Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Misschien een domme vraag;

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Misschien een domme vraag;

    Korting op 420shop
    Waarom kun je voorbemeste potgrond voor 6 weken kopen. Maar niet je planten bijvoeden voor 6 weken ivm overvoeding? Een vraag die mn gedachten passeerde...
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Re: Misschien een domme vraag;

    Omdat de potgrond al genoeg voedingsstoffen bevat voor 6 weken. Je hoeft niet dubbel te gaan voeden. Of heb ik de vraag verkeerd begrepen?

    Comment


      #3
      Re: Misschien een domme vraag;

      Dat laatste Ik wil mn planten voeding voor 6 weken geven... Maar dan gaan ze hardstikke dood... Maar waarom kan potgrond dan wel voorbemest zijn voor 6 weken zonder je plant te overvoeden? Misschien is t zo duidelijker
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        #4
        Re: Misschien een domme vraag;

        goeie vraag +1
        ..first time WW and still running..

        Comment


          #5
          Re: Misschien een domme vraag;

          1. Potgrond zit dan al aan zijn maximum, meer voeding maakt alles stuk.
          2. De voeding is organisch van aard en niet direct beschikbaar voor de plant. Je zou bijvoorbeeld biokorrels kunnen bijstrooien, die als ze niet teveel bewaterd wordwen, weer voor een buffer van een paar weken zorgen. Maar iedereen merkt: natte voeten is dodelijk voor planten, juist omdat die stoffen allemaal tegelijk oplossen in water en dan voor verbranding gaan zorgen.
          Tot 6 weken voeding moet je ook met een korrel zout nemen, wiet groeit veel sneller dan een gemiddelde kamerplant. Voor een jonge plant zijn die 6 weken wel enigszins correct, maar een volwassen plant knalt daar soms in een week al doorheen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Misschien een domme vraag;

            Je hebt ook bijvoorbeeld Osmocote korrels. Die laten de voeding langzaam vrij komen. Dat kan voor maanden vooraf bijvoeden. Ik heb in Amerikaanse kweekverslagen wel gezien dat ze daar een hele kweek mee doen. Alleen nog water geven dan.

            Hier zijn er toch ook van die verslagen met van die tabletten in de potten? Dacht dat je dan ook alleen nog maar water geven.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Misschien een domme vraag;

              Klopt ik ga ook tabletten gebruken van bio tabs... Je werkt de grond dan wel voor met allerlei schimmels en bacterien... Ook om de 2 week of naar behoefte gooi je orgatrex erbij... Maar met alleen tabs moet je al een heel eind komen.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #8
                Re: Misschien een domme vraag;

                ik gebruik alleen korrels, dat is in principe geperste koeienmest, vissenkoppen en beendermeel. Dus die moet eerst vergaan totdat de voeding daadwerkelijk beschikbaar komt. Wel een boel schimmels erbij gemieterd, dan gaat het wat sneller. En wormen, altijd wormen.
                Ik vind het trouwens geen domme vraag!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Misschien een domme vraag;

                  Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                  Klopt ik ga ook tabletten gebruken van bio tabs... Je werkt de grond dan wel voor met allerlei schimmels en bacterien... Ook om de 2 week of naar behoefte gooi je orgatrex erbij... Maar met alleen tabs moet je al een heel eind komen.
                  Jah hoor. Geen enkel probleem mee gehad, je kan zelf gewoon je top booster bij voegen.
                  IMG-20140314-WA0003.jpg

                  Hele kweek mee gedaan, geen enkel probleem.. Behalve dat het plantje groter werd dan de bedoeling was..
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Misschien een domme vraag;

                    Ik ga ivm de autopots een mix van 50% perliet en 50% aarde gebruiken. Kunnen wormen ook overleven in zon omgeving met zo veel perliet of gaat dat niet lukken?
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      #11
                      Re: Misschien een domme vraag;

                      Ik had ergens gelezen dat perliet niet veel of niks uit maakte..
                      Waarom ze het dan gebruiken? Idk vroeg ik me dus ook al af..

                      Ik heb bij mij eigen spots gewoon lightmix der in gemikt, en het plantje. En ik zit in klei.. Dat rijk aan wormen is!
                      En me plantjes doen het goed hoor ^^
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Misschien een domme vraag;

                        Zet je systeempje op z'n plek. Steek een thermometer in de aarde, en check aan het eind van de dag wat de max. temperatuur is geweest.
                        Wormen doen het graag bij een graadje of 20 max.

                        Aanradertje voor...euh...iedereen :
                        [Alles over wormen: bodemleven grasland - regenwormen-1.pdf]
                        Bron
                        Ik heb het zelf nog niet eens helemaal gelezen, maar er staat veel in, ook over andere beestjes (!)

                        Maarre..ontopic.
                        Inderdaad, je kunt best zelf bemesten voor 6 maanden.
                        Maar dan moet je wel de juiste voeding gebruiken. Langzaam vrijkomende dus.
                        En starten met een medium met 0 voedingswaarde.
                        Last edited by QnQ; 19 April 2014, 11:12.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X