Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een fertometer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met een fertometer ?

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Omdat ik twijfel of er nou genoeg voeding in mijn biologisch voorbemeste grond zit overweeg ik een fertometer aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee ? is deze bruikbaar voor onze plantjes ?
    Werkt met 3 lichtjes rood is te veel voeding, groen is prima, geel is te weinig voeding. Zou het echt zo gemakkelijk zijn of hebben jullie andere tips ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Iemand ervaring met een fertometer ?

    Bij mijn weten valt biogrond niet te meten met een fertometer. Kan niet direct zeggen waarom maar heb het ook eens opgezocht, zit zelf met biogrond, en bleek niet van toepassing te zijn
    Grt Djo


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Iemand ervaring met een fertometer ?

      Biogrond kun je ook gewoon meten hoor. De voeding die er op dat moment inzit kan het apparaat gewoon "zien".

      Alleen bij biogrond zit er vaak nog voeding opgeslagen, voor later. Vandaar de verwarring.

      Comment


        #4
        Re: Iemand ervaring met een fertometer ?

        Kijk naar je plantje, lees veel kweekverslagen en topics bij bladproblemen enzo, ga absoluut niet meer voeding erbij gooien dan de fabrikant aanraadt, gebruik voeding van 1 merk, en dan is zo'n fertometer overbodig.
        Ik heb 'm een hele kweek gebruikt en kan er niet fijn mee werken, de indicatie is mij iets te globaal.

        Maar er zijn zat andere kwekers hier die er bij zweren, dus een slecht ding zal het niet zijn.

        zoekplaatsje
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Iemand ervaring met een fertometer ?

          Ik heb er ook niet echt positieve ervaringen mee. Kreeg vaak geen goede meting. Kan zijn dat het door de cocos komt. Maar dan alsnog zijn er mensen die het dan weer wel op cocos gebruiken.

          Verder wat qnq zegt, leer je planten lezen. Kijk wat er met je plant gebeurt na het bijvoeden en hoe ze er bij staat als ze een eventjes geen voeding heeft gehad. Probeer verschillen op te merken bladproblemen ed... Dan kun je
          er zonder fertometer prima op inspelen.Succes
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Iemand ervaring met een fertometer ?

              Dat is nou juist het punt, hij weet niet hoeveel mest er in die grond zit. Dan is een Fertometer dus net wel handig. Het is een grove indicatie inderdaad, maar zo nauw luistert het ook allemaal niet. Alleen als dat rode ledje aan gaat op die grond en je zet er een plant in dan heeft die plant wel echt een probleem.

              Ik gebruik mijn Fertometer zelden, maar in dit soort situaties of als ik toch twijfel tussen over of ondervoeding (ziet er vaak op de plant vrijwel hetzelfde uit) dan is het best handig om even die Fertometer te kunnen pakken. Of af en toen om gewoon even te checken of het nog goed gaat dan is het altijd leuk om ook een groen ledje te zien ter bevestiging

              Het kan dus inderdaad prima zonder, maar als je het geld er voor over hebt is het een leuke luxe.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Iemand ervaring met een fertometer ?

                Bedankt voor jullie reakties, ik heb er toch maar een gekocht . De meter gaf groen aan dus zijn ze in ieder geval niet zwaar onder of boven bemest. Ik had ook gelijk een vochtigheidsmeter gekocht want sommige blaadjes waren beetje geel geworden met een enkel opgekruld randje. Ik twijfelde dus ook aan vochtgehalte. Maar nadat ik zeer onzeker een dag geen water had gegeven blijkt nu dat de planten nog vochtig genoeg staan. Ik had op dit forum gelezen dat de planten veel water kregen maar we dus niet elke dag zoals ik deed. Het enkele opgekrulde blaadje komt volgens mij omdat de lamp ,door het groeien van de plantjes, dus de lamp is nu ook hoger gehangen. Ik sproeide als het licht uit ging en dan 5 uur later een hps 250 lamp te laag erboven dan krijg je wel een rare combi. Te natte grond , niet zwaar onder of boven bemest en enkel droog blad door de lamp. Ik denk dat ik nu mijn " probleem" in kaart heb.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Iemand ervaring met een fertometer ?

                  Alsook bijgeleerd. Zal mij er dan ook eentje aanschaffen.
                  Want teveel of te weinig voeding, de symptonen trekken op mekaar voor een beginneling. En dan kan dit wel een goed hulpmiddel zijn!
                  Bedankt iedereen

                  Comment

                  Bezig...
                  X