stengel gegooid, zodat hij recht blijft. Ook een satestokje naast geplaatst en met touwtjes verbonden met de stengel... Je kan dus nu de plaats waar hij geknakt is niet zien, omdat die onder de aarde zit. Is dit goed of moet ik die boven aarde houden en een plakband ofzo ronddoen? Blijft nu recht met mijn hulp, hoop dat die ooit nog zelf zal kunnen rechtstaan.. We zien morgen wel hoe het ermee is als de zon weer opkomt...

Grtzz

Comment

dat heb je goed opgelost zoals je het beschrijft, nu dan het plantje op een beschutte plek laten herstellen is de boodschap, die komt er normaal wel door.

de plek waar ie geknakt is zal een verdikking groeien en dan blijft ie gelijk ook stevig, net zoals een gebroken bot bij de gewervelden.

grtn

Comment

Bezig...
                          X